Bekijk volle/desktop versie : Is jouw partner slecht voor je lijn?



Pagina's : [1] 2 3 4 5

10-04-2009, 19:39
Met zijn tweeën gezellig een ijsje eten of samen genieten van een uitgebreid romantisch diner, allemaal dingen waar koppels graag samen van genieten. Eens de grote verliefdheid voorbij is, is de verleiding groot om je gezonde levensstijl overboord te gooien.


Dikker
Als je pas verliefd bent, is het normaal dat je afvalt. Je hebt geen honger door de vlinders in je buik en jullie passie voor elkaar in bed zorgt ervoor dat je genoeg calorieën verbrandt. Maar na enkele maanden groeit het gevaar om bij te komen. Uit een studie blijkt namelijk dat vrouwen van 20 met een partner meer verdikken dan singles. Hoe sterker de band tussen man en vrouw, hoe groter het gevaar. Singles komen gemiddeld 1,3 kilo bij, vrouwen met een partner 4 kilo.

Samen eten
Wanneer je verliefd bent, breng je veel tijd samen aan tafel door. Onderzoek wees uit dat je 35 procent meer eet met gezelschap dan wanneer je alleen tafelt. Als je verliefd bent, ga je nog voor dat dessertje omdat je de date langer wil laten duren. En je wilt ook alles samen doen, dus als hij frieten neemt, doe jij sneller mee. Bij een romantisch diner hoort natuurlijk ook wijn, maar alcoholische dranken bevatten veel calorieën en maakt je zwakker voor lekkernijen. En omdat je de hele dag samen wilt zijn, is de verleiding ook groot om je jogsessie een keertje over te slaan en samen gezellig tv te kijken. Eens je zes maanden verliefd bent, neemt de productie van het hormoon oxytocine in je bloed toe. Deze stof doet je meer zin krijgen in ongezonde snacks, zelfs al vind je deze niet eens zo lekker. Zo komen de kilo's er stiekem bij en troost je jezelf met het feit dat je nieuwe partner je wel zal nemen zoals je bent.

BRON

10-04-2009, 19:41


Ik wist het !

Mannen maken DIK !

10-04-2009, 19:43
dit kan wel kloppen...mijn ex was op een bepaald moment echt harstikke dik.

toen was ze trouwens wel zwanger, ik weet niet of dát nog meeteld?

10-04-2009, 19:45

Citaat door pakmelk:
dit kan wel kloppen...mijn ex was op een bepaald moment echt harstikke dik.

toen was ze trouwens wel zwanger, ik weet niet of dát nog meeteld?


Dan mag het !

Ik ben dan ook graag dik !

10-04-2009, 19:49


Al mijn dinnetjes ontploffen zo ongeveer in het eerste jaar... Dat heb je nu eenmaal met een vriend die zo belachelijk lekker kookt als ik

10-04-2009, 19:53

Citaat door moker_piraat:
moet je maar niet zo veel slikken




10-04-2009, 19:53

Citaat door led_zeppelin:
Al mijn dinnetjes ontploffen zo ongeveer in het eerste jaar... Dat heb je nu eenmaal met een vriend die zo belachelijk lekker kookt als ik


10-04-2009, 20:07

Citaat door repelsteel:
Ikzelf heb mijn hele leven al diabetes(suikerziekte),dus ik moet me houden aan een streng dieet.Ik drink geen alcohol,mag geen suiker,bepaalde vetten mag ik niet.Bepaalde natuurlijke suikers,zoals banaan,ook niet.

Hoe het met mijn vriendin zit weet ik (nog niet).Op onze eerste dag van verkering hebben we wel een bezoek aan een restaurant gebracht.En ik moet zeggen dat mijn vrouwtje wel een liefhebber is van lekker eten.

Dat is een vetzak in spe. Dumpen die handel !

10-04-2009, 20:09
Grapje natuurlijk.

Ik hou ook van lekker eten maar met mate.

10-04-2009, 20:14

Citaat door repelsteel:
Ik wou dat ik dat kon zeggen!


Arme ziel !
Mijn moeder heeft diabetes en het is idd geen pretje.

10-04-2009, 20:20

Citaat door repelsteel:
Is jouw moeder ermee geboren?

Nee, gelukkig niet.
Sterkte Tony.

10-04-2009, 20:21
Heb jij type 1, tepelstreeltje?

10-04-2009, 20:29



Citaat door repelsteel:
Yep,de meest extreme vorm.

Nasty....

10-04-2009, 20:31

Citaat door repelsteel:
Dank je,maar je leert ermee leven.Je weet soms niet beter meer.Al moet ik zeggen dat het soms moeilijk om dingen te laten staan,of om de verleiding te weerstaan van zoet.

Maar daarvoor heb je een vriendin !

Het is erger als je het later krijgt lijkt mij omdat je dan weet wat je mist.

10-04-2009, 20:35

Citaat door repelsteel:
Meerdere malen in coma gelegen.
Zware hypoaanvallen gehad.

Pffff.

Pagina's : [1] 2 3 4 5