Bekijk volle/desktop versie : Wie kan de lekkerste sebakeya maken?

Pagina's : [1] 2

03-11-2002, 20:03
Salaam iedereen,

ik ken zelf ook sebakiya maken, maar iedereen maakt het op zijn eigen manier, en iedereen gebruikt andere ingriëdenten.

ik gebruik deze ingriënten:

bloem
boter
sesamzaadjes
olie
eieren
rozenbloesem
citroenschil
zhefraan
amandelen
vanille suiker
honing
olie

en jullie? ik zou het leuk vinden als jullie ook de ingriëndenten opschrijven, honing koeken zijn in verschillende soorten.

alvast bedankt

04-11-2002, 22:34

Citaat:
Origineel gepost door Rhiezlen
Salaam iedereen,

ik ken zelf ook sebakiya maken, maar iedereen maakt het op zijn eigen manier, en iedereen gebruikt andere ingriëdenten.

ik gebruik deze ingriënten:

bloem
boter
sesamzaadjes
olie
eieren
rozenbloesem
citroenschil
zhefraan
amandelen
vanille suiker
honing
olie

en jullie? ik zou het leuk vinden als jullie ook de ingriëndenten opschrijven, honing koeken zijn in verschillende soorten.

alvast bedankt
En de bereidingswijze? Please?

Zou het dolgraag willen uitproberen.

Alvast bedankt!

05-11-2002, 15:58
he meiden wat is nava3 en rmaska? in het nederlands a.u.b.

05-11-2002, 16:18

Citaat:
Origineel gepost door Nadia25
En de bereidingswijze? Please?

Zou het dolgraag willen uitproberen.

Alvast bedankt!
ga naar mijn forum en daar kan je het vinden "marokaanse koekjes gerechten"

05-11-2002, 21:39

Salaam iedereen,

Bedankt voor jullie reactie, ik hoop dat het vouwen ook lukt want het is echt een kunst vindt ik zelf.

just najat nog bedankt voor de uitleg, je doet het wel heel apart dan hoe ik het doe, ik zal het inshallah uitproberen op jou manier en hoop dat ik slaag.

nog een ramadan karim.

groetjes.

07-11-2002, 17:42
He Najat JIJ BENT ECHT EEN KANJER,nog bedankt en ik ga het zeker uitproberen, ik vertel wel een keer hoe het is uit gekomen.
Thanx, ik wil ook gizlen bedanken.
veel liefs moi

08-11-2002, 15:16
Ik houd niet van Sebakia,

Maar er is wel 1 die echt lekker is:

het is ook een soort van sebakia maar dan anders, bestaat uit dunne sliertjes (spagetti achtig)
Je hebt er wel een pasta apparaat voor nodig, zo`n ding waarmee je spagetti en pasta mee kan maken.
Het recept is trouwens heel simpel, dus mocht je interesse hebben, laat het mij horen!!!!

08-11-2002, 22:03
he charifa die koekje wat jij bedoeld is zeker lekker ik maak het trouwens ook en is helemaal niet moeilijk!!!

11-11-2002, 12:34
he just_najat zou je mij het recept willen mailen naar ahlan82@hotmail.com. alwasvt bedankt
groetjes

11-11-2002, 19:36
Hallo dames,

wat zijn de ingriëdienten van de slierten sebakia?

alvast bedankt

18-11-2002, 13:01
he just_najat ik wil de recept ook wel.

20-11-2002, 09:02
Salaam,

Najat, je schrijft dat er in de chebakia die jij maakt maska in hoort, weet jij wat de nederlandse naam van maska is want ik ken dat hele woord niet. Is het een soort kruid ofzo?

Ciao

24-11-2002, 14:30

[GLOW=orange]
NOU DAMES IEDEREEN IS WEER BEZIG MET KOEKJES
EN HET VALT ME OP DAT ER GEEN MANNEN ZIJN
IK VINDT HET JAMMER DAT ZE ER NIET AAN MEE DOEN
NOU VEEL PLEZIER MET HET MAKENVAN DE KOEKJES

PS:TARIFFSHT MASKA OF MESKA IS MAROKAANSE KAUWGOM VOOR
BIJ DE KOEK.JE KAN HET BIJ MAROC WINKELS KOPEN.
NOU VEEL PLEZIER BIJ HET MAKEN

RAMADAN MOEBARAK

02-12-2002, 13:09

Citaat:
Origineel gepost door just_najat
ingrediënten:
- 1 kg bloem
- 250 gram gesmolten margarine
- melk

bereidinswijze:
- doe de bloem in een kom en doe hier de gesmolten margarine bij. even goed mengen. dan doe je er melk bij en het deeg mag niet te hard en niet te zacht worden. je moet zelf een beetje kijken hoeveel je nodig hebt.
- daarna verdeel je het deeg in balletjes en rol je het eerste balletje een beetje uit.
daarna moet je hem in een pastamachine goed plat maken (uiteindelijk doe ik altijd stand 4) en daarna sliertjes maken met de pastamachine.
daarna stukjes van ongeveer 6 cm maken en de uiteinden van de stukjes goed aan elkaar drukken en ook een beetje naar elkaar toe, zodat je een mooi vormpje krijgt.
- dan ga je de sliertjes frituren en in honing dopen

Moet er door het deeg geen kaneel en mazhar etc? Anders smaakt het helemaal naar niks lijkt mij

succes ermee!!!

02-12-2002, 20:36
hallo allemaal ik heb het vaak geprobeerd maar het mislukt steeds en ik weet niet waar het aan ligt maar ik ga nu jullie recept proberen en dan horen jullie nog van mij wat het is geworden doeiiiii.

Pagina's : [1] 2