Bekijk volle/desktop versie : een dringende vraag!



Pagina's : [1] 2

10-04-2009, 22:16
In het islamitische paradijs groeien twee bomen: een boom die net zoveel bladeren heeft als er mensen zijn en een boom die beschutting geeft aan mensen die overleden zijn. Wanneer de bladeren van de eerste boom afvallen, raapt de doodsengel Israfil ze op en haalt de mensen op aarde die moeten sterven, want op elk blaadje staat de naam van een mens. de blaadjes zijn te vergelijken met olifanten oren!

klopt dit??!!! dit is mij ooit geleerd!!??

als iemand hier een daliel over heeft reageer dan aub!

10-04-2009, 22:54


klinkt wel bekend een beetje maar ik weet niet of het waar is

11-04-2009, 12:47

Citaat door Moslim5314:
klinkt wel bekend een beetje maar ik weet niet of het waar is



jij eet het ook niet?!

11-04-2009, 12:59

Citaat door gouwenaartje!:
jij eet het ook niet?!
Dat stukje over die boom met blaadjes voor elke persoon 1 blaadje dat heb ik eerder gehoord. Maar ik was klein toen dus ik weet niet of het waar is.

11-04-2009, 13:01



Citaat door Moslim5314:
Dat stukje over die boom met blaadjes voor elke persoon 1 blaadje dat heb ik eerder gehoord. Maar ik was klein toen dus ik weet niet of het waar is.


die boom bestaat dat weet ik bijna zeker, alleen ik moet weten hoe die boom heet,

11-04-2009, 18:54
nogmaals help mij aub

11-04-2009, 23:39
je bedoelt sidrat al muntaha? de lotusboom

The Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) saw Sidrat al-Muntaha (a lote tree of the utmost boundary over the seventh heaven beyond which none can pass), by which he saw the Paradise of Abode, as it says in Saheeh al-Bukhaari (336) and Saheeh Muslim (237) who narrated the hadeeth of Anas (may Allaah be pleased with him) which tells the story of the Isra’ (Prophet’s Night Journey). At the end of this hadeeth it says: “Jibraa’eel took me until we reached Sidrat al-Muntaha, which was covered with colours, I do not know what they are. Then I entered Paradise and saw that its domes were pearls and its soil was musk.”

12-04-2009, 01:01

Citaat door gouwenaartje!:
In het islamitische paradijs groeien twee bomen: een boom die net zoveel bladeren heeft als er mensen zijn en een boom die beschutting geeft aan mensen die overleden zijn. Wanneer de bladeren van de eerste boom afvallen, raapt de doodsengel Israfil ze op en haalt de mensen op aarde die moeten sterven, want op elk blaadje staat de naam van een mens. de blaadjes zijn te vergelijken met olifanten oren!

klopt dit??!!! dit is mij ooit geleerd!!??

als iemand hier een daliel over heeft reageer dan aub!



Diezelfde boom (blaadjes) gaat ook over het huwelijk, op de blaadjes staat de naam, bij het vallen van het eerste blaadje, valt pas het tweede blaadje die voor dat blaadje geschikt is, zodra die beide bladeren voor elkaar bestemd op die plek zijn gevallen, dan pas ontmoeten twee elkaar hier op aarde.

13-04-2009, 12:25

Citaat door Sophia_sweety:
je bedoelt sidrat al muntaha? de lotusboom

The Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) saw Sidrat al-Muntaha (a lote tree of the utmost boundary over the seventh heaven beyond which none can pass), by which he saw the Paradise of Abode, as it says in Saheeh al-Bukhaari (336) and Saheeh Muslim (237) who narrated the hadeeth of Anas (may Allaah be pleased with him) which tells the story of the Isra’ (Prophet’s Night Journey). At the end of this hadeeth it says: “Jibraa’eel took me until we reached Sidrat al-Muntaha, which was covered with colours, I do not know what they are. Then I entered Paradise and saw that its domes were pearls and its soil was musk.”



heb je die tekst niet in het nederlands

13-04-2009, 12:25

Citaat door Rood79:
Diezelfde boom (blaadjes) gaat ook over het huwelijk, op de blaadjes staat de naam, bij het vallen van het eerste blaadje, valt pas het tweede blaadje die voor dat blaadje geschikt is, zodra die beide bladeren voor elkaar bestemd op die plek zijn gevallen, dan pas ontmoeten twee elkaar hier op aarde.



thanks, maar als ik het goed begrijp staat je naam 2 keer in die boom

13-04-2009, 23:27
Up!

16-04-2009, 21:34
alloeha... niemand die deze meisje wilt helpen!!

16-04-2009, 21:38



Citaat door Rood79:
Diezelfde boom (blaadjes) gaat ook over het huwelijk, op de blaadjes staat de naam, bij het vallen van het eerste blaadje, valt pas het tweede blaadje die voor dat blaadje geschikt is, zodra die beide bladeren voor elkaar bestemd op die plek zijn gevallen, dan pas ontmoeten twee elkaar hier op aarde.


Mag ik weten wat je bron is ought? Want ik heb dit nooit gehoord of gelezen.

16-04-2009, 21:45

Citaat door N0ur_:
Mag ik weten wat je bron is ought? Want ik heb dit nooit gehoord of gelezen.



dat is echt zo.. die boom bestaat, het is een boom voor als je dood gaat en een boom met wie je uit eindelijk gaat trouwen!!

alleen moet ik weten hoe die boom heet! weet jij dat niet toevallig?!

16-04-2009, 21:46

Citaat door gouwenaartje!:
dat is echt zo.. die boom bestaat, het is een boom voor als je dood gaat en een boom met wie je uit eindelijk gaat trouwen!!

alleen moet ik weten hoe die boom heet! weet jij dat niet toevallig?!




Over dood gaan heb ik ook eerder gehoord maar geen bron. Over het huwelijk heb ik zelf nog nooit gehoord dus bron heb ik helaas niet voor je.

Pagina's : [1] 2