Bekijk volle/desktop versie : De Taqwa van Imaam Malik Rahmatullaah Alaihi



05-04-2009, 12:01

Imam Malik - (rahmatullaah alaihi) - kwam de Masjid An Nabawi binnen na het Asr gebed. De Profeet had bevolen dat wie de Masjid binnenkomt niet mag zitten voordat hij 2 Rak'ah heeft gebeden. Imam Malik was van mening dat het verbod op bidden na Asr tot Maghrib voorrang krijgt (want in die tijd bidden de zon aanbidders), dus hij ging zitten zonder 2 Rak'ah te bidden.

Toen hij ging zitten, zag een jongentje dat hij niet 2 Rak'ah Tahiyatul Masjid had gebeden dus hij zei tegen Imam Malik: "Sta op! Bidt 2 Rak'ah!"

Imam Malik stond op en ging 2 Rak'ah bidden. De leerlingen van Imam Malik stonden verbaasd toe te kijken! Wat was er gebeurt! Was Imam Malik van mening veranderd?

Nadat hij zijn gebed had afgerond, kwamen al zijn leerlingen naar hem toe en ondervraagden hem daarover. Imam Malik zei: "Mijn mening is niet veranderd, noch heb ik terug genomen wat ik jullie had geleerd. Ik was alleen bang, dat als ik niet 2 Rak'ah zou bidden zoals die jongeling mij beveelde, Allaah mij tot degenen zou laten behoren waarover Hij zei:

وَإذَا قِيلَ لَهُمُ ارْكَعُ& #1608;اْ لاَ يَرْكَع& #1615;ون
"En als er tot hen wordt gezegd: "Buigt u neder!" dan buigen zij zich niet".
(Qur'an 77:48).


05-04-2009, 12:12


DIt heb ik vroeger gelezen, maar blijf het mooi vinden. SoebhanAllaah!

05-04-2009, 12:59
soebhanallah

05-04-2009, 17:41

Citaat door mocroroosje15:
DIt heb ik vroeger gelezen, maar blijf het mooi vinden. SoebhanAllaah!




Citaat door Moslim5314:
soebhanallah



SubhanAllah hoe mooi ! Indien iemand meer citaten heeft van Imaam Malik mag die het plaatsen Insha Allah.

05-04-2009, 22:16


Imam Maalik (rahimahoe Allaah): Wees niet zoals een koning die op zijn troon zit en naar de fouten van zijn dienaren kijkt. Maar wees zoals een dienaar, die weet dat er een Koning Verheven boven Zijn Troon is en die naar de fouten van Zijn Dienaren kijkt.

05-04-2009, 22:17

Citaat door Kippenhok:
^


Jazaaki Allaahu khayran

ps; ik heb de vertaling voor je geplaatst (F)

05-04-2009, 22:30

Citaat door um_7usaam:
Jazaaki Allaahu khayran

ps; ik heb de vertaling voor je geplaatst (F)



Wa iyaaki !

Ik zal even gaan kijken InshaAllah. Barak Allahoe feeki.

05-04-2009, 22:31

Citaat door Naz_iha:
Imam Maalik (rahimahoe Allaah): Wees niet zoals een koning die op zijn troon zit en naar de fouten van zijn dienaren kijkt. Maar wees zoals een dienaar, die weet dat er een Koning Verheven boven Zijn Troon is en die naar de fouten van Zijn Dienaren kijkt.


SubhanAllah !

05-04-2009, 22:34

Imaam Malik Rahimahu Allaah zei: "De sunnah is als de ark van Nuh , degene die aan boord gaan zullen gered worden en degene die achterblijven zullen verdrinken."


05-04-2009, 22:35

Imaam Malik Rahimahu Allaah verkocht zijn balk (van het dak van zijn huis) om zijn studie (talib'ilm) te bekostigen.


05-04-2009, 22:40

Citaat door N0ur_:

Imaam Malik Rahimahu Allaah zei: "De sunnah is als de ark van Nuh , degene die aan boord gaan zullen gered worden en degene die achterblijven zullen verdrinken."




Citaat door N0ur_:

Imaam Malik Rahimahu Allaah verkocht zijn balk (van het dak van zijn huis) om zijn studie (talib'ilm) te bekostigen.



Prachtig vooral die laatste getuigt van vrijgevigheid.

06-04-2009, 11:52

Ibn Wahb verhaalt dat hij imam Maalik hoorde zeggen: “Haastig zijn in het geven van een fatwa is een vorm van onwetendheid