Bekijk volle/desktop versie : gemengd huwelijk



09-04-2004, 14:18
Salaam alaikoum

het belangrijkste is dat je echtgenoot een goede moslim is. Iemand van wie je houdt. Het hoeft niet iemand te zijn die uit dezelfde cultuur komt met dezelfde tradities. Het belangrijkste is iemand te zoeken met dezelfde mentaliteit als jou. Tradies, cultuur enz dat kan allemaal aangeleerd worden. En als je echtgenoot echt van je houdt zal die openstaan voor alles van je cultuur.

Wa salaam

09-04-2004, 14:29


nou aanpassen aan cultuur is niet belangrijk wanneer geloof op nummer 1 staat bij de vrouw en de man dan zou met Allah swt alles goed komen en cultuur moet je toch van je af zetten want daar berijk je niks mee

09-04-2004, 14:55
onze marokkaanse tradities en cultuur doen me echt werkelijk niks.


we hebben lekker eten en een mooi land een leuke taal maar verder is het niet zo geweldig. ik ben trots op m'n marokkaanse achtergrond maar m'n geloof staat 10 treden hoger dan m'n cultuur of traditie.

09-04-2004, 15:49

Citaat:
Origineel gepost door Thug_Sebnia
onze marokkaanse tradities en cultuur doen me echt werkelijk niks.


we hebben lekker eten en een mooi land een leuke taal maar verder is het niet zo geweldig. ik ben trots op m'n marokkaanse achtergrond maar m'n geloof staat 10 treden hoger dan m'n cultuur of traditie.
macha Allah

09-04-2004, 17:56


Vertel het die mensen maar , dat cultuur niks voorsteld dan juist een manier is waarbij afdwaling ontstaat,Helaas denken wij van deze generatie wel zo over deze onderwerp ,maar de ouders willen daar niks mee te maken hebben.En willen voor hun kinderen die gene uit het zelfde land of stad. Moge Allah hun van deze ziekte genezen en terug keren naar de wetten van Allah.. Allahoemma Ameen

09-04-2004, 18:49
het kan mij niks schele wat die mensen zeggen die dwalen

het gaat erom dat mijn ouders me de toestemming geven om met die persoon te trouwen of ie nou marokkaan is of niet ,

en ik weet zeker dat mijn ouders mij zullen steunen ,
Islam Gaat voorop Nummer 1
trouwen gaat in de Naam van Allah

als het goede Moslim is waarom niet ?

09-04-2004, 18:50
Mash Allah oughtie fiellah , Moge Allah swt je een Oprechte moslim man schenken ............. Allahoema Amien