Bekijk volle/desktop versie : Help hand komen vragen...



09-04-2009, 19:37
Salam ailikom

Ik heb een jongen ontmoet en hij wilt mijn hand komen vragen
Nou de vraag is dat ik niet weet hoe ik het thuis moet vertellen.
En hoe ik het moet uitleggen van waar ik hem ken enzo...

Kan er iemand me helpen aub

Ma3a salama

09-04-2009, 19:40


Ik zou het als eerste aan je moeder vertellen en die speelt het wel door aan je vader. Als je hem hebt leren kennen op een "normale" manier dan kan je dat toch gewoon vertellen? Ik bedoel als ouder zijnde weet je al bij de geboorte van je kind dat dit moment ooit komt.

Allah i kemel bel ghir inch'Allah!

09-04-2009, 19:55
Waarom zou je het thuis moeten mededelen?

Je kunt hem toch ook gewoon naar je pa laten bellen of zijn pa jouw pa laten aanspreken in de moskee oid?

09-04-2009, 20:37

Citaat door juwairiya:
Salam ailikom

Ik heb een jongen ontmoet en hij wilt mijn hand komen vragen
Nou de vraag is dat ik niet weet hoe ik het thuis moet vertellen.
En hoe ik het moet uitleggen van waar ik hem ken enzo...

Kan er iemand me helpen aub

Ma3a salama



Ik heb het rond eten's tijd verteld, Ik durfde het niet te zeggen.. maar er was iemand voor mijn zus gekomen en mijn vader zei ewa en wat wil je,mijn zus antwoorde dat ze niet wilde en niet toen zei mijn vader voor de grap wil jij niet dan (tegen mij dus) maar dat was een goede timing om gelijk maar te vertellen dat er iemand voor mij wilde komen, hij dacht dat ik eerst een grapje maakte maar ik had zo'n rode kop ik schaamde me dood maar het moest toch... dus toen ben ik gaan vertellen wie hij is etc.

Ik heb trouwens wel gewoon verteld dat ik hem al een tijdje ken, maar ik heb ook best wel een relaxe vader, als jij al weet dat je vader boos gaat zijn omdat je een relatie met hem hebt... dan kan je het beter volgens mij niet zeggen.... Breng je moeder of zus er van op hoogte zodat zei het eten voor kunnen bereiden en laat hem dan onaangekondigt naar huis komen of kan dat niet, ik weet niet probeer te helpen....



Succes meid.....

Ps: heel verhaal solly

09-04-2009, 20:43



Citaat door maaltje:
Waarom zou je het thuis moeten mededelen?

Je kunt hem toch ook gewoon naar je pa laten bellen of zijn pa jouw pa laten aanspreken in de moskee oid?



Omdat hij 100km verder woont dan ik
en ik heb geen vader.

09-04-2009, 20:47

Citaat door juwairiya:
Omdat hij 100km verder woont dan ik
en ik heb geen vader.


Sorry je zegt dat je geen vader hebt, maar kun je verder goed met je moeder opschieten?

Ga er gewoon voor....

09-04-2009, 20:54

Citaat door juwairiya:
Omdat hij 100km verder woont dan ik
en ik heb geen vader.



De afstand hoeft op zich geen probleem te zijn. Hij gaat toch komen om je hand vragen, bij welk mannelijk lid gaat ie dat doen? er moet toch iemand als een soort van voogd fungeren? wie is dat? laat hem daar mee bellen.... of laat zijn moeder jouw moeder opbellen, aangezien jij geen vader hebt....

09-04-2009, 21:01

Citaat door ruwaida20:
Sorry je zegt dat je geen vader hebt, maar kun je verder goed met je moeder opschieten?

Ga er gewoon voor....



wel we zijn niet zo close dus dat is het probleem juist
ik ben zo zenuwachtig

11-04-2009, 16:23
Zo grappig, dat het bij sommige zo moeilijk gaat.

Bij mij was het letterlijk zo:

Pap, er is een jongen die met me wilt trouwen, wanneer kan hij langskomen?

Echt waar geen bullshit, ging letterlijk zo, ik schaamde me niet moest wel lachen omdat het zo nochalant ging.

En vanaf daar ging het automatisch verder, en nu zijn we incha allah bijna een jaar getrouwd.


11-04-2009, 16:40

Citaat door maaltje:
Waarom zou je het thuis moeten mededelen?

Je kunt hem toch ook gewoon naar je pa laten bellen of zijn pa jouw pa laten aanspreken in de moskee oid?


goed advies.

11-04-2009, 17:32
Ik zou ook door de grond zakken van schaamte hoor! Ik denk dat het normaal is voor een meisje, toch? Ewa als jongen geef je gewoon aan dat je wilt trouwen en 'je gaat op zoek' maar als meisje moet je gevonden worden en die vraagt speelt toch bij sommige ouders: waar heb je die leren kennen? ahum ahum. Is en blijft een gênante onderwerp. Voor de rest tjah ooit moet het ervan komen he. Dus daar moet je gewoon aan denken

Ik zou het dus echt aan men moeder eerst zeggen die het dan zal doorspelen aan vader maar ondertussen kun je wel al je 'toekomstige' aangevan hoe hij dit moet aanpakken. Komt ie naar moskee en gaat ie op zoek of belt ie gewoon bij je aan of telefoneert hij? Die 3 mogelijkheden heeft hij en jouw taak is gewoon het aan je ma te zeggen.

Komt goed meid, ashmi3awen rabi

11-04-2009, 19:02

Citaat door Folklore:
Ik ben het helemaal met je eens meid. Je moet het gewoon nonchalant brengen, en het is gewoon iets normaals en leuk.

moge Allah jullie zegenen!



Ameen

11-04-2009, 22:41



Citaat door juwairiya:
Salam ailikom

Ik heb een jongen ontmoet en hij wilt mijn hand komen vragen
Nou de vraag is dat ik niet weet hoe ik het thuis moet vertellen.
En hoe ik het moet uitleggen van waar ik hem ken enzo...

Kan er iemand me helpen aub

Ma3a salama



Stap naar je moeder toe en vertel haar dat er een jongen is die jouw hand wil komen vragen en dat jij dit ook wil..
Vind je het te eng en schaam je je om het zelf te vertellen kan je jouw zus sturen (zo heb ik het gedaan ) &nd als je geen zus hebt misschien je nicht waar jullie een goede band mee hebben.

Ja verder... hangt ervanaf waar je hem van kent?