Bekijk volle/desktop versie : de Financien!!



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

19-04-2009, 12:30
Hey pasgetrouwde dames!!!

Ik vroeg me af hoe jullie de financien hebben geregeld: gezamenlijke rekening of ieder zijn eigen rekening etc..

Dit blijft toch altijd een issue helaas

19-04-2009, 12:34


uppiejjj

19-04-2009, 12:38
upppyyyyyyyy!!!!!!!!!!

19-04-2009, 12:44
ieder zijn eigen rekening...

19-04-2009, 12:45


hebben jullie daar ook redenen voor halfbloedje?

19-04-2009, 12:48

Citaat door kadoura1:
hebben jullie daar ook redenen voor halfbloedje?



nee niet echt volgens mijn haha we hebben altijd al onze eigen bankrekeningen gehad.. zijn salaris komt op zijn rekening en mijn salaris op de mijne.. sparen doen we wel samen maar niet op de bank..

19-04-2009, 12:52
haha oke dat is voor mij al rechtvaardig genoeg. Maar er zijn sommigen die aangeven dat NA het huwelijk het begrip 'ik'' niet meer toepasselijk is. Na het huwelijk wordt het 'ons', vandaar dus ook een gezamenlijke rekening..



Hup hup dames deel jullie ervaringen met ons!!

19-04-2009, 12:55
Ieder zijn eigen rekening...we zijn nog niet getrouwd..

19-04-2009, 12:57
Wij hebben een gezamelijke rekening, zorgen dat alle rekeningen worden betaald..... Ik neem mijn 'bestedingsdeel' per maand, hij de zijne en het restant wordt gespaard....

Ik kan me niet voorstellen dat ieder zijn rekening heeft, ieder betaald de helft van de huur en overige rekeningen en de helft van de boodschappen... op het moment dat je getrouwd bent, ben je samen 1 en niet ieder voor zich.... maar dit is hoe ik erover denk.... en het gaat prima zo Alhamdoellilah

19-04-2009, 12:57

Citaat door kadoura1:
haha oke dat is voor mij al rechtvaardig genoeg. Maar er zijn sommigen die aangeven dat NA het huwelijk het begrip 'ik'' niet meer toepasselijk is. Na het huwelijk wordt het 'ons', vandaar dus ook een gezamenlijke rekening..



Hup hup dames deel jullie ervaringen met ons!!



als je getrouwd bent wordt wel veel 'ons' maar ik vind een gezamenlijke bankrekening echt onzin..

19-04-2009, 12:57
Even ter verduidelijking:

deze vraag is bedoeld voor NA het huwelijk..

Dus layla, hoe gaan jullie de financien aanpakken na het huwelijk inshAllah?

19-04-2009, 12:59
@ deco en imane...Wat bedoel je met bestedingsdeel?

Heb je dan een eigen restantbedrag waarover je vrij kan beschikken?

19-04-2009, 13:01


oeps ik heb het niet goed gelezen

maar dan heb ik nog een vraag:
stel je wilt hem verrassen met iets..wordt de verrassing uit de gezamenlijke rekening betaald?

19-04-2009, 13:05
thanxx voor het uppennnn ROSE

Ben jij al een bruidje? Zo nee, hoe denk jij over de financien later?

19-04-2009, 13:07

Citaat door kadoura1:
@ deco en imane...Wat bedoel je met bestedingsdeel?

Heb je dan een eigen restantbedrag waarover je vrij kan beschikken?


Vrij beschikken doe ik zowiezo over mijn salaris, maar idd als ik bijv 150 euro wil besteden door gezellig met vriendinnen ergens te gaan eten, of nieuwe kleren wil kopen dan is dat mijn deel en het ene moment is hoger als de ander....

Het is maar net wat ik wil halen of wat ik heb gepland voor die ene maand... Soms is het 200 euro maar kan ook zijn dat ik maar 50 euro verbruik in een maand


Citaat door kadoura1:
oeps ik heb het niet goed gelezen

maar dan heb ik nog een vraag:
stel je wilt hem verrassen met iets..wordt de verrassing uit de gezamenlijke rekening betaald?



Geeft niet meid...

Wat wij sparen daar komen wij niet aan..., Wij hebben Alhamdoellilah onze huisje in Marokko bijna klaar, gewoon omdat we samen sparen en via de gezamelijke rekening alles betalen, zo hebben wij een beter overzicht van wat er voor die maand is overgebleven om te kunnen sparen
Als ik hem wil verrassen dan doe ik dat via mijn bestedingsdeel...., je hebt uiteindelijk toch een gezamelijke rekening en daar gaat het dan ook vanaf
Begrijp je een beetje wat ik bedoel.....

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9