Bekijk volle/desktop versie : Khallid Yassin over verdonk



Pagina's : [1] 2

28-03-2009, 20:58
Ik hoorde dat Yassin iets zei over verdonk en het handen schudden (niet handen schudden) weet iemand hier meer van?

28-03-2009, 21:01


http://www.youtube.com/watch?v=gROk2sg6Ww0

Vanaf minuut 5:15

28-03-2009, 21:04
Wat betekend "Libertad Para 4Davis"?

28-03-2009, 21:13
De volgende keer zou iemand tegen Verdonk moeten zeggen; 'Normaal mag ik geen handen geven aan een vrouw, maar u gedraagt zich en ziet er zo mannelijk uit, dat het geen kwaad kan'.

28-03-2009, 21:14



Citaat door Samarqandi:
De volgende keer zou iemand tegen Verdonk moeten zeggen; 'Normaal mag ik geen handen geven aan een vrouw, maar u gedraagt zich en ziet er zo mannelijk uit, dat het geen kwaad kan'.


Grappig ..

28-03-2009, 21:15

Citaat door Mangekyou:
Wat betekend "Libertad Para 4Davis"?


Dat betekent: "Freedom for Davis"

Angela Davis, ben bezig met een onderzoek over haar leven tussen 1965 - 1980.

28-03-2009, 21:16
is hij nou een echte imaam

28-03-2009, 21:17
iedereen kan imam worden..

28-03-2009, 21:18

Citaat door DimeQ:
Dat betekent: "Freedom for Davis"

Angela Davis, ben bezig met een onderzoek over haar leven tussen 1965 - 1980.

Wat ik snel ff heb kunnen lezen is dat ze best omstreden is, veel voor en tegen standers.

Vertel, wat is er zo interessant aan haar?

28-03-2009, 21:19
Ik vind wel dat hij hier gelijk heeft.

28-03-2009, 21:19
de vraag is hoe islam erop kijkt.. ..

28-03-2009, 21:22

Citaat door Leve_Riffs:
iedereen kan imam worden..

ik vraag alleen of hij het is...?

28-03-2009, 21:24



Citaat door Mangekyou:
Wat ik snel ff heb kunnen lezen is dat ze best omstreden is, veel voor en tegen standers.

Vertel, wat is er zo interessant aan haar?


Klopt.
Ik kreeg een hele lijst voor me van m'n leraar met namen van veel historische personen en haar naam sprong er uit. Dus ik koos haar.

28-03-2009, 21:25

Citaat door Huis_Vrouwtje:
ik vraag alleen of hij het is...?


Jij zei: "is hij een ECHTE imam"..

klonk alsof het een hele prestatie is of iets dergelijks..

28-03-2009, 21:28
Ik denk dat die yassin volledig de plank misslaat

Het is haram voor een man om de hand van een niet-mahram vrouw te schudden en het is in geen geval toegestaan. Onder het bewijs hiervoor is de hadith van Ma’qal ibn Yassar (radiAllahu anhu) die zei: “De Boodschapper van Allah (salla Allahu alaihi wa salaam) heeft gezegd: ‘Als één van jullie op het hoofd zou worden geslagen met een ijzeren naald, zou dit beter voor hem zijn dan wanneer hij een vrouw aan zou raken die voor hem niet toegestaan is (om aan te raken).’” (Overgeleverd door al-Tabarani; ingedeeld als sahih door al-Albaani in Sahih al-Jaami’ 5045)

Het aanraken van een niet-mahram vrouw door een man is ongetwijfeld één van de oorzaken van fitnah (opschudding, verleiding), uitlokking van verlangen en het verrichten van daden die haram zijn. Niemand zou moeten zeggen dat hij een zuivere intentie of een rein hart heeft want degene met het puurste hart en de meest reine van allemaal, de Boodschapper van Allah (salla Allahu alaihi wa salaam) heeft nooit een niet-mahram vrouw aangeraakt, zelfs niet wanneer hij de bay’ah (eed van trouw) van vrouwen aannam. Hij hield hun handen niet vast wanneer hij hun bay’ah accepteerde zoals hij wel met mannen deed. De bay’ah van vrouwen was alleen doormiddel van woorden zoals is overgeleverd door zijn vrouw ‘Aishah (radiAllahu anha). Zij heeft gezegd dat de Boodschapper van Allah (salla Allahu alaihi wa salaam) de gelovige vrouwen die naar hem geëmigreerd waren testte met de aayah:

O Boodschapper, als de gelovige vrouwen tot jou gekomen zijn om trouw aan jou te zweren, (zwerend) dat zij geen deelgenoot aan Allah toekennen en niet stelen en geen ontucht plegen en hun kinderen niet vermoorden en geen leugen verzinnen over wat tussen hun handen en voeten is, en dat zij jou niet in het goede ongehoorzaam zijn: aanvaard dan hun trouw en vraag voor hen vergeving aan Allah. Voorwaar, Allah is Vergevingsgezind, Meest Barmhartig. {al-Moemtahanah 60:12}

‘Aishah heeft gezegd: “De Boodschapper van Allah (salla Allahu alaihi wa salaam) zei tegen de gelovige vrouwen die met deze voorwaarden instemden: ‘Ik accepteer jullie bay’ah met woorden.’ Bij Allah, zijn hand heeft nooit de hand van een andere vrouw aangeraakt wanneer hij hun bay’ah accepteerde; hij accepteerde hun bay’ah door te zeggen: ‘Op basis hiervan heb ik jullie bay’ah geaccepteerd.’” (Overgeleverd door al-Bukhaari, 4512)

Volgens een andere overlevering: “hij accepteerde hun bay’ah met woorden... de handen van de Boodschapper van Allah (salla Allahu alaihi wa salaam) hebben nooit de hand van een vrouw aangeraakt behalve van een vrouw die aan hem toebehoorde.” (Overgeleverd door al-Bukhaari, 6674)

Pagina's : [1] 2