Bekijk volle/desktop versie : Het is nooit goed genoeg



Pagina's : [1] 2

29-03-2009, 18:38
Als je hele hoge cijfers haalt krijg je een preek over goed je best doen op school. Ze snappen je cijferlijst niet eens. Er word je altijd verteld wat je fout doet en nooit word er gezegd dit heb je goed gedaan. Wie herkent dit?

29-03-2009, 18:39


om hoofdpijn van te krijgen,

29-03-2009, 18:40

Citaat door hoofdpijn:
Als je hele hoge cijfers haalt krijg ik een preek over goed je best doen op school. Ze snappen je cijferlijst niet eens. Er word je altijd verteld wat je fout doet en nooit word er gezegd dit heb je goed gedaan. Wie herkent dit?


Ben ik blij dat mijn ouders geschoold zijn.

29-03-2009, 18:42

Citaat door Azuriet:
om hoofdpijn van te krijgen,



id

29-03-2009, 18:42


Ken t, je leert ermee leven.

29-03-2009, 18:46
pfff... vreselijk.

ik kreeg vaak allochtone ouders op ouderavond.

Zoon zit op vmbo en pa zegt: main sjoon avokat worden.

Kind mag blij zijn als ie over gaat en pa heeft het al over rechten..

29-03-2009, 18:46
Zo, herkenbaar. Alleen is het bij mij niet het geval dat ze mijn cijferlijst niet snappen. Het is dat het nooit genoeg is. 'Een 8? Waarom heb je een 8? Waarom geen 9?'

Het ene oor in, het andere er weer uit.

29-03-2009, 18:47

Citaat door Pessimist_:
Zo, herkenbaar. Alleen is het bij mij niet het geval dat ze mijn cijferlijst niet snappen. Het is dat het nooit genoeg is. 'Een 8? Waarom heb je een 8? Waarom geen 9?'

Het ene oor in, het andere er weer uit.


dus dat

29-03-2009, 18:47

Citaat door Pessimist_:
Zo, herkenbaar. Alleen is het bij mij niet het geval dat ze mijn cijferlijst niet snappen. Het is dat het nooit genoeg is. 'Een 8? Waarom heb je een 8? Waarom geen 9?'

Het ene oor in, het andere er weer uit.



Praat je erover met ze? ik heb het geprobeerd en toen kreeg ik te horen je hebt een grote mond.

29-03-2009, 18:49

Citaat door freemale:
pfff... vreselijk.

ik kreeg vaak allochtone ouders op ouderavond.

Zoon zit op vmbo en pa zegt: main sjoon avokat worden.

Kind mag blij zijn als ie over gaat en pa heeft het al over rechten..



Ben je zelf geen allochtoon dan

29-03-2009, 18:50
als je het slecht doet,dan is het een preek. maar als je het goed doet, dan is t zo van ja tis voor je eigen goed.

29-03-2009, 18:52

Citaat door hoofdpijn:
Praat je erover met ze? ik heb het geprobeerd en toen kreeg ik te horen je hebt een grote mond.

Nee, ik speel het spel gewoon mee. 'Waarom geen 9?' 'Tja, volgende keer beter.'
Wanneer je in discussie gaat, blaas je het alleen maar op. Maar aan de ene kant begrijp ik het ook wel. Of het nou om school gaat of iets anders. Ouders proberen altijd het beste uit hun kinderen te halen. Meestal is dit het geval, omdat zij het niet hebben gehad. Omdat zij er de kans niet voor hadden. Ze willen dat hun kinderen dat wel hebben. Alleen is de manier van aanpak verkeerd. Het is jammer dat ze dat niet inzien.

29-03-2009, 18:52



Citaat door hoofdpijn:
Ben je zelf geen allochtoon dan

ja.. zelfkritiek is een deugd.

29-03-2009, 18:54

Citaat door Pessimist_:
Nee, ik speel het spel gewoon mee. 'Waarom geen 9?' 'Tja, volgende keer beter.'
Wanneer je in discussie gaat, blaas je het alleen maar op. Maar aan de ene kant begrijp ik het ook wel. Of het nou om school gaat of iets anders. Ouders proberen altijd het beste uit hun kinderen te halen. Meestal is dit het geval, omdat zij het niet hebben gehad. Omdat zij er de kans niet voor hadden. Ze willen dat hun kinderen dat wel hebben. Alleen is de manier van aanpak verkeerd. Het is jammer dat ze dat niet inzien.


Ik weet ook dat ze het allemaal goed bedoelen. Ze weten niet beter maar toch erger ik me eraan soms. Gewoon mijn mond dicht houden in het vervolg.

29-03-2009, 18:55

Citaat door freemale:
ja.. zelfkritiek is een deugd.


dus dat

Pagina's : [1] 2