Bekijk volle/desktop versie : educatief, mooi en goedkoop



13-04-2009, 11:19
voor de kids.

bezoek een groot tuincentrum en bekijk ALLE plantjes, visjes, noem maar op!

dit is heeel educatief voor de kinderen en je zit in een mooie omgeving

met dit weer is het ideaal en je hebt geen entreegeld waar je rekening mee moet houden!

nog meer low budget tips?

13-04-2009, 11:28


das handig inderdaad leren de kinderen er ook iets van...

13-04-2009, 12:27
jazeker, delicata!

kom op dames!!zo houden we des te meer geld over voor onze merkkleding

13-04-2009, 13:54
kinderboerderij
natuurparken
strand en duinen
bos
exposities
tentoonstellingen

dorpjes of platteland in de omgeving (bv waar boerderijen staan, vooral leuk in de lente als de lammetjes, kalfjes e.d. geboren zijn)

als je in de buurt van water woont (haven, meer, plas) is dat ook erg leuk met bv een grote picknickmand mee, bootjes kijken, natuur bekijken, wandelen, spelen

misschien is er een gratis pont (zoals in adam) waar je met de kinderen op kunt, het is maar een klein stukje.. maar heen en terug is toch weer 2x varen

als de kinderen interesse tonen zou je naar het stadsarchief kunnen gaan, gemeentelijke informatiecentrum, of de openbare bibliotheek, maquettes bekijken, fotos bekijken, boekjes lezen, educatieve films kijken
Rotterdam en Den Haag hebben een vrij groot informatiecentrum over architectuur en stedenbouw (ja je kind zal er maar in geïnteresseerd zijn omdat ie architect ofzo wil worden)

13-04-2009, 14:06



Citaat door NuFFniet:
kinderboerderij
natuurparken
strand en duinen
bos
exposities
tentoonstellingen

dorpjes of platteland in de omgeving (bv waar boerderijen staan, vooral leuk in de lente als de lammetjes, kalfjes e.d. geboren zijn)

als je in de buurt van water woont (haven, meer, plas) is dat ook erg leuk met bv een grote picknickmand mee, bootjes kijken, natuur bekijken, wandelen, spelen

misschien is er een gratis pont (zoals in adam) waar je met de kinderen op kunt, het is maar een klein stukje.. maar heen en terug is toch weer 2x varen

als de kinderen interesse tonen zou je naar het stadsarchief kunnen gaan, gemeentelijke informatiecentrum, of de openbare bibliotheek, maquettes bekijken, fotos bekijken, boekjes lezen, educatieve films kijken
Rotterdam en Den Haag hebben een vrij groot informatiecentrum over architectuur en stedenbouw (ja je kind zal er maar in geïnteresseerd zijn omdat ie architect ofzo wil worden)


Ik zal me kinderen gewoon in een grote speeltuin dumpen waar je wel moet betalen, lineushof etc.
lekker spelen en ik op een stoel zitten,
al dat gedoe leren ze wel op school...


13-04-2009, 14:11

Citaat door misssyzin:
Ik zal me kinderen gewoon in een grote speeltuin dumpen waar je wel moet betalen, lineushof etc.
lekker spelen en ik op een stoel zitten,
al dat gedoe leren ze wel op school...




ja kan me voorstellen dat dat ook lekker is (gratis of niet), maar veel kinderen kennen de meest voorkomende dieren alleen maar van een plaatje of tv, het is natuurlijk geweldig voor ze om de dieren (koe, schaap, kip, konijn etc) ook eens in het echt te zien en mss zelfs te aaien

dat is niet alleen leerzaam maar ook nog eens ontzettend leuk
en veel hoeft het niet te kosten..

13-04-2009, 14:12
leuk! we want more

13-04-2009, 14:19
waar houden de kinderen van en/of wat wil je ze bijbrengen.. neem dat als uitgangspunt en je zult zien dat je op heeeeeel veel leuke en educatieve dingen kunt komen die gratis zijn of anders heel weinig kosten, plak er een leuke picknick aan, of neem wat lekkers mee, of een lekker ijsje halen, ergens wat drinken, een ballenbak of weet ik veel wat er in de buurt is en je hebt een leuk en educatief dagje uit.. je kinderen zijn buiten geweest, hebben wat geleerd en hebben ook nog eens wat aan beweging gedaan (wandelen, spelen of whatever)

kleding > markten, winkels
vliegtuigen > schiphol (als je in de buurt woont)
auto´s > dealers, wagenparken etc
treinen > een groot treinstation of een treinmuseum
zie je dat ze graag met shovels e.d. spelen > bezoek een bouwterrein (wel van een veilige afstand aub en probeer te vertellen wat ze aan het bouwen zijn en hoe ze dat doen
houden ze van torens e.d. bezoek hoge gebouwen, bruggen (bv skyline rotterdam) en vertel over de geschiedenis (google van te voren als je het niet weet :hihi



etc etc

13-04-2009, 14:22
idd...kinderen zijn heel leergierig.....

13-04-2009, 14:25
Leuke ideetjes!!
Ik ging vanochtend even kijken op de site van dolfinarium. Een kaartje voor een kind van 3 tot 12 ofsow daar betaal je €22,50 voor en voor volwassenen betaal je €25,00. Trrr is toch niet normaal.

Ik ben maar met me broertjes naar KFC een ijsje en frietjes gaan halen en naar de speeltuin geweest.

13-04-2009, 17:36

Citaat door misssyzin:
Ik zal me kinderen gewoon in een grote speeltuin dumpen waar je wel moet betalen, lineushof etc.
lekker spelen en ik op een stoel zitten,
al dat gedoe leren ze wel op school...



nou vergis je niet, op school letten ze echt wel op of je kind al zelf wat algemene kennis heeft opgedaan van wat dan ook. daarmee concluderen ze ook vaak of je je kind ook echt aandacht geeft, gesprekken mee voert etc.

13-04-2009, 17:37

Citaat door NuFFniet:
waar houden de kinderen van en/of wat wil je ze bijbrengen.. neem dat als uitgangspunt en je zult zien dat je op heeeeeel veel leuke en educatieve dingen kunt komen die gratis zijn of anders heel weinig kosten, plak er een leuke picknick aan, of neem wat lekkers mee, of een lekker ijsje halen, ergens wat drinken, een ballenbak of weet ik veel wat er in de buurt is en je hebt een leuk en educatief dagje uit.. je kinderen zijn buiten geweest, hebben wat geleerd en hebben ook nog eens wat aan beweging gedaan (wandelen, spelen of whatever)

kleding > markten, winkels
vliegtuigen > schiphol (als je in de buurt woont)
auto´s > dealers, wagenparken etc
treinen > een groot treinstation of een treinmuseum
zie je dat ze graag met shovels e.d. spelen > bezoek een bouwterrein (wel van een veilige afstand aub en probeer te vertellen wat ze aan het bouwen zijn en hoe ze dat doen
houden ze van torens e.d. bezoek hoge gebouwen, bruggen (bv skyline rotterdam) en vertel over de geschiedenis (google van te voren als je het niet weet :hihi



etc etc


schiphol wil ik inderdaad eens een keer doen met ze maar het is best ver voor ons.

de euromast in rotterdam lijkt me ook hartstikke leuk, je betaalt wel wat geloof ik maar is niet duur

13-04-2009, 17:39



Citaat door Vogeltje_:
Leuke ideetjes!!
Ik ging vanochtend even kijken op de site van dolfinarium. Een kaartje voor een kind van 3 tot 12 ofsow daar betaal je €22,50 voor en voor volwassenen betaal je €25,00. Trrr is toch niet normaal.

Ik ben maar met me broertjes naar KFC een ijsje en frietjes gaan halen en naar de speeltuin geweest.


het is nie goedkoop daar, ik ben er weleens geweest en je kind moet echt 6-7 jaar zijn om er echt van te genieten want anders willen ze alleen maar naar de speeltuintjes zoals bij mij is gebeurt

13-04-2009, 17:39

Citaat door Vogeltje_:
Leuke ideetjes!!
Ik ging vanochtend even kijken op de site van dolfinarium. Een kaartje voor een kind van 3 tot 12 ofsow daar betaal je €22,50 voor en voor volwassenen betaal je €25,00. Trrr is toch niet normaal.

Ik ben maar met me broertjes naar KFC een ijsje en frietjes gaan halen en naar de speeltuin geweest.

Ik heb nog paar kortingskaarten voor je, 3.50 euro p.p, niet veel maar wel
wat korting, ook korting eten