Bekijk volle/desktop versie : handje van Fatima

Pagina's : [1] 2

04-11-2002, 17:18
Hey allemaal,
toen ik vorige maand in Brussel ging winkelen, zag ik opeens een mooi hangertje . Het was "het handje van Fatima". Nu vraag ik mij af welke betekenis dit heeft en ofdat het de gewoonte is dat je dat van iemand krijgt of niet ?
kus kus kus en alvast bedankt
groetjes
van Hilke

09-11-2002, 13:35

Dankjewel Masrawi voor je bericht en aan alle anderen:

WAT ZIJN JULLIE TOCH VEEL VAN ZEG VANDAAG!!!!!!!

09-11-2002, 14:45
hey hilke ja wat masrawi zei klopt volgens mij wel want ja anderzijds ik woon zelf in belgië maar je moet toch weten dat je die hand ook in marokko kunt kopen en zo ik heb het zelf ook dat is waar dat het je beschermt tegen het oog van de mens

hou je goed

11-11-2002, 09:35
Dat is dan toch bijgeloof? En dat mag toch niet in Islam?

11-11-2002, 11:44

[QUOTE]Origineel gepost door melkiza
He jehna
ik wil je wat vertellen dat is helemaal geen bijgeloof dat is iets heiligs wie ben jij eigenlijk en weet je wel wat een handje van fatima in het echt waard is nou volgens mij niet hoor je moet een vragen aan de andere die hier ook wat bij hebben gezet

nou de groeten

melkiza [/QUOT

Zo halloooooooooo rustig maar zeg. Ik zeg toch: volgens mij, dus ik sta open voor suggesties, en wie ben jij wel om mij aan te vallen zo op die toon. Ik heb het alleen gehoord op de zwarte markt in beverwijk, toen ik met iemand stond te praten ik vond het namelijk ook hele mooi, maar toen vertelde een vrouw mij dat. That's all

11-11-2002, 12:53
Wat masrawi zei.. het beschermd je tegen boze ogen als iemand je aannstaard if je hebt het gevoel dat er boze ogen zijn dan heef je je hand en zeg je elghamsa gmies (hand van fatima

12-11-2002, 13:12
Als eerst wens ik iedereen een Gezegende Ramadan toe...

Ik heb zelf ook zo'n hanger en draag het altijd. Ik heb gehoord van een vrouw in Marokko dat ik het af moet doen als ik naar het toilet ga of een plaats bezoek waar het onrein is. Ik heb haar gevraagd waarom en zei dat het een soort moshaf is en dat ik het daarom af moet doen. Ik weet wel dat de handen van hanger de 5zuilen van de Islam weergeven maar dat ik het iedere keer af moet doen dat weet ik niet.
Ik vraag me dan ook af of ik het moet afdoen als ik een concert bijwoon in Paradiso of in de Rai.
Wie kan me hiermee helpen.

12-11-2002, 19:00
da is bijgeloof ik geloof daar niks van da is maar een ketting zoals alle andere kettingen gemaakt van goud als ik me wil beschermen tegen het boze oog lees ik soera al kursie punt uit toedoeeeeeeeeeeeei

12-11-2002, 19:13

Citaat:
Origineel gepost door lady_moi
da is bijgeloof ik geloof daar niks van da is maar een ketting zoals alle andere kettingen gemaakt van goud als ik me wil beschermen tegen het boze oog lees ik soera al kursie punt uit toedoeeeeeeeeeeeei
Inderdaad....mensen dat handje is gewoon bijgeloof, shirk dus!
Wil je bescherming dan is inderdaad zoals Lady-Moi heeft gezegd Soera el Koersie het best!!

12-11-2002, 19:14

Citaat:
Origineel gepost door melkiza
He jehna
ik wil je wat vertellen dat is helemaal geen bijgeloof dat is iets heiligs wie ben jij eigenlijk en weet je wel wat een handje van fatima in het echt waard is nou volgens mij niet hoor je moet een vragen aan de andere die hier ook wat bij hebben gezet

nou de groeten

melkiza
Niet zo brutaal jij, je kan iemand ook op een normale manier beantwoorden, en jij wil beweren dat een stuk metaal Heilig is??
Ach sommigen mensen zijn ook zo onwetend, en bijdehand!!

12-11-2002, 19:30

Citaat:
Origineel gepost door melkiza
He jehna

nou de groeten

melkiza
vraagje?ben je dom of doe je dom?

13-11-2002, 19:34
kun je dat handje van fatima ook in nederland ergens kopen? in de buurt van maastricht....

13-11-2002, 22:37

Als er bij jou in de buurt een turkse, marokaanse of andere arabische juwelierzaak is.. dan kan je het halen. Heb je die niet en je wilt het heel graag hebben ga dan naar Rotterdam... Genoeg winkel hier..

Ik heb er zelf ook 1, is mijn favo hangertje en draag hem heeeeeel vaak (is van zilver en groot)

Meid als je naar rdam wilt komen.. dan moet j ehet zeggen.. ik geef je wel paar adressen

14-11-2002, 17:33
Is het dan de bedoeling dat je dat cadeau krijgt van iemand en moet je om dat te dragen moslim zijn ? Ik ben geen moslim maar heb wel bewondering voor de islam.
Bedankt al voor al jullie reacties en xxx van Hilke

15-11-2002, 09:43
Ik weet niet of je het cadeau moet krijgen. Anders gaan we een keer met Widad in Rdam winkelen hahaha, dan kopen we er eentje en dan geven we het elkaar, dan heb je het toch gekregen en lijkt me gezellig, ik woon trouwens in/bij Rdam

groetjes

Pagina's : [1] 2