Bekijk volle/desktop versie : Wanneer een vrouw 'klaar' is om te trouwen.



Pagina's : [1] 2 3 4 5

21-04-2009, 19:59
Wanneer is dit dan en hoe weet je dat? Ik zie meiden van 17/18/19 verloofd en zelfs getrouwd.
Wat als je er pas 'klaar' voor bent op je 26e?
Maar het is soennah om vroeg te trouwen, wat zegt de profeet over dit?
Heeft iemand hier hadiths over?


Wa aleykoem oe salaam.

22-04-2009, 09:40


wanneer jij denkt dat jij er klaar voor bent daar zit namelijk geen leftijd aan verbonden ..
Dat houdt in dat het voor elke mens anders is??

Wanneer jij denkt dat jij de ware hebt ontmoet..en niet zonder hem kan leven?

dan ben je er klaar voor..

gr. suraya

22-04-2009, 10:33
De Profeet saws heeft ons aangeraden vroeg te gaan trouwen.

''En dit is onder Zijn tekenen, dat Hij uit uw midden echtgenoten voor u schiep, opdat gij er rust in mocht vinden, en Hij heeft liefde en tederheid onder u geplaatst. Daarin zijn zeker tekenen voor een volk, dat nadenkt.''
(Heilige Koran 30:21).


De Boodschapper van Allah, vrede zij met hem, heeft gezegd:

"Er bestaat geen kloosterleven in de Islam." Hij, vrede zij met hem, schreef verder het volgende voor: "O gij jonge mannen! Een ieder die in staat is om te trouwen dient te trouwen, want dit zal hem helpen om zijn blik neer te slaan en zijn schaamte te bewaren."(Al-Boekhaarie).

Ibn Masud heeft overgeleverd van de profeet (saw):
"Oh jullie jongelingen. Wie van jullie het zich kan veroorloven om te trouwen, laat hem trouwen, want het zal hem helpen zijn blik neer te slaan (en niet met slechte intentie naar vrouwen te kijken) en hem beschermen (tegen onwettig geslachtverkeer). En wie niet in staat is te trouwen moet vasten, want dat zal een bescherming voor hem zijn."

Schaamte werd door de Profeet, vrede zij met hem, als een grote deugd gezien. Hij, vrede zij met hem, zei:

"Schaamte is een gedeelte van het geloof."(Al-Boekhaarie).

Het belang van het huwelijkswet wordt het sterkst benadrukt in de volgende hadith van de Profeet, vrede zij met hem:

"Trouwen is mijn Soennah. Een ieder die zich hiervan af houdt behoort niet tot mij."

22-04-2009, 11:22
Ik maak zelf mee soubhan Allah dat de meeste meiden die 18/19 zijn gescheiden zijn of een moeilijk huwelijk hebben. Het is niet dat ik deze meiden over een kam wil scheren, maar het is echt gewoon hetgeen wat ik zie en ervaar.

Ghair insha Allah.

23-04-2009, 21:21



Citaat door Suraya:
wanneer jij denkt dat jij er klaar voor bent daar zit namelijk geen leftijd aan verbonden ..
Dat houdt in dat het voor elke mens anders is??

Wanneer jij denkt dat jij de ware hebt ontmoet..en niet zonder hem kan leven?

dan ben je er klaar voor..

gr. suraya


Ik moet er momenteel en de komende tijd ook niet aandenken om mijn hele leven lang vast te zitten aan 1 persoon, betekent dit dat ik er nog lang zal mijn leven niet klaar voor ben?

Citaat door Bloemetje:
De Profeet saws heeft ons aangeraden vroeg te gaan trouwen.

''En dit is onder Zijn tekenen, dat Hij uit uw midden echtgenoten voor u schiep, opdat gij er rust in mocht vinden, en Hij heeft liefde en tederheid onder u geplaatst. Daarin zijn zeker tekenen voor een volk, dat nadenkt.''
(Heilige Koran 30:21).


De Boodschapper van Allah, vrede zij met hem, heeft gezegd:

"Er bestaat geen kloosterleven in de Islam." Hij, vrede zij met hem, schreef verder het volgende voor: "O gij jonge mannen! Een ieder die in staat is om te trouwen dient te trouwen, want dit zal hem helpen om zijn blik neer te slaan en zijn schaamte te bewaren."(Al-Boekhaarie).

Ibn Masud heeft overgeleverd van de profeet (saw):
"Oh jullie jongelingen. Wie van jullie het zich kan veroorloven om te trouwen, laat hem trouwen, want het zal hem helpen zijn blik neer te slaan (en niet met slechte intentie naar vrouwen te kijken) en hem beschermen (tegen onwettig geslachtverkeer). En wie niet in staat is te trouwen moet vasten, want dat zal een bescherming voor hem zijn."

Schaamte werd door de Profeet, vrede zij met hem, als een grote deugd gezien. Hij, vrede zij met hem, zei:

"Schaamte is een gedeelte van het geloof."(Al-Boekhaarie).

Het belang van het huwelijkswet wordt het sterkst benadrukt in de volgende hadith van de Profeet, vrede zij met hem:

"Trouwen is mijn Soennah. Een ieder die zich hiervan af houdt behoort niet tot mij."


Djazaku'Allah oe ghayren! Zie je hoekje. [K]

Ik heb nu een wat moeilijkere vraag namelijk;
Het is soennah om vroeg te trouwen maar wat als een vrouw 26 of ouder is en ze heeft veel eerder - toen ze 20 was - huwelijksaanzoeken gehad maar die ze geweigerd heeft. En nu ze 26 ofzo is ze geen huwelijksaanzoeken meer krijgt of iets, is dit een zonde dan? - De mannen die ze in haar verleden heeft geweigerd bedoel ik -

Citaat door Noertje:
Ik maak zelf mee soubhan Allah dat de meeste meiden die 18/19 zijn gescheiden zijn of een moeilijk huwelijk hebben. Het is niet dat ik deze meiden over een kam wil scheren, maar het is echt gewoon hetgeen wat ik zie en ervaar.

Ghair insha Allah.



Inderdaad, dat zie ik dus ook! Subhana'Allah.
Trouwen? Nee, voor mij niet weggelegd - voor de komende tijd =

23-04-2009, 21:33

Citaat door Videl:
Wanneer is dit dan en hoe weet je dat? Ik zie meiden van 17/18/19 verloofd en zelfs getrouwd.
Wat als je er pas 'klaar' voor bent op je 26e?
Maar het is soennah om vroeg te trouwen, wat zegt de profeet over dit?
Heeft iemand hier hadiths over?


Wa aleykoem oe salaam.



als je er zelf klaar voor bent meid... als je maar trouwt leeftijd is maar een getal gaat om je verstand en liefde voor de persoon snappie??

23-04-2009, 21:38
Het komt of het komt niet. Basta.

23-04-2009, 21:39

Citaat door Hmeds_Daughter:
Het komt of het komt niet. Basta.



Klaar en duidelijk..

23-04-2009, 21:42

Citaat door Hmeds_Daughter:
Het komt of het komt niet. Basta.



wollahilah al die heisa.. lmekteb oesafi.com

23-04-2009, 21:50

Citaat door Zineb611:
Klaar en duidelijk..



Ewa, Zineb Anagh. Manies takieth?

23-04-2009, 21:52

Citaat door princess2424:
wollahilah al die heisa.. lmekteb oesafi.com


Hihi. Leuke.

23-04-2009, 22:02

Citaat door Hmeds_Daughter:
Ewa, Zineb Anagh. Manies takieth?



nish zhi ilyarmaous ih shem?

23-04-2009, 22:03



Citaat door Zineb611:
nish zhi ilyarmaous ih shem?



Ik bedoelde, waar was je nou...

Ow, wat leuk. Ik ook..

23-04-2009, 22:05

Citaat door Hmeds_Daughter:
Ik bedoelde, waar was je nou...

Ow, wat leuk. Ik ook..




aaah okeej oops


ja ook een ait touzientje?

23-04-2009, 22:11

Citaat door Zineb611:
aaah okeej oops


ja ook een ait touzientje?



Yep.

Pagina's : [1] 2 3 4 5