Bekijk volle/desktop versie : Kiezers trekken met condoom



19-04-2009, 12:30
DEN HAAG - Kiezers kunnen weer heel wat leuke geschenken verwachten bij de campagne voor het Europarlement de komende weken. Een grappig ventilatortje, een condoom met opschrift of een opmerkelijke parkeerschijf? Ze komen eraan.

FOTOMONTAGE AD
GroenLinks wil de Europese burgers letterlijk samenbrengen. De partij deelt condooms uit met de tekst ’Ik heb zin in Europese gemeenschap’. De tekst slaat op de slogan van GroenLinks: ’zin in de toekomst’.
Een lichtgevend ventilatortje waarmee je kan schrijven: dat is het geschenk van VVD’er Jules Maaten (VVD), hoewel het Europarlementslid niet zelf herkiesbaar is. Op de ventilator staat de naam van zijn website en ’fan of Europe’: een woordspeling met de Engelse aanduiding voor ventilator en supporter. Het koele geschenk bleek al een succes bij een verhit lijsttrekkersdebat afgelopen dinsdag in Brussel.
De Brabantse VVD’er Toine Manders deelde inmiddels duizenden kleine parkeerschijfjes uit van zo’n vijf bij tien centimeter. Manders heeft er wel een serieuze bedoeling mee: ,,Dat toont namelijk het belang van Europa: ze zijn toegestaan in Italië en ik heb
er zelf met een rechtszaak voor gezorgd dat ze ook in Nederland zijn toegestaan.’’
CDA-kiezers kunnen hun autoruit versieren met een levensgrote sticker van lijsttrekker Wim van de Camp achter het stuur. De sticker verwijst naar website demotorvaneuropa.nl, een knipoog naar de grootste hobby van Van de Camp: motorrijden. Ook biedt het CDA een iPhone-applicatie waarmee de kiezer dagelijks het laatste CDA-nieuws krijgt.
De SP wil Brussel liever schoonpoetsen. De SP’ers delen al geruime tijd rode schuursponsjes uit in de vorm van de welbekende SP-tomaat. Hoewel deze niet speciaal voor deze verkiezingen worden ingezet, zijn er tienduizenden van in omloop. ,,Ik kom de sponsjes overal tegen,’’ aldus de partijwoordvoerder. ,,Zelfs op een camping in Frankrijk.’’
Belangrijk is dat het schuursponsje geen chemisch afval levert, zo stelt de SP. Daarnaast heeft de SP onder meer het SPa-viltje, de ’tas met een boodschap’ en de muismat met de tekst ’klik links’. Voor de komende verkiezingen moeten de SP-kiezers het met een ’mooi vormgegeven boekje met inhoud’ doen.
De ChristenUnie en de SGP zullen in mei zakjes met zonnebloemzaad uitdelen, waarop een portret van een van de kandidaten prijkt. De partijen beloven daarmee net zo snel vooruitgang in Europa te boeken als een zonnebloem groeit. In hun winkelwagen kunnen kiezers ook speciale ChristenUnie/SGP-muntjes stoppen.
Kiezers kunnen nog meer bloemenzaad in hun tuin planten, maar dan van de klaproos. De PvdA deelt zaadjes uit van het partijlogo. Mensen die het PvdA-campagneteam op festivals treffen, kunnen rekenen op een strandbal.

(ANP)
Bron: http://www.ad.nl/buitenland/3159884/Kiezers_trekken_met_condoom.html

19-04-2009, 12:31


trekken met een condoom... lijkt me saai... ik trek liever zonder...

19-04-2009, 12:32
okee ik ga voor de parkeerschijf

maar dat bloemenzaad neem ik ook wel aan hoor....tja een mens moet mee kunnen waaien

maar het kiezen van een partij hang toch niet samen met het kado wat je krijgt

de sufferds....zichzelf en de belastingbetaler op onkosten jagen

19-04-2009, 12:41
Hebben die partijen eigenlijk ook nog politieke standpunten?

Of denken ze de kiezers alleen maar te kunnen trekken met spiegeltjes en kraaltjes.

Wat een infantiel gedoe. Alsof Europa nog niet genoeg geld kost.

Zolang ze die compleet zinloze en peperdure verhuizingen naar Straatsburg (12 keer per jaar) niet schrappen zal ik geen stem uitbrengen op Europa.

19-04-2009, 12:55



Citaat door Peej:
Wat een infantiel gedoe. Alsof Europa nog niet genoeg geld kost.
Het lijkt wel die ontvangstweken voor studenten wel. De eerste keer in de grote stad en de handen van de studentjes worden gevuld met allerlei ... zooi.