Bekijk volle/desktop versie : Negeffa ruzies



03-04-2009, 10:12
---------------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------------

Aboe Hoerairah zei dat de Boodschapper van Allah zei: 'Weten jullie wat achterklap(of roddel) is?' Zij zeiden: 'Allah en Zijn Boodschapper weten het beste.' Hij zei: 'Als je iets over je broeder zegt, wat hij niet leuk vindt, dat is achterklap.' Iemand zei: 'Maar wat als mijn broeder zo is zoals ik zeg? Hij zei: 'Als hij is zoals je zegt, dan heb je geroddeld en als hij niet is zoals je zegt, dan heb je hem belasterd.'
(Overgeleverd door Moeslim; Sahih)

Soefian b. 'Abdoellah zei: 'Ik zei: O Boodschapper van Allah, vertel me iets waaraan ik mijn kan houden. Hij vrede zij met hem, zei: 'Zeg mijn Heer is Allah ; en blijf standvastig.' Ik zei: 'O Boodschapper van Allah , waar ben je het meest bang voor, voor mij?' Daarop pakte hij zijn eigen tong en zei: 'Dit'. (Overgeleverd door Tirmidhi: Sahih)

En de Profeet zei:” De beste dienaren van Allah zijn diegenen, die, wanneer zij gezien worden, Allah gedenken. De slechtste dienaren van Allah zijn degenen die kwade roddel verspreiden en daarmee verdeeldheid onder hun vrienden zaaien en problemen voor onschuldige mensen veroorzaken.”
( Overgeleverd door Ahamd: Hadith Sahih Isnad )

03-04-2009, 10:20



Citaat door Zziyana_Naziha:
Djazaahk allah oe gairien voor het plaatsen.


Is hier wel nodig.

03-04-2009, 10:22

Citaat door City_Sister:
Is hier wel nodig.