Bekijk volle/desktop versie : 'Maak van coffeeshop een cannabisclub'



29-03-2009, 10:19
,,Volg het Amerikaanse voorbeeld en maak van de Nederlandse coffeeshops besloten cannabisclubs.'' Dat bepleit Wernard Bruining, cannabisdeskundige en oprichter van de eerste coffeeshop ooit in Amsterdam. Op die manier houd je minderjarigen buiten de deur en kunnen coffeeshophouders controleren wie er bij hen binnenkomt.


Wie een jointje wil roken in zo'n cannabisclub moet zich eerst laten registreren. Dat kan volgens Bruining bijvoorbeeld aan de hand van een zogeheten nickname en een vingerafdruk, zoals dat in Nijmegen al gebeurt. Zo kan een coffeeshophouder precies zien wie er binnenkomt en hoe vaak. ,,Als dat een paar keer op een dag gebeurt, kan dat verdacht zijn, omdat het misschien een dealer is.''




De clubs kunnen uitkomst bieden voor het voornemen van het kabinet om alle coffeeshops te sluiten die zich binnen een afstand van 250 meter van scholen bevinden. ,,Als ze een bordje op de deur hangen met 'besloten club', dan zijn ze bevrijd van de aantijgingen dat coffeeshops aan minderjarigen verkopen. Bovendien bestellen steeds meer jongeren hun hasj of wiet tegenwoordig gewoon via een 06-nummer bij een dealer'', weet Bruining.

In de Verenigde Staten zijn soortgelijke cannabisclubs al een tijdje een feit. De zogeheten medical marihuana clubs krijgen hun leden daar vooral via doktersvoorschrift. Gebruikers kunnen op vertoon van een recept een pasje halen bij de gemeente. Sinds het aantreden van president Barack Obama is in de VS volgens Bruining bovendien een nieuwe wind gaan waaien. Hij heeft de politie verboden nog invallen te doen bij deze clubs. ,,Als het zo doorgaat, zijn er over drie of vier jaar duizenden clubs in Amerika.''

In Nederland moeten de coffeeshophouders nog erg wennen aan het idee, zegt Bruining. ,,Cofeeshophouders zijn niet meer de pioniers van vroeger, maar behoudende winkeliers.'' Ze reageren volgens hem wel positief, maar vinden het nog een beetje een 'ver van hun bed show'. Ondanks die terughoudendheid denkt Bruining dat de cannabisclub over een jaar of drie al wel tot Nederland doordringt. ,,Helemaal als de coffeeshophouders ontdekken dat ze 5 euro per registratie kunnen verdienen.''

BRON

29-03-2009, 11:27


Voor de mensen die stiekem gaan is dit fucked up....

29-03-2009, 11:30

Citaat door Tralaladida:
Wie gaan er stiekem dan?



Een hoop meiden en jongens.....die zitten echt niet te wachten op een registratie...dan krijg je dat het maar via via moet.....

29-03-2009, 11:32
Ik haat coffeeshops.
Ik vind het er stinken.



29-03-2009, 12:02



Citaat door Tralaladida:
Ze kunnen bij mij terecht!



Tralaladida...

29-03-2009, 12:11

Citaat door Tralaladida:
Tanit...?



29-03-2009, 12:13

Citaat door truebeauty:
Ik haat coffeeshops.
Ik vind het er stinken.




je hebt er niets te zoeken .........als ik je er ooit betrap dan mugabe ik je ass

29-03-2009, 12:25
Mannen weer he....

29-03-2009, 12:26

Citaat door Tralaladida:
Als je het maar uit je hoofd haalt, zieke negert!



jij ?

29-03-2009, 12:30

Citaat door truebeauty:

29-03-2009, 13:24

Citaat door Mugabe:


John Sinclair (een held)
en lange frans en baas b.

It's all good...