Bekijk volle/desktop versie : Hoe is dat bij jullie gegaan (getrouwde ) dames ...



14-04-2009, 16:39
Dames,

Hadden jullie voor het trouwen ook grote ambities, wereldse dromen
die jullie zouden waar maken later als je groot was ?
Hebben jullie ook goed gestudeerd om later een goeie baan te bemachtigen of carriere te maken ?
En... hoe is dat verlopen ?

Mijn zus was namelijk TE ambitieus.... ze zou carriere maken, een eigen bedrijf beginnen etc etc... en iedereen geloofde in haar want als ze wat deed dan deed ze het ook echt goed ! Sinds ze getrouwd is is ze zo onwijs veranderd. In het begin was ze nog ambitieus en wilde ze naast het getrouwde leven haar dromen waar maken... maar nu 2 jaar later is ze geen stap vooruit gekomen meer en is ze fulltime mama en huisvrouw...


Hoe is dat bij jullie gegaan dames ? Of hoe denken de dames die nog moeten/ zullen trouwen erover ?

14-04-2009, 16:42


Als je je dromen wilt vervolmaken dan moet je man ook ambitieus zijn en je daar in steunen maar als hij een hele andere kijk op het leven binnen het huwelijk heeft dan kan je het wel vergeten.

Wel jammer van je zus zeg.
Voordat ik trouwde had en heb ik nog steeds dezelfde plannen maar ben nog niet gedreven genoeg kan beter met name als hij mij meer zou stimuleren maar ik geef niet op

14-04-2009, 16:50
Ik wilde vroeger zoveel! TE veel ... Mijn man heeft daar wel de rem opgezet! Kom nu soms nog steeds met rare dingen maar hoe raar dan ook merk wel dat mijn man daar volledig in steunt .. Zelf ga ik in sept beginnen met een deeltijd studie ...daar staat hij alhamdoellah volledig achter en hij zal mij daar ook in steunen!

14-04-2009, 16:54

Citaat door Tallulah:
Dames,

Hadden jullie voor het trouwen ook grote ambities, wereldse dromen
die jullie zouden waar maken later als je groot was ?
Hebben jullie ook goed gestudeerd om later een goeie baan te bemachtigen of carriere te maken ?
En... hoe is dat verlopen ?

Mijn zus was namelijk TE ambitieus.... ze zou carriere maken, een eigen bedrijf beginnen etc etc... en iedereen geloofde in haar want als ze wat deed dan deed ze het ook echt goed ! Sinds ze getrouwd is is ze zo onwijs veranderd. In het begin was ze nog ambitieus en wilde ze naast het getrouwde leven haar dromen waar maken... maar nu 2 jaar later is ze geen stap vooruit gekomen meer en is ze fulltime mama en huisvrouw...


Hoe is dat bij jullie gegaan dames ? Of hoe denken de dames die nog moeten/ zullen trouwen erover ?


Ik heb niets te klagen. In het begin ben ik 7jaar huisvrouw geweest. En sinds kort heb ik de knoop doorgehakt en ben ik gaan werken. Mijn droom is toch uitgekomen. Mijn man had het er wel moeiljk mee omdat ik 3kids heb. tja.... daar is ie nu wel overeen.

14-04-2009, 17:15


Ik ben na mijn huwelijk ambitieus gebleven. Mijn man steunt me ontzettend als het om ontplooiing etc. gaat. Ik denk dat het ook komt omdat ik al onafhankelijk was toen ik trouwde. Mijn studie had ik afgerond en een goede baan had ik al.

Sinds wij een kind hebben merk ik wel dat e.e.a. wel moeizamer gaat, maar hij blijft geloven in het feit dat kinderen en carriere te combineren zijn. Hij is zich er ook van bewust dat het alleen kan als hij ook zijn steentje bijdraagt en dat doet hij alhamdoulillah. Ik denk dat onze partners meer invloed hebben op onze dromen en ambities dan we in eerste instantie denken.

15-04-2009, 09:56
Leuk om te horen meiden... ding bij mijn zus is dat ze ook zeker wel gesteund wordt door haar man. Hij zegt juist dat hij haar ambitie en wilskracht zo bewonderde en dat dat hem in haar aantrok.
Maar zij is het gewoon kwijt of onderdrukt het om de een of ander reden sinds ze getrouwd is. Zuslief kennende weet ik dat ze het niet heel lang zo gaat volhouden, zij is geboren om iets te doen in dit leven... toen ze nog thuis woonde zat ze nooit stil. Ze hebben het wel heel goed, haar man heeft een topbaan zou ze daarom denken dat het geen zin heeft om haar steentje bij te dragen. Heb wel eens geprobeerd om er met haar erover te praten maar ze draaide er alleen omheen omdat ze misschien zelf niet weet wat er is gebeurd....

15-04-2009, 10:01

Citaat door Tallulah:
Dames,

Hadden jullie voor het trouwen ook grote ambities, wereldse dromen
die jullie zouden waar maken later als je groot was ?
Hebben jullie ook goed gestudeerd om later een goeie baan te bemachtigen of carriere te maken ?
En... hoe is dat verlopen ?

Mijn zus was namelijk TE ambitieus.... ze zou carriere maken, een eigen bedrijf beginnen etc etc... en iedereen geloofde in haar want als ze wat deed dan deed ze het ook echt goed ! Sinds ze getrouwd is is ze zo onwijs veranderd. In het begin was ze nog ambitieus en wilde ze naast het getrouwde leven haar dromen waar maken... maar nu 2 jaar later is ze geen stap vooruit gekomen meer en is ze fulltime mama en huisvrouw...


Hoe is dat bij jullie gegaan dames ? Of hoe denken de dames die nog moeten/ zullen trouwen erover ?


Ik was zeker niet ambitieus, jammer ik heb daar wel spijt van, als ik nou niet ging trouwen en me ging focussen op mijn studie was het veel beter geweest, mijn huwelijk is uiteindelijk mis gelopen en ben als alleenstaande moeder beland in de bijstand, nu werk ik wel weer, maar als ik nou verder had gestudeerd, dan had ik een veel betere baan, maar goed al hamdolilah heb het niet slecht, maar het kan beter.... Nu wil ik juist carriere maken of zelfs een eigen bedrijf beginnen (weet alleen nog niet wat :hihi

15-04-2009, 10:06
ik ben nooit het type geweest die droomt van een droombaan en een (intenationale) carriere.

Een goede baan, met inkomen en me eigen leven hoe ik dat wil is meer als genoeg voor mij.

Ik vind dat heel jammer.! Ik wil zoveel meer aan de ene kant maar aan de andere kant weer niet.

Me man is ook niet zo ingesteld. Wij zijn meer het type, geloof doet er ook heel erg toe.! En dat is de doel die wij willen bereiken, nu inchallah.


15-04-2009, 13:13
Mijn man stimuleert en ondersteunt me alleen met zijn woorden en niet daden Ik vind dat ik nu een stapje terug moet nemen, anders ga ik mezelf voorbij. Ik wil nog zoveel dingen doen en bereiken in mijn carriere, maar aan de andere kant wil ik ook een goede moeder zijn. Het is heel moeilijk om een goede balans te vinden tussen werk en prive. Hoe ervaren jullie dit?

15-04-2009, 13:25
Ik ben nu bijna anderhalf jaar getrouwd en ik volg nog steeds de studie waar ik mee bezig was. Ik ben 2 en half jaar geleden begonnen met de deeltijdstudie bedrijfseconomie (hbo) en dit is me laatste half jaar. Ik wilde het in 3 jaar doen, maar het afstuderen is er niet van gekomen doordat ik anders nu en me minor moest doen en afstudeeropdracht en dat vond ik teveel. Dus ben nu bezig met me minor en na mijn bevalling ga ik aan me afstudeeropdracht werken.

Daarnaast werk ik nu ook 4 dagen per week. Na me bevalling wil ik een tijdje eerst 3 dagen ga werken maar daarna als het meevalt weer 4 dagen alleen ben ik hier nog niet over uit.

Mijn man steunt me gelukkig en vind het ook goed dat ik me opleiding heb voortgezet. Ik zou nooit alleen huisvrouw willen zijn, lijkt me totaal niks. Liever combineren met werken.

15-04-2009, 13:26

Citaat door seferma:
Mijn man stimuleert en ondersteunt me alleen met zijn woorden en niet daden Ik vind dat ik nu een stapje terug moet nemen, anders ga ik mezelf voorbij. Ik wil nog zoveel dingen doen en bereiken in mijn carriere, maar aan de andere kant wil ik ook een goede moeder zijn. Het is heel moeilijk om een goede balans te vinden tussen werk en prive. Hoe ervaren jullie dit?


Werk/studeer je fulltime?

15-04-2009, 13:34
Ik werk fulltime en heb twee kinderen. Ik ben consultant, dus ik werk ook een aantal dagen thuis. Ik heb vorig jaar mijn bachelor rechten gehaald.

15-04-2009, 14:29



Citaat door seferma:
Ik werk fulltime en heb twee kinderen. Ik ben consultant, dus ik werk ook een aantal dagen thuis. Ik heb vorig jaar mijn bachelor rechten gehaald.


Goed hoor. Probeer wel met je man tot praktische afspraken en oplossingen te komen.