Bekijk volle/desktop versie : Ik voel mij soms zo'n slechte moeder



Pagina's : [1] 2

09-04-2009, 21:35
Ik ben een werkende moeder. Werk 4 dagen i/d week en dan kom ik gemiddeld pas om 18.30u thuis. Ik heb echt 't gevoel dat ik niet genoeg voor m'n kind of met m'n kind doe. Ik voel mij ook zo vaak schuldig dat ik haar niet naar school kan brengen en/of ophalen. De dagen dat ik werk, past mijn moeder op. Dat vind ik wel prettig. Maar mijn kind vind dat helemaal niks!

09-04-2009, 21:36


Minder werken?

09-04-2009, 21:42
heb je een samen-moment met je kind?

ik bedoel zoals na het werk thuiskomen, 15 min je ding doen en dan iets samen doen? zoals samen op de bank praten over de dag, of bij het naar bed brengen dat je wat langer in zijn kamer blijft , boekje voorleest of hem laat vertellen of iets?

mijn kinderen zijn GEK op onze theefeestjes. woensdag na de gym is het standaard theeleuten en heb ik wat lekkers meegenomen en in het weekend is het weer standaard het ontbijt dat we gezellig met zijn drietjes doen

tijdens het koken komen ze naar de keuken, vroeger vroeg ik ze te komen. ik heb daar hun tafeltje met stoelen staan en dan kunnen zij verven of knippen en dan ben ik bezig en zo praten we over van alles, tenminste, zij vertellen

09-04-2009, 21:50
Ik zal je heel eerlijk zeggen, Ik heb mijn kind het eerste jaar zelf opgevoed, van het eerst tot 2e jaar bij mijn moeder( toen werkte ik parttime) maar daarna van 2-3 ging ze naar de kdv daar zat ze 4-5 dagen
na 1 jaar heb ik haar daar weggehaald omdat ik het gevoel had dat ik heel wat met haar miste...

Geloof me de eerste dagen dat ik haar niet bracht was het mama ga je werken? ik zo nee schat waarom.... Ja mama ik mis je
sindsdien heb ik gezegd mijn kind blijft bij mij en ik werk te minder, daarna ben ik het met mijn man overeengekomen dat alleen hij blijft werken en ik me volledig zal concentreren op mijn kind(eren)
Want geloof me ze zijn dan wel klein maar wat er in hun hartje omgaat dat weten wij niet, totdat je een gesprek met ze gaat voeren

09-04-2009, 21:50


zo gezellig !! heb je een grote keuken zeker?

09-04-2009, 21:51
en jou man? werkt hij fulltime?

09-04-2009, 21:54
noona, je bent een top moeder

TSrobeer gewoon wat noona ook al zei gewoon een babbeltje maken voor je kind naar bed gaat,een boek voorlezen, samen knutselen.heerlijk gaat ze het vinden.of in de weekend een wandelingetje maken samen boodschappen doen zat activiteiten,

09-04-2009, 21:55

Citaat door Brunette__:
zo gezellig !! heb je een grote keuken zeker?

die vraag is voor mij bedoelt denk ik?

nee, niet bijzonder groot. alles past er precies goed in

09-04-2009, 21:56

Citaat door azininoe:
noona, je bent een top moeder

TSrobeer gewoon wat noona ook al zei gewoon een babbeltje maken voor je kind naar bed gaat,een boek voorlezen, samen knutselen.heerlijk gaat ze het vinden.of in de weekend een wandelingetje maken samen boodschappen doen zat activiteiten,

thanks sweetheart

en inderdaad, wees creatief met je tijd. kinderen zijn heel flexibel en gaan overal mee akkoord

en uitleggen moet je ook doen, gewoon praten en zeggen.

09-04-2009, 21:59
4 dagen in de week en 3aad pas om 18.30u thuis Dat is gewoon misdadig...eerlijk. Als kinderen zo klein zijn mag je hun ontwikkeling niet missen vind ik en je mist heel wat door zoveel afwezig te zijn. Zoals die rustige ochtenden bij het ontbijt en een babbel samen, samen in de middag boodschappen doen, naar de bib of speeltuin zonder stress...een theekransje met zelfgemaakte koekjes en alle communicatie er doorheen...zalig zijn die momenten gewoon...

09-04-2009, 22:03
Ik vraag haar wel hoe het was op school enzo, maar dan schakel ik toch weer snel over naar huishouden/koken/mezelf ontspannen. Ik ben me hier wel bewust van en vandaar dat ik me dan slecht voel. Ik moet het veel beter doen. Ik moet haar echt meer tijd geven. Tis al erg genoeg dat ik er niet ben wanneer ik werk. Binnenkort gaan wij verhuizen en op de een of andere manier zeg ik de hele tijd tegen mijzelf dat ik dan alles anders ga doen. Want dan wonen we i/e groter huis met een tuin in goede kindvriendelijke buurt. Dan is er meer plaats voor haar om kinderhoekjes/speelhoekjes te creëer zelfs ook i/d keuken. Dat van een tafeltje i/d keuken vind ik echt een goed idee. Dat ga ik dan maar ook invoeren. Helaas is 't momenteel niet mogelijk om minder te werken en voor mijn man ook niet.

09-04-2009, 22:04

Citaat door Itata:
4 dagen in de week en 3aad pas om 18.30u thuis Dat is gewoon misdadig...eerlijk. Als kinderen zo klein zijn mag je hun ontwikkeling niet missen vind ik en je mist heel wat door zoveel afwezig te zijn. Zoals die rustige ochtenden bij het ontbijt en een babbel samen, samen in de middag boodschappen doen, naar de bib of speeltuin zonder stress...een theekransje met zelfgemaakte koekjes en alle communicatie er doorheen...zalig zijn die momenten gewoon...



Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, hier ben ik dus jaloers op. Het is inderdaad misdadig.

09-04-2009, 22:09



misschien dat je kind bij je moeder niet veel doet, en geen speelkamaraadjes heeft.



Citaat door noona:
thanks sweetheart
en inderdaad, wees creatief met je tijd. kinderen zijn heel flexibel en gaan overal mee akkoord

en uitleggen moet je ook doen, gewoon praten en zeggen.

09-04-2009, 22:10

Citaat door NNana:
Ik vraag haar wel hoe het was op school enzo, maar dan schakel ik toch weer snel over naar huishouden/koken/mezelf ontspannen. Ik ben me hier wel bewust van en vandaar dat ik me dan slecht voel. Ik moet het veel beter doen. Ik moet haar echt meer tijd geven. Tis al erg genoeg dat ik er niet ben wanneer ik werk. Binnenkort gaan wij verhuizen en op de een of andere manier zeg ik de hele tijd tegen mijzelf dat ik dan alles anders ga doen. Want dan wonen we i/e groter huis met een tuin in goede kindvriendelijke buurt. Dan is er meer plaats voor haar om kinderhoekjes/speelhoekjes te creëer zelfs ook i/d keuken. Dat van een tafeltje i/d keuken vind ik echt een goed idee. Dat ga ik dan maar ook invoeren. Helaas is 't momenteel niet mogelijk om minder te werken en voor mijn man ook niet.


dan eet je 3 keer per week maar supersimpel en gooi je een pizza in de oven.

daarvoor heb je prima tijd om nog een pak koeken open te trekken en samen op de bank te liggne en te praten. who cares, voor even, dat je je eetlust bederft

sta je 's ochtends ook vroeger op?

toen mijn man eerder naar zijn werk vertrok stond ik een half uur eerder op en had ik de avond van te voren al alles weggelegd voor het ontbijt. zo konden we voor de stress begon toch nog even samen zijn. dan keken we Totally spies en vertelden we wie onze favoriet was.

gsprekken zijn nog niet zo diepzinnig maar het is even tijd hebben samen

09-04-2009, 22:45
sorry ts, maar ik vind dat je je kind EN jezelf tekort doet! vier dagen zo lang afwezig kan niet goed zijn. Ik wil je niet veroordelen, maar je moet echt voor je kind kiezen. alle tijd die nu voorbij kruipt kun je niet meer inhalen. En hoezo kun jij en/of je man niet minder werken? hebben jullie een (te hoge) hypotheek afgesloten, tja, het een kan soms niet met het ander.
Dat had je van tevoren kunnen weten.
Als je het beste voor je kind wil, luister dan naar je hart.

Pagina's : [1] 2