Bekijk volle/desktop versie : Wat een slecht blad



03-11-2002, 15:37
En dan bedoel ik Mzine.

Het is dun (nog geen 30 bladzijden) en duur (2.50 euro).
Als de inhoud dan nog maar goed is, vind ik dat niet zo erg. Maar de inhoud is pet. Het begint al met de column op pagina 5: geen touw aan vast te knopen. Verderop kun je buttons bestellen om een op zich goede stichting (De Stichting Mohammed V voor de Solidariteit) te steunen, maar nergens een afbeelding van zo'n button. En het is logisch dat er veel aandacht wordt besteed aan de Ramadan in dit (november)nummer, maar het is nogal dom om in verschillende artikelen precies hetzelfde te vertellen. Zeker als je blad toch al zo dun is. En zeker als je iets verteld dat de meeste lezers echt al wel zullen weten: dat je van de dageraad tot zonsondergang leeft zonder voedsel, drinken, genot en roken. Nouja, enzovoort. Het blad kan duidelijk wel een goede eindredacteur gebruiken en een spellingscheck zou ook geen overbodige luxe zijn. Misschien dat ik het over een jaar nog eens koop, om te zien of het dan een beter blad is geworden.

03-11-2002, 15:42


Laat je vooral niet door mij weerhouden. Ik vind het niks, maar misschien vind jij en de rest van de wereld het wel geweldig.

03-11-2002, 15:45
Ik bedenk nu dat het blad waarschijnlijk zo prijzig is omdat de oplage niet zo groot zal zijn. En dan zijn ook de advertentie opbrengsten een stuk minder. Dus daar kunnen ze waarschijnlijk niks aan doen.

03-11-2002, 16:41
Ik ben al blij dat er een blad is voor marokkanen. Het is niet geweldig, maar ik vind het wel heel leuk. Ik vind het niet echt duur, want het is van heel mooi papier, kijk naar de andere bladen , als je de bladzijde omslaat scheurt het al! En er staan soms best mooie foto's in!

03-11-2002, 19:45



Citaat:
Origineel gepost door angel21
haha,

Ik ga 'm gewoon ff in de winkel doornemen en als ik het leuk vind dan zal ik 'm kopen anders niet
Oei, waar ik hem kocht zat ie in plastic verpakt. Dus dan gaat dat niet.

04-11-2002, 21:29
Salaam aleikom,

Ten eerste wil ik opmerken dat kritiek altijd is toegestaan en alleen maar goed natuurlijk. Maar blijf wel realistisch. Kijk je moet Het ook van een andere kant bekijken. Mzine bestaat sinds april 2002. De oprichters hebben geen journalistieke achtergrond en zijn op geheel eigen houtje begonnen. Wat op zich al een hele prestatie is. Maanden hebben ze het blad op eigen kosten uitgegeven. Mzine is een van de tijdschriften waarmee het binnen no time als een speer liep. Geen een Marokkaans blad heeft het zolang uitgehouden en zal het lang uithouden als Mzine.
Waarom stuur je die kritiek niet naar de redactie, dan wordt er ten minste iets nuttigs mee gedaan. Nu plaats je het hier in misschien we de hoop dat andere jou bijvalen in je kritiek en het blad gaan afkraken.

Begrijp me niet verkeerd ik val niemand aan, maar je moet het ook van een andere kant bekijken.

Wa salaam

04-11-2002, 22:21
ik kreeg hem in de begin gratis.
dat was bij een marokkaans muziekk winkel in utrecht.
ben er lang niet meer geweest dus zou echt niet weten of je er nou voor moet betalen maar het zou me niet veel uitamekn ik vind het hartstikke leuk dat er een blad voor de marokkaanse jongeren is.