Bekijk volle/desktop versie : ~De MaRoKkAaNsE TaAl LeReN~

03-11-2002, 21:41
...

04-11-2002, 15:00

Citaat:
Origineel gepost door moshi
HaLLoO MeNsEn...

ZeLf Ben ik niet van Marokkaanse afkomst (InDo)...maar mijn vriend (waar ik nu ruim 2 jaar mee heb) is dat wel. ik wil graag zijn (berberse) taal leren, maar ik weet echt niet waar ik dat zou moeten doen...zijn er boeken of zo iets dergelijks waar ik woorden/zinnen uit zou kunnen halen? M'n vriend vind het echt heel fijn dat ik zijn taal wil leren(respect)...ik heb al 'n aantal woorden geleerd, maar nu dacht ik hebben jullie advies voor mij over waar ik dit zou kunnen leren? Of moet ik het toch maar gewoon van mijn vriend leren? Dat wil ik ook wel hoor....daar niet van, maar ik wilde hem eigelijk verrassen met het feit dat ik zelf het initiatief heb genomen om zijn taal te gaan leren.
Ook zou ik graag wat over de Islam te weten willen komen.

PleAs ReAgEeR ff !

[B]BeSlaMa

MoShi [/B]
Hee meid,

Met jou kan ik praten!
Ik zit precies in dezelfde siuatie als jou.
Misschien kunnen we elkaar tips geven of ideen uitwisselen.
Ik hoor het wel.

Beslama Sarabi!

05-11-2002, 19:21
salam,

ik leer ook marokkaans arabisch!! elke maandag avond in A'dam op de volksuniversiteit. En leuk dat het is!! Echt zo grappig als ik nu bijvoorbeeld een marokkaanse zender op t.v kijk en ik hoor een bekend woordje is dat echt leuk man!! Ik heb nu ongeveer 5 of 6 lessen gehad en kan al aardig wat praten!! Maar ik vind het ook best moeilijk hoor!!
Maar sarabi en moshi, misschien dat je ook via de L.O.I een curcus berbers kunt opvragen..En anders vraag je of je vriend je wat basis dingen wilt leren. Succes!!

Beslama...

05-11-2002, 19:25
als je zo graag over de islam wilt leren dan moet je het aan je vriend vragen of in de bieb zoeken over de islam.maar weet je wel dat je geen vriend mag .weet je wel wat er dan gebeurt.je zult het wel tegen komen in de boeken over de islam.succes hafsa

06-11-2002, 17:31

Citaat:
Origineel gepost door imani2002
salam,

ik leer ook marokkaans arabisch!! elke maandag avond in A'dam op de volksuniversiteit. En leuk dat het is!! Echt zo grappig als ik nu bijvoorbeeld een marokkaanse zender op t.v kijk en ik hoor een bekend woordje is dat echt leuk man!! Ik heb nu ongeveer 5 of 6 lessen gehad en kan al aardig wat praten!! Maar ik vind het ook best moeilijk hoor!!
Maar sarabi en moshi, misschien dat je ook via de L.O.I een curcus berbers kunt opvragen..En anders vraag je of je vriend je wat basis dingen wilt leren. Succes!!

Beslama...
Ontzettend bedankt! Ikzal eens kijken

07-11-2002, 09:41

Citaat:
Origineel gepost door imani2002
salam,

Beslama...
Op de universtiteit??? Is het dan niet hele hoge leerstof??Dus op Universitair niveau?? Anders zou ik het misschien ook wel kunnen, maar ik heb gewoon MEAO snap je dus als het echt hoog is kan ik het niet

07-11-2002, 19:18
BeSlaMa ×××

06-07-2008, 21:24

Citaat door tetouania19:
als je zo graag over de islam wilt leren dan moet je het aan je vriend vragen of in de bieb zoeken over de islam.maar weet je wel dat je geen vriend mag .weet je wel wat er dan gebeurt.je zult het wel tegen komen in de boeken over de islam.succes hafsa

waar slaat die nou weer op?
ze wilt de taal leren zegt ze, en als ze een vriend heeft is dat haar zaak

06-07-2008, 21:46

Citaat door HennaDreams:
waar slaat die nou weer op?
ze wilt de taal leren zegt ze, en als ze een vriend heeft is dat haar zaak

ja inderdaad, ik vind het al knap dat ze de taal wil leren
en dan komt er weer zo een opmerking.

07-07-2008, 21:15

Citaat door bentbladi:
ja inderdaad, ik vind het al knap dat ze de taal wil leren
en dan komt er weer zo een opmerking.

egt he, sommige mensen willen weer even 'heilig gaan doen'

08-07-2008, 01:49
waarom berbers lere ga arabisch lere ....^_^!!) dan houde z meer van je ...

08-07-2008, 02:19

Citaat door moshi:
...

Eerst even dit; Dé Marokkaanse taal bestaat niet
We hebben; Het Marokkaanse arabisch oftwel Darija
Tmazight ( Berbers )
Souss ( Afstammeling van de berbers )

En dan; zeg me welke woordje of zinnetjes je graag de vertaling van wilt hebben en dan zal ik ze voor je vertalen.

08-07-2008, 02:26

Souss ( Afstammeling van de berbers ) o_Ã) kifesh...........................?!?!

08-07-2008, 02:28

Citaat door Nuclear:
Souss ( Afstammeling van de berbers ) o_Ã) kifesh...........................?!?!

Dialect bedoel ik daarmee. Want Soussi's zijn ook Imazighen.