Bekijk volle/desktop versie : Een vraag en alleen serieuze reacties aub



21-04-2009, 19:46
Een buurmeisje/vriendin van mij is een Marokkaanse dame waarvan haar ouders moslim zijn.... Zij heeft helaas een andere keuze genomen en is gaan afdwalen en is nu geen moslima meer....

Mijn vraag is. mag ik met haar omgaan en dan zou ik alleen reactie willen van iemand die er echt iets van afweet. Zonder vooroordelen het is een lief meisje en ik geloof dat dit niet haar wil is.. Daarom wil ik juist met haar omgaan om haar te laten zien dan de islam wel een mooi geloof is en dat het heerlijk is om een moslima te zijn etc...Ik wil niet aangeven dat ze fout is ofzo want dat werkt alleen averegts.

Hoe zouden jullie hier mee omgaan..

21-04-2009, 20:52


Het is juist heel oed als je met haar omgaat om haar weer terug te brengen. Je zou haar vriendin niet zijn als je haar verder laat dwalen, maar wat is de reden dat ze is afgehaakt en heeft ze dat ook daadwerkelijk gezegd? Zo van; ik haat de islam en ga m verlaten!
Advies van broeder hierboven vind ik heel goed..

21-04-2009, 21:17
WrmZouIkLiegen heeft het goed verwoord.

21-04-2009, 21:59
Als het een koppige Islamhater is geworden dan is het een ander issue, maar als je denkt dat je haar zal kunnen overtuigen en met wijsheid weer terug kan brengen naar de Islam, moet je zeker blijven omgaan met haar.

21-04-2009, 22:16



Citaat door WrmZouIkLiegen:
Aselaam Aleykoum Werehmatu Allaah Weberekaatu
Zuster. Eerder terug in de jaren heb ik van een zuster vernomen dat ze in het stiekem niet meer in Allaah Dzalla Fie 'hulaah wil geloven. Haar redenen waren waarom er zo veel oorlog is en waarom er kinderen sterven...
Dat zijn goede redenen. Afdoende redenen. Er is nog nooit iemand geweest die daar anders op kon antwoorden dan met een machteloos en weinig origineel: "Allah is ondoorgrondelijk". Wat niets anders is dan zeggen: "Ik kan geen goede reden bedenken maar dat durf ik niet toe te geven omdat ik in een goede Allah wil blijven geloven".

Die vriendin heeft helemaal gelijk.