Bekijk volle/desktop versie : De slechte verdediging die gewoon geen opslossing heeft.



05-04-2009, 03:21
Misschien is dit een idee.

Ik denk en vind dat Fegrouch een zeer goede keeper kan worden op langere termijn. Nu iedereen weet dat de spelers van 2 jaar terug niet meer opgeroepen moeten worden, is het tijd om opnieuw te beginnen. Op de marokkaanse sportprogramma vinden ze het gewoon absurd dat spelers die wij zo slecht vonden tijdens de afrika cup in Ghana en Egypte niet eens het marokkaanse nationale t-shirt mogen dragen. Niet iedereen uit europa is goed. Het kan toch ook voorkomen dat "deze" spelers gewoon niet meer het niveau halen van vroeger. Ook al speel je in Europa.. dat wil niks zeggen. Dus ik kwam op het volgende idee.

Zaza is een goede keeper, maar jammergenoeg is zijn bijdrage voor het nationale team niet altijd geweldig. Dit komt vooral door communicatieproblemen. Wat nou als we de hele verdediging omgooien en alleen maar botola-spelers opstellen.

2 opties:

We zetten Fegrouch op doel en selecteren 3 centrale verdedigers van Wydad die na 1980 geboren zijn, omdat ze elkaar beter snappen achterin en beter met elkaar kunnen communiceren.

Of

We zetten Fegrouch op doel en selecteren 3 beste centrale verdedigers van de Botola-competitie en zetten plaatsen hun voor de keeper, maar ook na 1980 geboren. We spelen dan niet meer met backs. Geen Basser en Elkaddouri meer en geen Talal en Rbati meer. geen gesodemieter, maar gewoon BEGRIJPBAAR.

Iedereen is het er wel over eens dat de enige posities waar er nog gewijzigd mag worden zijn: de positie van Kharja, Elkarkouri, Rbati, Elkaddouri, Elaraichi en tussenhaakjes Zaza. Hij is niet het probleem maar alleen de communicatie zeg ik.

Aan de ene kant is Lemerre de betere coach omdat hij veel jongelingen laat debuteren en veel wijzigingen heeft, maar het is niet echt zijn schuld want sinds zijn aanstellen in Oktober 2008 tot nu heeft hij maar 12 dagen met het elftal getraind. 12 dagen dus ja niet zijn schuld. Hij kan ze natuurlijk niet 3 maanden gaan testen want dan wist hij het wel. Daarom is het beter voor hem om de spelers die met elkaar 30 wedstrijden per jaar spelen dat hun opgeroepen worden. Ouaddou en Basser is ook niet erg maar communicatie is gewoon schandalig. Turken hebben het op dat gebied wel beter.

Elahmadi kan als schakel worden gebruikt. Taarabt kan ook een aardig woordje arabisch. Boussoufa begint het ook te leren en Zemmama is geboren en getogen in Marokko dus dat is kan hij. Chamakh en Elhamdaoui die kunnen het ook.

Een voorbeeld:

-------------------Fegrouch-------------------
-----------Chahiri---Rbati--Rabeh----------- of Ainy.. tenminste ietttss!!
--------------------Elahmadi------------------
--Zemmama--------------------Taarabt-----
----------------------Aissati--------------------
-Boussoufa---Elhamdaoui----Chamakh--

En als Chamakh er niet in thuishoort dan maar een extra verdediger. BIJVOORBEELD ELMOUATAZ. Want die is ook arabisch sprekend. Niet slecht bedoeld dit. Ik ben ook berber. Ik heb het gewoon over de franssprekenden en anders sprekenden, zoals als je alleen Duits spreekt dat is verrot weetje want niemand snapt je dan als individu.

De aanval bestaat grotendeels uit Nederlanders dus daarom. Het is ook beter voor het Marokkaanse voetbal, want anders worden die spelers nooit gezien.

Far Rabat heeft vroeger grote spelers gebracht in een verdedigende rol. Zo ook Raja en Wydad.

05-04-2009, 03:37


Ga slapen jij,

05-04-2009, 03:52

Citaat door YASSINNER:
Ga slapen jij,


Volgens mij ben je in je reet genomen.

05-04-2009, 03:55

Citaat door MarocinoRifino:
Volgens mij ben je in je reet genomen.

Volgens jou?
En dat kan je zien aan?