Bekijk volle/desktop versie : Iemand helpen om moslima te worden



20-04-2009, 13:10
Salaam moualaikom warahmatoe allah wabaroekatoe,

een vriendin van mij heeft kort geleden de asahadatan gezegd en wil graag moslima worden en ze heeft me gevraagd om haar hierbij te helpen..nou weet ik niet hoe ik dat precies moet aanpakken ik ben bang dat ik straks iets verkeerds doe of teveel informatie tegelijk geef waardoor het haar teveel wordt...wie kan mij hierbij helpen?

gair insc Allah

20-04-2009, 13:24


Op welke manier heb je hulp nodig..

20-04-2009, 13:28
ik weet niet precies hoe ik het moet aanpakken ben bang dat ik straks teveel info geef waardoor ze ervan af ziet..ik weet niet hoe ik het best haar stap voor stap kan helpen

20-04-2009, 13:34
Asalaam oe Ailikoum zuster,

Allereerst, MashAllah voor het feit dat jouw vriendin van de Waarheid is overtuigd!

Kun je wellicht een Islamitische vriendin erbij betrekken? Jullie beschikken dan samen over een grotere hoeveelheid aan kennis en eventueel zouden jullie elkaar kunnen corrigeren indien één van jullie iets verkeerd heeft geinterpreteerd.

Kun je anders vertellen wat deze bekeerde zuster al weet (en eventueel al kan)?


Wa'ailikoum Salaam

20-04-2009, 13:42


Beginnen met tawheed, daar boeken over lezen en niet naar de moslims om haar heen kijken. Dan heb ik het over de moslims die het verkeerde beeld geven. Je zou haar bijvoorbeeld de eerste verzen kunnen leren, een beetje het gebed. Nog geen negatieve dingen over de islam zoals de lijfstaffen, stenigen etc maar met de leuke kant en de goede verhalen. Van de profeten bijvoorbeeld etc.

21-04-2009, 21:15
nou ze heeft al een aantal soera's op haar mp3 gezet zodat ze deze leert en ze is bezig om de basis te kennen wat de stammen en de verplichtingen zijn in de islam
verder is ze aan t leren hoe ze de kleine wassing moet verrichten en hoe ze moet bidden