Bekijk volle/desktop versie : Verbod op neef-nichthuwelijken



21-04-2009, 20:11
AMSTERDAM - Huwelijken tussen neven en nichten moeten verboden worden en er moet gestopt worden met „ongebreidelde huwelijksimport en gezinsherenigingsmogelijkheden”. Dat stelt de Amsterdamse wethouder Lodewijk Asscher (onder meer onderwijs, inburgering en jeugdzaken) dinsdag in een stuk op de opiniepagina in de Volkskrant.

„Veel problemen rondom zwakbegaafde jongens worden opgelost met importbruiden”, schrijft Asscher. „Ze worden als mantelzorgster/echtgenote naar Nederland gehaald.” De wethouder wil dat daar een eind aan komt. „Deze vrouwen krijgen levenslange vonissen met dergelijke huwelijken, waaruit ook vaak weer zwakbegaafde kinderen worden geboren.”
Asscher stelt verder dat er in Amsterdam twaalfhonderd kinderen zijn die enkele jaren in het geboorteland van hun ouders naar de basisschool gaan. „Dat vinden hun ouders handig, goed voor de familiebanden of voor de culturele identiteitsvorming. Ik vind dat gek.” De bestuurder wil kwaliteitseisen gaan stellen aan het onderwijs dat deze kinderen in het buitenland volgen. „Niet om te pesten, maar in hun eigen belang.”

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3747613/___Verbod_op_neef-_nichthuwelijken___.html?p=36,1

21-04-2009, 20:17


Ik geef hem geen ongelijk.. Een huwelijk lost tegenwoordig niet alles op en vooral niet een importhuwelijk..

21-04-2009, 20:19

Citaat door Aya84:
Ik geef hem geen ongelijk.. Een huwelijk lost tegenwoordig niet alles op en vooral niet een importhuwelijk..

Veel moslims willen niet met een ''verwesterde'' iemand trouwen

21-04-2009, 20:27

Citaat door Moslim5314:
Veel moslims willen niet met een ''verwesterde'' iemand trouwen



Dus familie is dat bij voorbaat al niet?? Wat is verwesterd, dat is zo'n brede uitspraak.. Sommige mannen vinden een gekleurd hoofddoekje al verwesterd, anderen een rokje..

Dus wat is verwesterd?