Bekijk volle/desktop versie : Ik heb groot probleem!!



Pagina's : [1] 2

31-03-2009, 22:26

Citaat door ghufran-82:
salaam u alaikoum waramatoelah wabarakatoe mijn lieve broeders en zusters (alleen broeders en zusters graag)


ik ben hicham en woon in belgie ik ben doof en heb verkering met bekeerde Nlster en zijn ouders haat mij omdat ik marokkaan ben en zijn ouders moge niet dat zij moslima worden en hijab en zij wil ook graag met mij trouwen en wil wachten tot zijn ouders opgelost en zo kom zij naar mij maar ik heb met ali khataab gepraat en hij zeg dat zij moet verlaten bij zijn ouders en naar mij en met mij trouwen dat is toegstaan ik heb haar gezegd maar zij kan niet zij wil bij haar ouders en zij is bang en ik zeg dat zij moet meer vrees aan ALLAH en als je van ALLAH houd moet zij verlaten van zijn ouders daarna zal ouders spijt krijgen en wil haar zeker terug
begrijp jullie sorry voor slechte nederlands spreken. dus en nu zodra kan zij hier komen lezen en na denken inshaALLAH alvast bedankt.


alaikoum salaam waramatoelah wabarakatoe mijn lieve agtie wa oegtie
.

31-03-2009, 22:47


Zoals maximocro al zei, je kan haar niet dwingen. Laat de keus inshallah aan haar zelf. Ze moet zich ook goed voelen bij de situatie.

moge Allah het voor jullie vergemakkelijken

31-03-2009, 22:48
Ten eerste verkering kent in onze dieen geen asl, en ten tweede ridda lwalidayyan is heel erg belangrijk. Walaking la ta'ata li magloeqin fie ma'siyyatie lgaliq.

31-03-2009, 23:05

Citaat door maximocro:
1. ALLAH vergeeft hetgeen HIJ wil

2. ze waren van plan te trouwen, dus een serieuze verkering

3. wie is er heilig tegenwoordig ?

4. een serieuze relatie is beter dan een flirt-one night stand


Dom antwoord zeg ! Het is gewoon HARAM klaar !! Serieuse relatie of niet Allah swt heeft dat verboden klaar !

31-03-2009, 23:12



Citaat door ghufran-82:
ja dat klopt het is haram maar wij zijn niet verkering hoe noem we dan?


Indien je niet getrouwd ben is jou relatie niet halal. Dus hoe je het dan noemt ik weet het niet ag.

31-03-2009, 23:16
Bedek je zonden! SoebhanAllaah, sommige personen verbazen me met de dag. Allaah eert hen door hun zonden te bedekken opdat Hij hen kan vergeven en zij maken het openbaar opdat ze de geldelijke straf in het Hiernamaals niet kunnen ontlopen?!

31-03-2009, 23:18

Citaat door ghufran-82:
voila dus mijn vriendin of verloofde?


Ben je getrouwd ? Heb je letterlijk papieren getekend etc? Dan ben je getrouwd..Zo niet dan is ze je vriendin en dat is niet toegestaan.

31-03-2009, 23:21
Waarom wordt iets gelijk haram verklaart zonder de situatie te kennen waarin topicstarter zich bevond. Haram dit etc... zonder dat er misschien geen sprake is geweest van haramzaken.

31-03-2009, 23:24

Citaat door Rood79:
Waarom wordt iets gelijk haram verklaart zonder de situatie te kennen waarin topicstarter zich bevond. Haram dit etc... zonder dat er misschien geen sprake is geweest van haramzaken.


Indien hij niet getrouwd is voor de Islaam en of wet dan is hij niet HALAL voor zijn vrouw en zij niet voor hem. Dan is het dus HARAM is dat niet duidelijk? Niemand verklaart hier iets haram, we vertellen alleen de regels.

31-03-2009, 23:28

Citaat door ghufran-82:
klopt!


We bedoelde het goed .

31-03-2009, 23:29
Mocht men ooit een fatwa tegen komen waarin een situatie zich voordoet dat verkering toegestaan is, dan ben ik blij om deze te ontvangen.

31-03-2009, 23:48

Citaat door Kippenhok:
Indien hij niet getrouwd is voor de Islaam en of wet dan is hij niet HALAL voor zijn vrouw en zij niet voor hem. Dan is het dus HARAM is dat niet duidelijk? Niemand verklaart hier iets haram, we vertellen alleen de regels.



En wanneer je plannen met elkaar hebt, en je praat een aantal keren met elkaar over serieuze doel/huwelijk, zonder onzingepraat en je bent beiden sterk, die saytan is er niet tussengekomen en je gaat 'rein' het huwelijk in.

Wordt dit binnen ons geloof ook gezien als een haramrelatie?

Kortom wanneer je intentie goed is of valt dit niet goed te praten.

Er zal maar een minderheid zijn die het op de correcte/juiste wijze doet, zoals het hoort binnen ons geloof. Tegenwoordig heeft men argwaan jegens de ander dan jaren terug.

01-04-2009, 10:55



Citaat door maximocro:
bravo,

tijd voor jou om kippenhok bijles te geven en neem die andere meid boven haar ook even mee......arabiyya


Ja bravo voor een Jood. En bravo voor jou dat je zina relaties goed keurt je ben op de goede weg joh ga je geloof bestuderen en dan vooral het onderwerp ZINA.


Citaat door Rood79:
En wanneer je plannen met elkaar hebt, en je praat een aantal keren met elkaar over serieuze doel/huwelijk, zonder onzingepraat en je bent beiden sterk, die saytan is er niet tussengekomen en je gaat 'rein' het huwelijk in.

Wordt dit binnen ons geloof ook gezien als een haramrelatie?

Kortom wanneer je intentie goed is of valt dit niet goed te praten.

Er zal maar een minderheid zijn die het op de correcte/juiste wijze doet, zoals het hoort binnen ons geloof. Tegenwoordig heeft men argwaan jegens de ander dan jaren terug.



Ik denk dat je de hadith wel kent waarin duidelijk staat dat je een man en een vrouw die ongehuwd zijn nooit alleen mag laten zonder een mahram..De 3e is Shytaan. En sterk? Ah kom op zeg..sterk kennen wij in deze tijd niet meer. Onze Profeet saws is hier heel duidelijk in geweest.

Ja, alles draait om de intentie maar daarom hoor je nog wel de regels van Allah swt en onze Profeet saws te volgen en dat betekend dat een relatie haram is. Indien je samen wilt zijn om te kijken of je wilt trouwen met mekaar dan hoort er een mahram bij te zijn simpel als wat.

Ik heb geen argwaan ik vertel alleen de regels zodat deze broeder niet in zina valt aangezien zina tot 1 van de grootste zondes behoort. Wat jij er verder van denkt of ik is niet van toepassing het is wat Allah swt hiervan denkt en dat is dat een relatie gewoon haram is.

01-04-2009, 10:56
vroeger ,,, vroeger ,, hadden alleen mensen met verstand internet,,, nu is het voor elke losgeslagen gek om te antwoorden op zaken die hem te boven gaan,,,

Dit is geen manier om hoogmoedig te doen of dergelijk,, ik zelf heb een kennis van o,oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo ooooooooooooooooooo1oo324o
zo ongeveer dan,,,
maar ik ga geen stomme verzonnen goed in mijn straat passende antwoorden gegeven die anderen kunnen misleiden

01-04-2009, 10:57
Moejahid doel je op mij? Of op wie?

Pagina's : [1] 2