Bekijk volle/desktop versie : Niet Marokkaans, wel lekker

Pagina's : [1] 2

02-11-2002, 21:07
Elders bood ik aan virtuele brownies te bakken. Die zouden de sfeer hier, die volgens sommigen vroeger beter was, kunnen verbeteren. Omdat ik mezelf niet geloof - een echte brownie werkt vast veel beter dan een brownie van lucht - hierbij een heerlijk en makkelijk! brownie recept. Ik heb het ooit uit de Trouw geknipt.

[GLOW=chocolate]Heerlijke brownies om van te smullen: [/GLOW]

Nodig:
250gr. roomboter/margarine
8 ruime eetlepels cacao
6 eieren
½ theelepel zout
500gr (lichtbruine basterd) suiker
150gr bloem

Smelt de boter au bain marie. Voeg de cacao toe en roer tot er geen klontjes meer zijn. Haal het mengsel van het vuur en laat even afkoelen. Klop de eieren met het zout in een kom met (staaf)mixer totdat ze beginnen te schuimen. Mix er daarna geleidelijk de suiker door tot een romig beslag ontstaat. Mix het boter-met-cacao mengsel erdoor. Schep de gezeefde bloem er met de hand doorheen. (Handmatig scheppen houdt de boel luchtiger dan mixen.) Gebruik bijvoorbeeld een ovenschaal van 23-30 cm om het beslag in te gieten. Bekleed de bovenkant met aluminiumfolie. Bak 60 in een voorverwarmde oven op 180 graden. De cake moet vooral niet te droog worden. De brownies horen een beetje zompig te blijven. Snijd er brownies van.

Ze zijn ook erg lekker met gehakte nootjes erdoor.
Of stukjes abrikoos.
Met rozijntjes is het oppassen. Als ze aan de buitenkant zitten, verbranden ze snel.

En heb je onverhoopt niet genoeg boter in huis? Gebruik dan olijfolie om het tekort aan te vullen.
En tekort aan suiker kun je aanvullen met honing.

03-11-2002, 12:17

jeeetje dat klinkt lekker joh

=emsoem=

03-11-2002, 15:56
Vul dan snel 'ja of' of 'ja' in bij de poll.

03-11-2002, 18:44
een hele moeilijke keus ehmmmm wat zal het zijn ja of ja........

10-11-2002, 15:53

"Niet Marokkaans, wel lekker"
ik dacht dat het over jou ging !! hahahahahahaha

11-11-2002, 21:11
Hmmmmmmmmmmm Brownies zijn egt LekkaaaaaH..Mijn engelse Lerares Maakte ze Weleens Voor Ons!!..Woellah HeerLijk!!

15-11-2002, 19:17
HEEEERLIJK Vooral TURKS!!!!

15-11-2002, 21:06

Citaat:
Origineel gepost door doc25
"Niet Marokkaans, wel lekker"
ik dacht dat het over jou ging !! hahahahahahaha
Die dubbelzinnigheid was geen moment bij me opgekomen.
Ben ik nou zo naief? Kennelijk dus.

15-11-2002, 21:07

Citaat:
Origineel gepost door dulce_lamia
HEEEERLIJK Vooral TURKS!!!!
Heb jij dan ook een recept voor Turkse brownies?

16-11-2002, 11:53

Citaat:
Origineel gepost door karima_lal
Die dubbelzinnigheid was geen moment bij me opgekomen.
Ben ik nou zo naief? Kennelijk dus.

18-11-2002, 21:13
Stiekem toch een beetje Marokkaans!
Want op moslima.nl vond ik ook een brownie-recept.
Hieronder het recept voor moslima-brownies:

Voor ongeveer 12 stuks:

Wat heb je nodig:
x 125 gr boter
x 195 gr witte suiker
x 2 eieren
x 65 gr zelfrijzend bakmeel
x 30 gr ongezoete cacaopoeder
x 1/4 theelepel zout
x 1 theelepel vanille suiker
x 50 gram grof gehakte walnoten

Zo maak je het:
Verwarm de oven voor op 175 graden C.
Vet een bakblik ( + 15-20 cm) in met boter
Mix de boter en de suiker met een mixer tot er een glad mengsel ontstaat. Voeg de eieren toe en blijf mixen.
Zeef het zelfrijzend bakmeel met de cacao en het zout en meng dit door de boter/suiker mix.
Voeg vervolgens de vanille suiker en de gehakte walnoten toe.
Verspreid het mengsel gelijkmatig over het bakblik.
Bak 25-35 minuten in de oven.
Laat afkoelen en snijd in vierkate stukken.

Lekker met vanille ijs

x je kunt ook nog stukjes pure chocolade toevoegen aan het beslag.

19-11-2002, 16:42

Citaat:
Origineel gepost door karima_lal
Elders bood ik aan virtuele brownies te bakken. Die zouden de sfeer hier, die volgens sommigen vroeger beter was, kunnen verbeteren. Omdat ik mezelf niet geloof - een echte brownie werkt vast veel beter dan een brownie van lucht - hierbij een heerlijk en makkelijk! brownie recept. Ik heb het ooit uit de Trouw geknipt.

[GLOW=chocolate][B]Heerlijke brownies om van te smullen: [/GLOW]

Nodig:
8 ruime eetlepels cacao
6 eieren
½ theelepel zout
150gr bloem

Smelt de boter au bain marie. Voeg de cacao toe en roer tot er geen klontjes meer zijn. Haal het mengsel van het vuur en laat even afkoelen. Klop de eieren met het zout in een kom met (staaf)mixer totdat ze beginnen te schuimen. Mix er daarna geleidelijk de suiker door tot een romig beslag ontstaat. Mix het boter-met-cacao mengsel erdoor. Schep de gezeefde bloem er met de hand doorheen. (Handmatig scheppen houdt de boel luchtiger dan mixen.) Gebruik bijvoorbeeld een ovenschaal van 23-30 cm om het beslag in te gieten. Bekleed de bovenkant met aluminiumfolie. Bak 60 in een voorverwarmde oven op 180 graden. De cake moet vooral niet te droog worden. De brownies horen een beetje zompig te blijven. Snijd er brownies van.

Of stukjes abrikoos.
Met rozijntjes is het oppassen. Als ze aan de buitenkant zitten, verbranden ze snel.

En heb je onverhoopt niet genoeg boter in huis? Gebruik dan olijfolie om het tekort aan te vullen.
En tekort aan suiker kun je aanvullen met honing. [/B]
moet er geen bakpoeder in ofzo, of is dat meel geen zelfrijzend bakmeel?

19-11-2002, 19:31

Citaat:
Origineel gepost door bent-lehlel
moet er geen bakpoeder in ofzo, of is dat meel geen zelfrijzend bakmeel?
Gewoon meel gaat prima. Ze worden al wel luchtig vanwege al die eieren.

04-01-2003, 19:50
ik ga het morgen proberen.

16-01-2003, 13:41

Citaat:
Origineel gepost door tonk

[GLOW=chocolate][B]Heerlijke brownies om van te smullen: [/GLOW]

Nodig:
8 ruime eetlepels cacao
6 eieren
½ theelepel zout
150gr bloem

Of stukjes abrikoos.

En tekort aan suiker kun je aanvullen met honing. [/B]
jammieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Pagina's : [1] 2