Bekijk volle/desktop versie : #####is De Bijbel God's Woords?#####



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

14-04-2009, 11:30
a salem wa3liekoum wa rahmatulahi ta3alaa wa barakatuhoe wa maghfiratuhoe ya iegwanies elTayiebien fie dieni lahi ghairoen mien xxxxxx fishar wa xxxxxx mekken fie 3allamien lie ghalleq Allaah 3azza Wa Djal bie iednih wa 3allamaa biel qallem,

ik zou graag een boek met jullie willen medelen inshaAllaah (zeer interessant)

Oorspronkelijk geschreven door: Sheikh Ahmed Deedat
Vertaald door: Abdul-Jabbar van de Ven


In de inleiding .. wil ik eerst wat over de schrijver zelf vertellen inshaAllaah

14-04-2009, 11:49


bespaar je moeite. Deedat was een grappenmaker en een misleider.
Wil je weten of de Bijbel Gods woord is, moet je de bijbel zelf lezen. Net zoals je zou willen dat een christen de koran zelf leest in plaats van boeken over de koran.

14-04-2009, 11:53

Citaat door AMLO2008:
bespaar je moeite. Deedat was een grappenmaker en een misleider.
Wil je weten of de Bijbel Gods woord is, moet je de bijbel zelf lezen. Net zoals je zou willen dat een christen de koran zelf leest in plaats van boeken over de koran.



ik bepaal zelf wat ik doe!!

ten tweede men kan er ook zelf voor bepalen of hij het wilt lezen of niet!!

zo niet daar is de DEUR!!

dan ga je toch lekker in een andere topic neuzen!!

IK GA DOOR>>>....

of je wilt of niet :egocentrisch!:

14-04-2009, 11:53
In de naam van Allah de Erbarmer, De Meest Barmhartige

Over de schrijver….

Ahmed Hoosen Deedat werd geboren in het jaar 1918 in het westen van India. Gedreven door armoede en zonder enige opleiding, vertrok hij naar zijn vader in Zuid-Afrika, die daar reeds negen jaar werkte als kleermaker. Door ijverig studeren was de negenjarige jongen niet alleen in staat over de taalbarriere heen te komen, maar blonk hij ook uit op school. Zijn vurige passie voor het lezen van boeken hielpen hem steeds hogerop, tot aan groep 8 van de basisschool. Door een gebrek aan geld was hij gedwongen te stoppen met school, en rond zijn zeventiende begon hij met de eerste van zijn vele baantjes in de kleinhandel.

De belangrijkste van deze baantjes was het baantje dat hij had in 1936, toen hij in een winkel werkte die in handen van Moslims was, gelegen nabij een Christelijk seminarium, aan de zuidkust van Zuid-Afrika. De onophoudelijke beledigingen die de leerling-missionarissen tegen de Islam rondstrooiden tijdens hun korte bezoekjes aan de winkel, ontvlamde een hardnekkige passie in de jonge Ahmed om hun valse propaganda tegen te gaan werken.

Zoals Allah voor hem had voorbeschikt, ontdekte Ahmed Deedat een boek, getiteld “Izharul-Haq”, wat zoveel betekent als: “De Waarheid onthuld”. In dit boek stonden de technieken (en de enorme successen) beschreven die de Moslims in India gebruikten om tegenstand te bieden aan de kwellingen van Christelijke missionarissen tijdens de Britse bezetting van India


Met name het idee van debatten voeren hadden een blijvend effect op Ahmed Deedat. Gewapend met zijn ijver en strijdlust, kocht Ahmed Deedat zijn eerste Bijbel, en begon debatten te voeren met de leerling-missionarissen. Toen zij zich haastig terugtrokken voor zijn scherpe tegenargumenten, stapte hij persoonlijk naar hun leraren, en zelfs naar priesters in de omliggende streek. Deze successen brachten hem ertoe de mensen op te roepen tot de islam. Zelfs zijn huwelijk, geboortes van zijn kinderen, en een 3-jarig verblijf in Pakistan, lieten zijn enthousiasme en zijn wens de Islam te verdedigen niet doven

In de vele jaren die daarop volgden, gaf hij lessen in Bijbelstudie, en gaf talloze lezingen. Hij stichtte een instituut om Islamitische missionarissen op te leiden, en bouwde, bijna eigenhandig, alle gebouwen, inclusief de bijbehorende moskee, die tot op de dag van vandaag een herkenningsteken voor haar omgeving is.

Hij was ook een van de oprichters van “the Islamic Propagation Centre International” (IPCI), en werd hiervan de president. Hij heeft meer dan 20 boeken geschreven, zoals “50 000 Errors in the Bible?”, What is His Name?”, “What the Bible says about Muhammed”, en het boekje “Christ in Islam”.

Hij heeft wereldwijd duizenden lezingen gegeven en succesvolledebatten gevoerd met bekende Christelijke Evangelisten, zoals de Amerikaanse tv-dominee Jimmy Swagart. Duizenden mensen zijn naar aanleiding hiervan overgegaan tot de Islam. Moge Allah hem zegenen voor dit boek, en voor al zijn andere inspanningen voor de Islam.


Allahoemaa soemmaa amien ya Rabbie arRahmaan arRahiem elMalik elQudus asSalam elMu”mien elMuhaymien el3aziez elDjabbaar elMuttakabier elGhaliek elBari

14-04-2009, 12:10


Hi is overigens een ontzettend pijnlijke en eenzame dood gestorven. Dit als beloning voor zijn inzet om miljoenen moslims van het orthodoxe islamitische geloof te laten vallen, door te beweren dat jezus gekruisigd is, terwijl de koran dit ontkent.

Je gaat toch niet dat hele boek overschrijven en hier plaatsen. Zet gewoon een link waar mensen het kunnen bestellen.

14-04-2009, 12:29

Citaat door AMLO2008:
Hi is overigens een ontzettend pijnlijke en eenzame dood gestorven. Dit als beloning voor zijn inzet om miljoenen moslims van het orthodoxe islamitische geloof te laten vallen, door te beweren dat jezus gekruisigd is, terwijl de koran dit ontkent.

Je gaat toch niet dat hele boek overschrijven en hier plaatsen. Zet gewoon een link waar mensen het kunnen bestellen.



juist niet.. ik heb zijn andere boek ook gelezen van: De profeet Muhammad (vrede zij met hem) in de Bijbel

En daar geeft hij aan dat het helemaal niet kan!! Dus dat Jezus zogenaamd moest boeten voor ander mans zonde, dat het wel TOF zou zijn om bijvoorbeeld boodschappen te doen en een ander te laten betalen of een boete hebt en je buurman laten afbetalen etc.

zo heeft hij veel meer voorbeelden en zo heeft hij ook gezegd dat Jezus niet de Zoon van God is maar zijn Boodschapper maar dat de christenen dat zeggen..

Je moet begrijpend lezen mijn lieverd!!

Ten tweede er is geen link.. het is een boek

14-04-2009, 12:34
WAT ZIJ ZEGGEN

De Christenen geven toe

Dr. W. Graham Scroggie van het “Moody Bible Instituut” in Chicago, een van de meest prestigieuze Christelijke Evangelische missies ter wereld, geeft als antwoord op de vraag “is de Bijbel het woorde van God?” (wat ook de titel van zijn boek is), het volgende antwoord:

“Ja, de Bijbel is menselijk, alhoewel sommigen vanuit een ijver die niet overeenstemt met kennis1 (1)xx, dit hebben ontkend. Deze boeken (= de Bijbel) zijn door de gedachten van mensen gegaan, zijn in mensentaal geschreven, zijn opgeschreven door mensenhanden, en herbergen in hun stijl de menselijk kenmerken”.

xx(1) d.w.z. uit onwetendheid


Een andere grote Christelijke geleerde, Kenneth Cragg, de Anglicaanse bisschop van El-Quds (= Jeruzalem), zegt op pagina 277 van zijn boek “The call of the minaret”:

“Zo niet het geval met het Nieuwe Testament (2)xx. Daar vindt men condensatie en bewerking (3)xx; er is keuze, reproductie en getuige. Het evangelie is door de gedachten van de kerk achter de schrijvers gekomen. Zij vertegenwoordigen (mystieke) ervaring en geschiedenis (4)xx.


(2)xx d.w.z. in tegenstelling tot de Quraan-vertaling
(3)xx een ander woord voor tussenvoegen




Als woorden enige betekenis hebben, hoeven we dan nog enig ander woord van commentaar toe te voegen om onze zaak te bewijzen?

Nee! Maar deprofessionele propagandisten hebben, na uit de school te hebben geklapt, nog steeds de onbeschaamdheid om hun lezers proberen te laten geloven dat zij voorbij de minste twijfel hebben bewezen dat de Bijbel “het onbetwiste Woord van God” is. Hun semantische gymnastiek,- dubbelzinnig spreken en spelen met woorden is verbazingwekkend!

Deze beide godsdienstgeleerden vertellen ons in de duidelijkste taal die voor mensen mogelijk is, dat de Bijbel menselijk handwerk is, al die tijd doende alsof zij het tegenovergestelde bewijzen. Er bestaat een oud Arabisch spreekwoord dat zegt: “Als zo de priesters zijn, God zegen de (kerk) gemeente”.

Met dit soort kletspraat zijn de fanatieke evangelist en de Bijbelbonker “geïnspireerd om de “heidenen” lastig te vallen. Een theologiestudent, -een nog niet bekwame jonge evangelist,- van de Universiteit van Witwatersrand, werd een frequente bezoeker van de Newtown-Moskee in Johannesburg, met de “nobele” gedachte te “getuigen” tot de lezen van zijn kerkgemeente. Toen ik aan hem werd voorgesteld (en achter zin bedoeling was gekomen), nodigde ik hem uit mee te gaan lunchen in de woning van mijn boer, op een steenworp afstand van de Moskee. Terwijl we aan tafel discussieerden over de authenticiteit van de Bijbel, en ik zijn halsstarrige dogmatisme voelde, liet ik een proefballon op: “Jouw Professor Geyser (het hoofd van de Theologiefaculteit) gelooft niet dat de Bijbel het Woord van God is. “Zonder ook maar de geringste verbazing antwoorde hij: “Dat weet ik”. Nu had ik persoonlijk geen kennis over de Professors opvatting over de Bijbel. Dat veronderstelde ik alleen uit een dispuut dat rond hem woedde over de “Goddelijkheid van Christus”. Hij had over dit punt enkele jaren daarvoor de strijd aangebonden met de orthodoxe gelovigen. Ik ging verder, en zei: “Jouw lector gelooft niet dta de Bijbel het Woord van God is. “De jonge evangelist antwoordde opnieuw met: “dat weet ik”, maar ging deze keer verder met de woorden: “maar ik geloof dat het God’s Woord is!”

Er bestaat geen remedie voor zulke mensen. Zelfs Jezus (vrede zij met hem) betreurde deze ziekte: “Omdat zij ziende niet zien en horende niet horen of begrijpen (4)xx

(4)xx Matteüs 13:13.

Al-Quraan, het Heilige Boek van Allah , veroordeelt deze koppige mentaliteit ook: “(Zij zijn) doof, stom en blind (van hart), daarom keren zij niet terug (naar het Rechte Pad) (5)xx

(5)xx d.w.z. in tegenstelling tot de Quraan-vertaling
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Deze (volgende) zijn nu gericht aan die oprechte nederige zielen die echt geïnteresseerd zijn in de zoektocht naar het Licht van God, en die erdoor wensen te worden geleid. Wat betreft de anderen, met ziekte in hun zielen, voor hen kunnen de feiten die in dit boekje gepresenteerd worden, alleen maar de ziekte van hun harten verergeren

14-04-2009, 13:10
HET STANDPUNT VAN DE MOSLIMS

Of ze nu Katholiek, Protestant of een aanhanger van de duizend-en-één sektes en kerkgenootschappen van het Christendom zijn, je zult nooit en missionaris vinden die niet op het eerste gezicht vooronderstelt dat zijn potentiële bekeerling zijn “Heilige Bijbel” accepteert als het boek van voornaamste autoriteit over elke religieuze opinie. Het enige antwoord dat de aanstaande bekeerling heeft, is verzen van de Bijbel aan te halen die tegenstrijdig zijn met die van de missionaris, of te discussiëren over hun interpretaties.

Wanneer de Moslim zijn standpunt bewijst vanuit het “Heilige” Schrift van de Christen zelf, en wanneer de professionele priester, dominee of predikant de argumenten niet kan weerleggen, is de onvermijdelijke Christelijke ontwijking: “Accepteert u de Bijbel als God’s Woord?” Op het eerste gezicht lijkt het een makkelijke vraag, maar een simpele “ja” of “nee” kunnen niet als antwoord gegeven worden. Kijk, je moet eerst je standpunt uitleggen, maar de Christen zal je de gelegenheid niet geven. Hij wordt ongeduldig.

“Geef antwoord; ja of nee!” Dringt hij aan. De joden deden 2000 jaar geleden hetzelfde met ‘Iesa (= Jezus, vrede zij met hem), maar het verschil was dat hij wonderbaarlijk genoeg niet in een dwangbuis werd gestopt, zoals vandaag de dag het geval is! De lezer zal er meteen mee instemmen dat de dingen niet altijd ofwel zwart of wit zijn. Tussen deze twee extremen zijn er verscheidene tinten grijs. Als je “ja” zegt op zijn vraag, dan zou dat betekenen dat je bereid bent alles te slikken; het haakje, de lijn en het zinkloodje, van Genesis tot Openbaringen van zijn Bijbel.

Als je antwoord geeft met een “nee”, maakt hij zich vlug los van de feiten die je gepresenteerd hebt, en verzamelt steun van zijn medegelovigen in het publiek met: “Zie je wel, deze man gelooft niet in de Bijbel! Welke recht heft hij dan om zijn zaak uiteen te zetten vanuit ons boek?!”

Met zijn waterslangachtige salto berust hij er tevreden op dat hij op een veilige manier de kwestie heeft ontweken. Wat staat de “Moeballigh” te doen? Hij moet zijn standpunt ten opzichte van de Bijbel uitleggen, zoals hij eigenlijk behoort te doen.

Wij Moslims aarzelen niet toe te geven dat er drie verschillende soorten getuigenissen staan in de Bijbel, die herkenbaar zijn zonder daar opgeleid voor te hoeven zijn.

Deze drie soorten zijn:
1- Je zult in staat zijn in de Bijbel te herkennen wat zou kunnen worden omschreven als “Het Woord van God”.

2- Je zult ook in staat zijn waar te nemen wat kan worden omschreven als “Woorden van een Profeet van God”.

3- En je zult zonder twijfel zien dat het grootste deel van de Bijbel bestaat uit de verslagen van ooggetuigen of oorgetuigen of personen die het opschrijven van wat ze anderen hebben horen zeggen. Dit zijn aldus “Woorden van een geschiedschrijvers”.

Je hoeft niet te zoeken naar voorbeelden van deze verschillende soorten van getuigenissen in de Bijbel. De volgende passages zullen de stelling kristalhelder maken:





Het eerste type:

A. “Een profeet zal ik verwekken uit het midden aan hun broederen, zoals gij zijt; Ik zal Mijn woorden in zijn mond leggen en hij zal alles tot hen zeggen wat Ik hem gebied. (6)xx
(6)xx Deuteronomium 18:18

B. “Ik, Ik ben de Here, en buiten Mij is er geen verlosser”. (7)xx
(7)xx Iesaja 43: 11

(voor de moslims onder ons.. Dit is dus wat er in de Bijbel staat.. Waar hij dus op terug komt! (Ahmed Deedat)
(blijkbaar zijn er vele Bijbels…. Men komt er op terug)



C. “Wendt u tot Mij en laat u verlossen, alle einden der aarde, want Ik ben God en er is geen ander”. (8)xx
(8)xx Iesaja 45: 22

Wordt vervolgd…. Tweede type

14-04-2009, 13:17

Citaat door Riesje:
juist niet.. ik heb zijn andere boek ook gelezen van: De profeet Muhammad (vrede zij met hem) in de Bijbel

En daar geeft hij aan dat het helemaal niet kan!! Dus dat Jezus zogenaamd moest boeten voor ander mans zonde, dat het wel TOF zou zijn om bijvoorbeeld boodschappen te doen en een ander te laten betalen of een boete hebt en je buurman laten afbetalen etc.

zo heeft hij veel meer voorbeelden en zo heeft hij ook gezegd dat Jezus niet de Zoon van God is maar zijn Boodschapper maar dat de christenen dat zeggen..

Je moet begrijpend lezen mijn lieverd!!

Ten tweede er is geen link.. het is een boek

het gaat even over het feit, niet of Jezus de zoon van God is of moest boeten, maar om het feit of Jezus wel of niet aan het kruis gehangen heeft. Deedat zegt van wel en dat hij er vervolgens afgekomen is terwijl hij schijndood was. Maar de koran zegt dat Jezus uberhaupt niet aan het kruis gehangen heeft. Deedat liegt dus en misleidt zo vele moslims, inclusief jou.
Verder maakt hij volkomen zichzelf belachelijk door zijn manier van teksten lezen. Hij doet aan 'prooftexting'. En haalt dus alles uit zijn verband, en verbindt dingen met elkaar die niet te verbinen zijn. Maar daar kom je alleen achter als je zelf de bijbel leest .Helaas doen de meesten dat niet, maar nemen gewoon klakkeloos aan dat Deedat gelijk had.

Overigens bedoel ik met link gewoon een link naar een adres of naar de uitgever waar iedereen het boek kan kopen.

14-04-2009, 13:42

Citaat door AMLO2008:
het gaat even over het feit, niet of Jezus de zoon van God is of moest boeten, maar om het feit of Jezus wel of niet aan het kruis gehangen heeft. Deedat zegt van wel en dat hij er vervolgens afgekomen is terwijl hij schijndood was. Maar de koran zegt dat Jezus uberhaupt niet aan het kruis gehangen heeft. Deedat liegt dus en misleidt zo vele moslims, inclusief jou.
Verder maakt hij volkomen zichzelf belachelijk door zijn manier van teksten lezen. Hij doet aan 'prooftexting'. En haalt dus alles uit zijn verband, en verbindt dingen met elkaar die niet te verbinen zijn. Maar daar kom je alleen achter als je zelf de bijbel leest .Helaas doen de meesten dat niet, maar nemen gewoon klakkeloos aan dat Deedat gelijk had.

Overigens bedoel ik met link gewoon een link naar een adres of naar de uitgever waar iedereen het boek kan kopen.



ik weet wat jij bedoelt.. Maar zo heb ik het niet geobserveerd en uit de teksten die ik heb gelezen.. heeft hij dat niet gezegd dat Jezus aan de kruis hing of hoe je het wilt zeggen!

Mij gaat het erom gewoon om de feiten die hier zijn verteld!
Zodat ook de Christenen en de Joden en of de Johova's getuigen kunnen inzien .. waar ze naar toe moeten kijken!

en ten tweede wel vreemd anders dat medina saoedi arabië dan deze boeken verspreidt vind je ook niet??

maar what ever you want!.. ik wou gewoon kennis meedelen.. en de waarheid in onze ogen weer naar boven brengen!

ik vind persoonlijk dat je niet mag zeggen dat hij geen Moslim is.. want hij getuigd wel!

en daar gaat het om!! dat is de oordeel aan Allaah 3azza Wa Djal.. je kunt niet weten of hij pijnlijk is bestraft in zijn dood wat jij voorheen ook zei.. dat is kant en klare onzin wat je suggereerde.

maar goed.. voor de geinteresseerde onder onsje

Dit staat er in het boek
IN SAMENWERKING MET:
Islamic Propagation Centre International (Nederland)
Tel: 06-24184886
E-mail: ipcin@hotmail.com


maar waar dit boek werkelijk vandaan komt:Gift form Conveying Islamic Message Society
P.O. Box 834 - Alex - EGYPT

Site: http://www.islamic-message.net

E-mail: info_en@islamic-message.net


Jammer!! Dat sommige mensen gelijk erop ingaan!En niet een constatering trekken en dan met een juiste debat erop ingaan!.. Zoals onze Profeet Mohammed ook altijd deed.. en zelfs de geleerdes.

heel.. jammer!! Maar dat zijn de meeste Marokkanen!! Snel op de teentjes getrapt tegenwoordig!!

wou het alleen mededelen.. maar never mind.. i keep it in my heart

Want De Heer .. ONZE Schepper kijkt inderdaad ook in onze harten



wa3liekoum a salem wa rahmatulahi ta3alaa wa barakatuhoe wa maghfiratuhoe

14-04-2009, 13:51
het probleem met zo'n boek van Deedat is dat hij helemaal geen goed beeld geeft van wat joden of christenen zeggen of geloven. Integendeel, hij maakt het christelijk geloof belachelijk, noemt Jezus een mislukte profeet (in zijn boek 'crucifixion or cruci-fiction?) en laat allerlei dubieuze exegeses los op bijbelteksten, zondat dat hij de talen kent waarin de bijbel geschreven is (hebreeuws en grieks). Zijn uitleg van Deuteronomium 18 over de voorspelling van de komst van MOhammed is ronduit bescheurend, zoveel onzin als hij daar neer zet. Als iemand zo'n exegese zou loslaten op de koran, zou hij als een gestoorde gek afgevoerd worden.

Het is bekend dat Deedat een stroke heeft gehad, waardoor hij verlamd was en niet meer kon spreken en zo zijnlaatste jaren heeft moeten slijten.

overigens ben ik geen Marokkaan. Ik ben ook niet zo snel op mijn teentjes getrapt, maar ik vind dat moslims eens moeten ophouden met het napraten van Deedat zonder juiste verifcatie van zijn woorden toe te passen. De beste manier om christenen te weerleggen is, door de bron van het christelijk geloof zelf te bestuderen. De bijbel lezen dus. Maar daar durven de meeste moslims niet aan. Sommigen verbieden het zelfs (omdat er mensen zijn die als gevolg van hun ijver om de christenen te bestrijden vanuit hun eigen bronnen, zelf christen zijn geworden. Een daarvan is nu evangelist in Den Haag.

14-04-2009, 14:02

Citaat door AMLO2008:
het probleem met zo'n boek van Deedat is dat hij helemaal geen goed beeld geeft van wat joden of christenen zeggen of geloven. Integendeel, hij maakt het christelijk geloof belachelijk, noemt Jezus een mislukte profeet (in zijn boek 'crucifixion or cruci-fiction?) en laat allerlei dubieuze exegeses los op bijbelteksten, zondat dat hij de talen kent waarin de bijbel geschreven is (hebreeuws en grieks). Zijn uitleg van Deuteronomium 18 over de voorspelling van de komst van MOhammed is ronduit bescheurend, zoveel onzin als hij daar neer zet. Als iemand zo'n exegese zou loslaten op de koran, zou hij als een gestoorde gek afgevoerd worden.

Het is bekend dat Deedat een stroke heeft gehad, waardoor hij verlamd was en niet meer kon spreken en zo zijnlaatste jaren heeft moeten slijten.

overigens ben ik geen Marokkaan. Ik ben ook niet zo snel op mijn teentjes getrapt, maar ik vind dat moslims eens moeten ophouden met het napraten van Deedat zonder juiste verifcatie van zijn woorden toe te passen. De beste manier om christenen te weerleggen is, door de bron van het christelijk geloof zelf te bestuderen. De bijbel lezen dus. Maar daar durven de meeste moslims niet aan. Sommigen verbieden het zelfs (omdat er mensen zijn die als gevolg van hun ijver om de christenen te bestrijden vanuit hun eigen bronnen, zelf christen zijn geworden. Een daarvan is nu evangelist in Den Haag.


maar wat jij nu probeert te beredeneren KLOPT NIET!!!

Alles wat ik gelezen heb.. tenminste de juiste boeken.. staat nergens dat hij de Profeet een mislukkeling heeft genoemd..
Ik weet niet waar jij die informaltie vandaan haalt?!!! GOOGLE of zo??..

Achmed Deedat nam altijd een debat met de Christenen etc. waarop niemand de juiste antwoord kon beargumenteren.

Achmed Deedat had 50 000 fouten in de Bijbel ondekt!! En terwijl de Quraan al eeuwen bestaat met geen 1 valse verklaring!!

ook is er een artikel..beetje onduidelijk.. maar die is er als BEWIJS!!

ik snap jouw probleem niet!!

14-04-2009, 14:05


en het is niet durven !!! Het feit is dat er vele fouten in de BIJBEL ZIJN!!! en dat er niet 1 BIJBEL is maar meerdere BIJBELS!!! Dat heeft Achmed Deedat ook onderzocht!!

Terwijl er wel 1 QURAAN is

en voor een moslim is het juist beter om eerst de Quraan echt helemaal te begrijpen om dan pas te overstappen om de Bijbel een keer door te lezen!! Zodat men het dan ook beter kan begrijpen!! Zoals jij.. nu al zit te springen!!

14-04-2009, 14:15
ONDERWERP GESLOTEN

p.s.: geen zin..om mijn aandacht hieraan te schenken.. heb dan wel beters te doen!!

snap alleen niet waarom mensen de waarheid niet onder ogen willen zien? en zo moeilijk blijven doen en niet heel makkelijk uit me topic gaan ?

raar maar waar!!


fijne dag!

14-04-2009, 14:22

Citaat door Riesje:
maar wat jij nu probeert te beredeneren KLOPT NIET!!!

Alles wat ik gelezen heb.. tenminste de juiste boeken.. staat nergens dat hij de Profeet een mislukkeling heeft genoemd..
Ik weet niet waar jij die informaltie vandaan haalt?!!! GOOGLE of zo??..

Achmed Deedat nam altijd een debat met de Christenen etc. waarop niemand de juiste antwoord kon beargumenteren.

Achmed Deedat had 50 000 fouten in de Bijbel ondekt!! En terwijl de Quraan al eeuwen bestaat met geen 1 valse verklaring!!

ook is er een artikel..beetje onduidelijk.. maar die is er als BEWIJS!!

ik snap jouw probleem niet!!

Dit schrijft Deedat onder anderen, in Crucifixion or Crucifiction:

Citaat:
Jezus was er niet in geslaagd om de waarschuwing van de Farizeeërs serieus te nemen om de uitgelatenheid van zijn discipelen te bedwingen (Lucas 19:39). Hij misrekende zich. Nu moest hij de prijs van falen betalen. (Deedat, Crucifixion or Cruci-Fiction?, p.10)


Overtuigend kan beweerd worden dat Jezus Christus (v.z.m.h.) de “Meest onfortuinlijke van al Gods boodschappers” was. (Deedat, Crucifixion or Cruci-Fiction?, p.23)
Hij toont dus nogal veel disrepect voor Jezus. Maar dat mag blijkbaar, zolang je maar tegen het christelijk geloof ingaat. Maar Deedat zat heel dicht aan tegen de Ahmadiyya beweging, een secte binnen de islam.

Kun jij de 50000 fouten in de bijbel aanwijzen? Heb jij ze zelf nagelopen? En heb jij nog nooit een fout in de koran ontdekt? Wat is dat eigenlijk: fout? Is dat een verkeerde vertaling? Is dat een tegenstrijdigheid? Ik kan van de koran ook wel een tegenstrijdigheid noemen: IN een van de soera's staat de de juiste religie bij Allah, de islam is. In het arabisch is er ook een andere lezing, die zegt dat de juiste religie bij Allah de 'hanifah' is, oftwel het monotheisme. Maar die versie van de koran is weggemoffeld. Maar bestaat wel.
Kortom: Je moet niet altijd zomaar geloven wat Deedat zegt. Want hij is een verleider.

Overigens staat het boekje wat je hier wilt neerzetten, gewoon op internet. http://www.al-islaam.com

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7