Bekijk volle/desktop versie : Alcohol.. vraagje daarover!



Pagina's : [1] 2 3

06-04-2009, 14:11
[ Ik heb een detox-flesje ( is geschikt voor het reinigen van de maag ) en daar staat dus in dat er 35% alcohol bevat. Er staat letterlijk Alcohol 35 % v/v. 35 % v/v is gelijk aan 25 gram.


Ik vraag me af of dit toegestaan is. Want het wordt niet gebruikt als genotsmiddel, maar als medicijn.

Wie kan me helpen?

Djazaakoum allahou gharian! ]

06-04-2009, 14:31


Als je er te veel van drinkt, mag je volgens een Soera niet bidden.

06-04-2009, 14:33

Citaat door Deemah:
Als je er te veel van drinkt, mag je volgens een Soera niet bidden.




Wat is teveel van drinken? Is dat ook met medicijnen zo?

Daleel?

06-04-2009, 14:57

Citaat door Al3ayla_:
Wat is teveel van drinken? Is dat ook met medicijnen zo?

Daleel?


Ben geen geleerde, Raadpleeg de Koran on line en type in "alcohol", dan kom je bij de juiste Soera's uit.

06-04-2009, 14:59



Citaat door Deemah:
Ben geen geleerde, Raadpleeg de Koran on line en type in "alcohol", dan kom je bij de juiste Soera's uit.



Waarom roep je dan dingen als je het niet zeker weet?

06-04-2009, 15:06

Citaat door Miryam17:
Up!

Mensen als je wil reageren be sure you have PROOVE.


The word(s) "alcohol" appears 3 time(s) in 3 verse(s) in Quran in M. Khan translation.
(1) They ask you (O Muhammad صلى الله عليه وسل&#1605 concerning alcoholic drink and gambling. Say: "In them is a great sin, and (some) benefit for men, but the sin of them is greater than their benefit." And they ask you what they ought to spend. Say: "That which is beyond your needs." Thus Allah makes clear to you His Laws in order that you may give thought."
( سورة البقرة , Al-Baqara, Chapter #2, Verse #219)
(Arabic, Transliteration, Urdu, Yusuf Ali, Shakir, Picthal, Mohsin Khan, French, Spanish, Indonesian, Melayu, German, Bosnian, Russian)
(2) O you who believe! Intoxicants (all kinds of alcoholic drinks), and gambling, and Al-Ansab , and Al-Azlam (arrows for seeking luck or decision) are an abomination of Shaitan's (Satan) handiwork. So avoid (strictly all) that (abomination) in order that you may be successful.
( سورة المائد&#157 7; , Al-Maeda, Chapter #5, Verse #90)
(Arabic, Transliteration, Urdu, Yusuf Ali, Shakir, Picthal, Mohsin Khan, French, Spanish, Indonesian, Melayu, German, Bosnian, Russian)
(3) Shaitan (Satan) wants only to excite enmity and hatred between you with intoxicants (alcoholic drinks) and gambling, and hinder you from the remembrance of Allah and from As-Salat (the prayer). So, will you not then abstain? ( سورة المائد&#157 7; , Al-Maeda, Chapter #5, Verse #91)
(Arabic, Transliteration, Urdu, Yusuf Ali, Shakir, Picthal, Mohsin Khan, French, Spanish, Indonesian, Melayu, German, Bosnian, Russian)

Zorg dus dat je niet onder invloed komt en alles is okay!

06-04-2009, 15:06
Naar mijn idee gaat dit over alcohol als genotsmiddel. Hoe zit het met alcohol in medicijnen?

06-04-2009, 15:07

Citaat door Deemah:
The word(s) "alcohol" appears 3 time(s) in 3 verse(s) in Quran in M. Khan translation.
(1) They ask you (O Muhammad صلى الله عليه وسل&#1605 concerning alcoholic drink and gambling. Say: "In them is a great sin, and (some) benefit for men, but the sin of them is greater than their benefit." And they ask you what they ought to spend. Say: "That which is beyond your needs." Thus Allah makes clear to you His Laws in order that you may give thought."
( سورة البقرة , Al-Baqara, Chapter #2, Verse #219)
(Arabic, Transliteration, Urdu, Yusuf Ali, Shakir, Picthal, Mohsin Khan, French, Spanish, Indonesian, Melayu, German, Bosnian, Russian)
(2) O you who believe! Intoxicants (all kinds of alcoholic drinks), and gambling, and Al-Ansab , and Al-Azlam (arrows for seeking luck or decision) are an abomination of Shaitan's (Satan) handiwork. So avoid (strictly all) that (abomination) in order that you may be successful.
( سورة المائد&#157 7; , Al-Maeda, Chapter #5, Verse #90)
(Arabic, Transliteration, Urdu, Yusuf Ali, Shakir, Picthal, Mohsin Khan, French, Spanish, Indonesian, Melayu, German, Bosnian, Russian)
(3) Shaitan (Satan) wants only to excite enmity and hatred between you with intoxicants (alcoholic drinks) and gambling, and hinder you from the remembrance of Allah and from As-Salat (the prayer). So, will you not then abstain?
( سورة المائد&#157 7; , Al-Maeda, Chapter #5, Verse #91)
(Arabic, Transliteration, Urdu, Yusuf Ali, Shakir, Picthal, Mohsin Khan, French, Spanish, Indonesian, Melayu, German, Bosnian, Russian)



Mag ik een link?

06-04-2009, 15:15
http://www.searchtruth.com/search.php?keyword=alcohol&translator=5&search=1&s tart=0

Er is daar ook een link naar de Ahadith data base en ook daar kan je alcohol intypen

06-04-2009, 15:28

Citaat:
Medicine containing alcohol

Is it permissible to use medicine that contains as one of its ingredients alcohol? Is it permissible to use if it is being applied to the skin only?


Praise be to Allaah.

If the medicine containing alcohol is essentially an intoxicant, such that drinking a large amount of it would make one drunk, then it is haraam to take it or to give it, because the Prophet SAWS (peace and blessings of Allaah be upon him) said: "Whatever makes one drunk in large amounts, a little of it is haraam" (Reported by the four muhadditheen and others; see also Saheeh al-Jaami’, no. 5530). If it is not an intoxicant, then it is permitted to give it and to apply it to the skin, etc.

And Allaah knows best.

Islam Q&A
Sheikh Muhammed Salih Al-Munajjid
Link: Medicine containing alcohol

06-04-2009, 16:08
Het komt er dus op neer dat als alcohol in medicijnen er toe gaat leiden dat je meer alcohol wilt gaan drinken omdat het een roes veroorzaakt, dat het dan haram is.
Je hebt dus inderdaad mensen die krijgen door zo'n medicijn trek in alcohol en voor hen is het haram.
Voor mensen die dat probleem niet hebben, is het dus niet haram

hetzelfde met alcoholvrij bier. Dank zij deze drank blijven sommigen van de alcohol af, terwijl bij anderen er juist verlangen naar alcohol ontstaat.

Hier is dus alcoholvrij bier voor de ene Moslim haram en voor de andere hallal.
.

06-04-2009, 16:29
Bovenstaande fatwa gaat om het aanbrengen van alcohol op de huid, niet het opnemen via de mond.
In een andere fatwa geeft hij het aan als verboden wanneer het gaat om zuivere alcohol (http://islam-qa.com/en/ref/41760/alcohol en http://islam-qa.com/en/ref/11941/alcohol)
In een fatwa van Bin Bâz is het dan toegelaten wanneer het gaat om een kleine hoeveelheid die zeker geen gevolgen heeft (http://islam-qa.com/en/ref/21718/alcohol)

Mijn boekje van "Verboden en onreine substanties" van Dr Nazih Hammad is momenteel uitgeleend, anders gaf ik je hetgeen daarin gezegd wordt. Indien ik me niet vergis, was het toegestaan als geneesmiddel indien er geen alcoholvrij alternatief was en behandeling nodig was. Maar hiervoor zal je beroep moeten doen op iemand die het boekje bij de hand kan nemen insha'Allâh.

06-04-2009, 17:25



Citaat door MuSe:
Bovenstaande fatwa gaat om het aanbrengen van alcohol op de huid, niet het opnemen via de mond.
In een andere fatwa geeft hij het aan als verboden wanneer het gaat om zuivere alcohol (http://islam-qa.com/en/ref/41760/alcohol en http://islam-qa.com/en/ref/11941/alcohol)
In een fatwa van Bin Bâz is het dan toegelaten wanneer het gaat om een kleine hoeveelheid die zeker geen gevolgen heeft (http://islam-qa.com/en/ref/21718/alcohol)

Mijn boekje van "Verboden en onreine substanties" van Dr Nazih Hammad is momenteel uitgeleend, anders gaf ik je hetgeen daarin gezegd wordt. Indien ik me niet vergis, was het toegestaan als geneesmiddel indien er geen alcoholvrij alternatief was en behandeling nodig was. Maar hiervoor zal je beroep moeten doen op iemand die het boekje bij de hand kan nemen insha'Allâh.


Hier heb ik inderdaad meer over gelezen. Doe even kort onderzoek; wat zijn je alternatieven? Mocht er een alcohol-vrij medicijn zijn voor je kwaal zou ik het zekere voor het onzekere nemen.

En Allah weet het beste.

06-04-2009, 17:34
Beste zuster,

Het is in de Islam verboden om alcohol te nuttigen, ook al gebruik je dat medicijn. Want de hadith en de koran zijn duidelijk over deze kwestie. Toen er een man kwam naar de Profeet vrede zij met hem, en vroeg hem om alcohol (wijn) als medicijn te gebruiken, antwoordde onze Profeet: dit is ziekte, Allah heeft de genezing niet geschapen in iets wat voor ons verboden is.

Andere Hadith, onze Profeet vrede zij met hem zei: Geneest Oh dienaren van Allah, en geneest niet met haram. ( hadith sahih)

Ik zou niet weten wat jij mankeert, maar mocht u je maag schoonmaken, dan is er een beste oplossing daarvoor, eigenlijk heeft Allah zelfs voor ons meerdere beste alternatieven gegeven.

Je kunt s'ochtends vroeg als je wakker wordt bij Al fajr, een grote lepel pure Honing pakken en goed roeren met lauw water, totdat alles in opgelost, en deze opdrinken op een lege maag dus. Doe dat een week lang, dan zal het goed gaan met jou...

Je kunt honing halen bij de Tuinen of Natuur winkel!

06-04-2009, 17:41

Citaat door massin:
Beste zuster,

Het is in de Islam verboden om alcohol te nuttigen, ook al gebruik je dat medicijn. Want de hadith en de koran zijn duidelijk over deze kwestie. Toen er een man kwam naar de Profeet vrede zij met hem, en vroeg hem om alcohol (wijn) als medicijn te gebruiken, antwoordde onze Profeet: dit is ziekte, Allah heeft de genezing niet geschapen in iets wat voor ons verboden is.



Ik neem aan dat de Profeet vzmh, wist met wie hij te doen had. Zoals ik eerder aantoonde voor de een is medicinale alcohol haram en voor de ander niet. Deze man had waarschijnlijk een probleem met alcohol.
Was ik bij de Profeet geweest dan was het niet haram geweest want ik heb een aversie tegen alcohol

Pagina's : [1] 2 3