Bekijk volle/desktop versie : Proces tegen journalist uit VS in Iran begonnen



14-04-2009, 16:06
TEHERAN - In Iran is deze week het proces begonnen tegen de Iraans-Amerikaanse journaliste Roxana Saberi. Dat maakte een zegsman van justitie dinsdag bekend, aldus de BBC. Hij zei een vonnis binnen twee of drie weken te verwachten. De 31-jarige Saberi wordt verdacht van spionage voor de Verenigde Staten.

Volgens de woordvoerder begon het proces achter gesloten deuren maandag voor een Revolutionair Hof dat staatsveiligheidszaken behandelt. De verslaggeefster werkte in het verleden onder meer voor de BBC en de Amerikaanse publieke radiozender NPR en woont al zes jaar in Iran. Ze zit sinds eind januari vast in de Evin-gevangenis in Teheran.

De Amerikaanse regering heeft om de vrijlating van Saberi gevraagd. De journaliste werd in eerste instantie voor een licht vergrijp aangeklaagd (het kopen van alcohol). Daarna beschuldigde justitie haar van werken zonder geldige perskaart waarna uiteindelijk een aanklacht wegens spionage voor de VS volgde. Ze kan hiervoor de doodstraf krijgen als ze schuldig wordt verklaard.


http://www.telegraaf.nl/buitenland/3701615/__Proces_tegen_journalist_in_Iran_begonnen__.html

14-04-2009, 16:09


Lekker spioneren hè!






BITCH!!

14-04-2009, 16:50
Mooie vrouw!


Citaat:
De journaliste werd in eerste instantie voor een licht vergrijp aangeklaagd (het kopen van alcohol). Daarna beschuldigde justitie haar van werken zonder geldige perskaart waarna uiteindelijk een aanklacht wegens spionage voor de VS volgde.
Als dit geen doorgestoken kaart is.....

14-04-2009, 17:04


ik zou haar wel willen neuqen. jepperdepep.


maar ja. als ze de strop krijgt ben ik ook wel happy

14-04-2009, 18:30


Ik vind 'r maar eng. Lijkt me wel een typisch voorbeeld van zoeken naar een reden om van iemand af te komen.

14-04-2009, 18:42
Wist eigenlijk niet dat Allah in Teheran woonde. Want die gaat toch over leven en dood?