Bekijk volle/desktop versie : Studie 4 Havo of tog maar Mbo???



14-04-2009, 21:13
ik doe nu 4 havo en ik blijf zitte, wie kan mij advies geven
blijve zitte of mbo gaan doen??


14-04-2009, 21:18



Citaat door nono12:
ik doe nu 4 havo en ik blijf zitte, wie kan mij advies geven
blijve zitte of mbo gaan doen??



Ik persoonlijk zou 4 havp over doen!
Maar hoe kan je nu al weten dat je blijft zitten..

Ik doe ook 4 havo nu, maar ik heb me mavo diploma al op zak..
Ik weet niet of dat bij jou ook het geval is, maar ik ben havo gaan doen omdat ik persoonlijk vind dat je met mbo niet veel kunt bereiken.

Nou veel succes verder!


14-04-2009, 21:21

Citaat door TheGiirl:
Ik persoonlijk zou 4 havp over doen!
Maar hoe kan je nu al weten dat je blijft zitten..

Ik doe ook 4 havo nu, maar ik heb me mavo diploma al op zak..
Ik weet niet of dat bij jou ook het geval is, maar ik ben havo gaan doen omdat ik persoonlijk vind dat je met mbo niet veel kunt bereiken.

Nou veel succes verder!




ik heb teveel onvoldoendes, kifesh je hebt je mavo diploma al op zak
maar ik ebdoel als k mbo ga doen dan weer verder op hbo als da kan :P
want ik heb gehoord als k nu mbo ga doen dat ik dan meer kennis heb ofso ??

14-04-2009, 21:28
niemand

14-04-2009, 21:30



Citaat door nono12:
ik heb teveel onvoldoendes, kifesh je hebt je mavo diploma al op zak
maar ik ebdoel als k mbo ga doen dan weer verder op hbo als da kan :P
want ik heb gehoord als k nu mbo ga doen dat ik dan meer kennis heb ofso ??



Ik deed vorig jaar mavo 4, toen heb ik mijn diploma gehaald ben vervolgens doorgestroomd naar havo 4.
Ja, dat werd mij vorig jaar ook verteld, dat wanneer ik mbo zou doen meer ervaring zou op doen, dan wanneer ik het via havo deed. In principe maakt het niet uit, uiteindelijk beland je op het hbo. Alleen de ene weg duurdt wat langer(mbo) maar je doet zoals ze zeggen er meer ervaring op. En de ene weg is wat korter.

Dus ja, beidde hebben ze hun eigen voor en nadelen, het is maar hoe je het bekijkt.


14-04-2009, 21:33

Citaat door TheGiirl:
Ik deed vorig jaar mavo 4, toen heb ik mijn diploma gehaald ben vervolgens doorgestroomd naar havo 4.
Ja, dat werd mij vorig jaar ook verteld, dat wanneer ik mbo zou doen meer ervaring zou op doen, dan wanneer ik het via havo deed. In principe maakt het niet uit, uiteindelijk beland je op het hbo. Alleen de ene weg duurdt wat langer(mbo) maar je doet zoals ze zeggen er meer ervaring op. En de ene weg is wat korter.

Dus ja, beidde hebben ze hun eigen voor en nadelen, het is maar hoe je het bekijkt.



shokran

14-04-2009, 21:36

Citaat door nono12:
shokran


Astu!

14-04-2009, 21:51

Citaat door nono12:
ik heb teveel onvoldoendes, kifesh je hebt je mavo diploma al op zak
maar ik ebdoel als k mbo ga doen dan weer verder op hbo als da kan :P
want ik heb gehoord als k nu mbo ga doen dat ik dan meer kennis heb ofso ??



Op het mbo loop je meerdere keren stage terwijl dat volgens mij op het havo niet het geval is. Op het mbo moet je ook een richting kiezen en op het havo volgens mij ook niet. Dat bedoelen ze volgens mij met die kennis.

Ik zou als k jou was gwn je havo afmaken en dan na het HBO in plaats van eerst 4 jaar uit te zitten op het mbo


14-04-2009, 21:52

Citaat door SSouSSia:

Op het mbo loop je meerdere keren stage terwijl dat volgens mij op het havo niet het geval is. Op het mbo moet je ook een richting kiezen en op het havo volgens mij ook niet. Dat bedoelen ze volgens mij met die kennis.

Ik zou als k jou was gwn je havo afmaken en dan na het HBO in plaats van eerst 4 jaar uit te zitten op het mbo



bedankt voor je reactie, samengevat gwn blijve zitte

14-04-2009, 21:57

Citaat door nono12:
bedankt voor je reactie, samengevat gwn blijve zitte


Juistem


15-04-2009, 09:13

Citaat door nono12:
ik doe nu 4 havo en ik blijf zitte, wie kan mij advies geven
blijve zitte of mbo gaan doen??



Duidelijk, blijven zitten in Havo 4 jij bent een van de vele.
Havo 4 blijven altijd heel veel mensen zitten, dus als ik jou was zou ik blijven. Ik ben zelf ook in de 4de blijven zitten toen nog ik op de Havo zat.
En het jaar daarop heb ik het zonder moeite het gehaald want de lestof is een herhaling voor je. MBO heb je niks te zoeken, als je Havo hebt gedaan.
Dus gewoon nog 2 jaar volhouden en dan op naar het HBO, insha allah