Bekijk volle/desktop versie : CDA en PvdA: ouder kiest nationaliteit kind



Pagina's : [1] 2

02-04-2009, 18:34
De regeringspartijen CDA en PvdA willen voorkomen dat kinderen uit een gemengd huwelijk ongevraagd met hun tweede nationaliteit worden geregistreerd. De fracties kondigden donderdag een initiatiefwet aan die moet tegengaan dat kinderen met een deels Marokkaanse of Turkse achtergrond zonder meer met twee nationaliteiten in de gemeentelijke basisadministratie belanden.

,,Niet de ambtenaren zijn verantwoordelijk voor de nationaliteit van een kind, maar de ouders'', zei CDA-Tweede Kamerlid Mirjam Sterk in een toelichting. De Kamer houdt donderdagavond een spoeddebat over de ongevraagde registratie van een tweede nationaliteit van kinderen. ,,Mensen hebben daar gewoon last van. En door de toename van het aantal gemengde huwelijken wordt dit probleem alleen maar groter'', aldus Sterk

http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2009/04/cda_en_pvda_ouder_kiest_nation.html

02-04-2009, 18:35



Citaat door timioto:
De regeringspartijen CDA en PvdA willen voorkomen dat kinderen uit een gemengd huwelijk ongevraagd met hun tweede nationaliteit worden geregistreerd. De fracties kondigden donderdag een initiatiefwet aan die moet tegengaan dat kinderen met een deels Marokkaanse of Turkse achtergrond zonder meer met twee nationaliteiten in de gemeentelijke basisadministratie belanden.

,,Niet de ambtenaren zijn verantwoordelijk voor de nationaliteit van een kind, maar de ouders'', zei CDA-Tweede Kamerlid Mirjam Sterk in een toelichting. De Kamer houdt donderdagavond een spoeddebat over de ongevraagde registratie van een tweede nationaliteit van kinderen. ,,Mensen hebben daar gewoon last van. En door de toename van het aantal gemengde huwelijken wordt dit probleem alleen maar groter'', aldus Sterk

http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2009/04/cda_en_pvda_ouder_kiest_nation.html



Last van? Ik zou niet weten hoezo..

02-04-2009, 18:36
Jammer dat er niet staat wat die initiatiefwet inhoud.
Maar in ieder geval vind ik het positief dat dit ter sprake komt, door de regeringspartijen.

02-04-2009, 18:41

Citaat door Bada_Bing:
Last van? Ik zou niet weten hoezo..


Bij de Turken heb je die dienstplicht. Voor zo'n kind toch 1 vakantieland minder of 5000 euries dokken.

02-04-2009, 18:48



Citaat door Bookie:
Bij de Turken heb je die dienstplicht. Voor zo'n kind toch 1 vakantieland minder of 5000 euries dokken.


Je kunt ook je turkse paspoort weggooien.
Ik bedoel als je er niet om gevraagt hebt en je hebt geen zin om in het leger te gaan of om 5000 euro te dokken.

Toch?

02-04-2009, 18:55

Citaat door timioto:
Je kunt ook je turkse paspoort weggooien.
Ik bedoel als je er niet om gevraagt hebt en je hebt geen zin om in het leger te gaan of om 5000 euro te dokken.

Toch?


Ja dat zeg ik alleen heb je dan 1 vakantieland minder.

02-04-2009, 18:58

Citaat door Bookie:
Ja dat zeg ik alleen heb je dan 1 vakantieland minder.


Hoezo?
Met alleen een Nederlands paspoort kom je het land toch ook wel in?
(als je je turkse hebt ingeleverd)

02-04-2009, 18:58
Ik bljf voorstander van meerdere nationaliteiten.
Op die manier kun je ze tenminste intrekken.
Ik begrijp Gekke geert dus totaal niet.

02-04-2009, 19:02

Citaat door deDesman:
Ik bljf voorstander van meerdere nationaliteiten.
Op die manier kun je ze tenminste intrekken.
Ik begrijp Gekke geert dus totaal niet.


Dat vind ik misbruik maken van mensen met een dubbel paspoort.
Het blijft oneerlijk en tegen de grondwet.
Beter is om de mogelijkheid tot een dubbel paspoort te ontnemen.
Maar zoals jij al zegt is de 'mogelijkheid' om het paspoort in te trekken dan weg.
En dat vinden veel wilderianen maar een al te leuke gedachte zo blijkt maar weer eens.

02-04-2009, 19:10

Citaat door timioto:
Dat vind ik misbruik maken van mensen met een dubbel paspoort.
Het blijft oneerlijk en tegen de grondwet.
Beter is om de mogelijkheid tot een dubbel paspoort te ontnemen.
Maar zoals jij al zegt is de 'mogelijkheid' om het paspoort in te trekken dan weg.
En dat vinden veel wilderianen maar een al te leuke gedachte zo blijkt maar weer eens.


Zou ik geen enkele moeite meehebben
Maar let wel mijn familie met dubbele paspoort + neefjes en nichtjes jatten niet, veroorloven geen oma's en slaan geen ambulance-personeel in coma.
Mijn broer stemt desondanks op Wilders.
Net als een vriendin van me van canadese afkomst
Hoe komt dat.

Of durven zij wel
En zijn de subsidie-tieten te vol voor de zelfmedelijden-brigade (uit een bepaalde hoek) ?

het valt wel op dat het altijd dezelfde zijn die liggen te fuckuh.
Maar o wee kom toch eens aan hun tweede paspoortje
Discriminatie.
Mijn halve familie/amigo's zijn van buitenlandse afkomst maar er wordt nergens zoveel geklaagd als in Huize Noord-Afrika
(Althans de afstammelingen want de echte Noord-Afrikanen zijn vaak super relaxte mensen)

waarom nooit eens eigen verantwoordelijkheid nemen ?
waarom altijd dat pathetische zieltogende slachtofferschap ?
waarom al de breindode aggressiviteit ?
Zo ontzettend treurig en pathetisch allemaal

02-04-2009, 19:17

Citaat door deDesman:
Ik bljf voorstander van meerdere nationaliteiten.
Op die manier kun je ze tenminste intrekken.
Ik begrijp Gekke geert dus totaal niet.


Het zou natuurlijk NOG beter zijn als je niet de natuurlijke neiging had om de Nederlandse nationaliteit in te willen trekken ...
Maar inderdaad: Het komt wel goed uit als je gajes graag een enkeltje thuisland wil geven. Geldt net zo hard voor Turken, Surinamers, Antillianen, Engelsen enz.

Voorop blijft staan dat de hardwerkende en aangepaste mens (geïntegreerd hoeft ECHT niet) welkom blijft.

02-04-2009, 19:19

Citaat door deDesman:
Zou ik geen enkele moeite meehebben
Maar let wel mijn familie met dubbele paspoort + neefjes en nichtjes jatten niet, veroorloven geen oma's en slaan geen ambulance-personeel in coma.
Mijn broer stemt desondanks op Wilders.
Net als een vriendin van me van canadese afkomst
Hoe komt dat.

Of durven zij wel
En zijn de subsidie-tieten te vol voor de zelfmedelijden-brigade (uit een bepaalde hoek) ?

het valt wel op dat het altijd dezelfde zijn die liggen te fuckuh.
Maar o wee kom toch eens aan hun tweede paspoortje
Discriminatie.
Mijn halve familie/amigo's zijn van buitenlandse afkomst maar er wordt nergens zoveel geklaagd als in Huize Noord-Afrika
(Althans de afstammelingen want de echte Noord-Afrikanen zijn vaak super relaxte mensen)

waarom nooit eens eigen verantwoordelijkheid nemen ?
waarom altijd dat pathetische zieltogende slachtofferschap ?
waarom al de breindode aggressiviteit ?
Zo ontzettend treurig en pathetisch allemaal


Ik bedoelde natuurlijk nieuwgeborenen.

02-04-2009, 19:21



Citaat door Tat twam asi:

Het zou natuurlijk NOG beter zijn als je niet de natuurlijke neiging had om de Nederlandse nationaliteit in te willen trekken ...
Maar inderdaad: Het komt wel goed uit als je gajes graag een enkeltje thuisland wil geven. Geldt net zo hard voor Turken, Surinamers, Antillianen, Engelsen enz.

Voorop blijft staan dat de hardwerkende en aangepaste mens (geïntegreerd hoeft ECHT niet) welkom blijft.


Hoe zie jij dat precies voor je?
Gaan wij Nederlandse criminelen die ook in het bezit zijn van een ander paspoort uitzetten?
Maar waar gaan ze dan hun straf uitzitten, in dat desbetreffende land?
En wie gaat dat betalen?
En heeft dat desbetreffende land wel zin of ruimte voor onze criminelen?
Of wou je ze het Nederlanderschap ontnemen en ze onbestraft naar het andere land gaan?
Zonder gerechtigheid dus en de kans dat ze het daar ook doen?
Zou je dat willen met moordernaars bijvoorbeeld?

02-04-2009, 20:03

Citaat door timioto:
Hoe zie jij dat precies voor je?
Scherp.

Citaat door timioto:

Gaan wij Nederlandse criminelen die ook in het bezit zijn van een ander paspoort uitzetten?
Het ZIJN Nederlandse criminelen met NOG een paspoort, dat is juist de crux!

Citaat door timioto:

Maar waar gaan ze dan hun straf uitzitten, in dat desbetreffende land?
Voor mij hoeven ze helemaal geen straf uit te zitten. Ze mogen van mij linea recta naar het Paradijs, zolang dat maar niet in Nederland ligt.

Citaat door timioto:

En wie gaat dat betalen?
Dat kost geen geld. Een lekke roeiboot wil ik wel bekostigen.

Citaat door timioto:

En heeft dat desbetreffende land wel zin of ruimte voor onze criminelen?
Dat is INEENS hun probleem en niet meer de onze.

Citaat door timioto:

Of wou je ze het Nederlanderschap ontnemen en ze onbestraft naar het andere land gaan?
Precies! Maar laat ik nou toch zo stout zijn om te denken dat ze in hun "thuis" land ook niet zo welkom worden geheten ... Dus dat wordt toch wel brommen voor ze.

Citaat door timioto:

Zonder gerechtigheid dus en de kans dat ze het daar ook doen?
Zou je dat willen met moordernaars bijvoorbeeld?

Zoals ik hiervoor al zei: hun thuisland weet daar beter raad mee. Die zijn niet gebonden aan de Human Rights Watch en het Internationaal Strafhof: die houden er zo hun eigen ethiek op na. Als dat ook MIJN ethiek is, dan ben ik er voor!
(en meestal is dat zo: voor criminelen die wij hier pamperen, zijn die regeringen adequaat. Helaas zitten er ook een heleboel mensen om politieke en religieuze redenen vast; dat is dan weer jammer).

Hardwerkende mensen (ze hoeven niet geïntegreerd te zijn) blijven welkom!

02-04-2009, 20:22

Citaat door Tat twam asi:
Scherp.

Het ZIJN Nederlandse criminelen met NOG een paspoort, dat is juist de crux!

Voor mij hoeven ze helemaal geen straf uit te zitten. Ze mogen van mij linea recta naar het Paradijs, zolang dat maar niet in Nederland ligt.

Dat kost geen geld. Een lekke roeiboot wil ik wel bekostigen.

Dat is INEENS hun probleem en niet meer de onze.

Precies! Maar laat ik nou toch zo stout zijn om te denken dat ze in hun "thuis" land ook niet zo welkom worden geheten ... Dus dat wordt toch wel brommen voor ze.
Zoals ik hiervoor al zei: hun thuisland weet daar beter raad mee. Die zijn niet gebonden aan de Human Rights Watch en het Internationaal Strafhof: die houden er zo hun eigen ethiek op na. Als dat ook MIJN ethiek is, dan ben ik er voor!
(en meestal is dat zo: voor criminelen die wij hier pamperen, zijn die regeringen adequaat. Helaas zitten er ook een heleboel mensen om politieke en religieuze redenen vast; dat is dan weer jammer).
Hardwerkende mensen (ze hoeven niet geïntegreerd te zijn) blijven welkom!


Wees nou Reëel tat.
Als zon persoon met een dubbel paspoort hier een moord pleegt.
En wij nemen zijn Nederlanderschap af en hij reist vervolgens naar dat land af.
Is er niemand die hem in hechtenis neemt.
Ik bedoel zij gaan toch zeker niet iemand opsluiten op hun eigen kosten voor iemand die uit een ander land getrapt is?!
Dus als we criminelen die een moord hebben gepleegt en die in het bezit zijn van 2 paspoorten, het Nederlanderschap ontnemen.
Laten we ze dus onbestraft.
Het is niet stout om dat te denken, het is regelrecht dom te noemen

Of bedoel je dat ze hem dan stateloos maken?

Pagina's : [1] 2