Bekijk volle/desktop versie : Bloemen



28-03-2009, 08:38

Citaat door Annemarijn:
Ik vroeg me af of jullie mij misschien willen helpen? Ik volg een opleiding interieurstyling en ben bezig met mijn afstudeeropdracht, hiervoor ga ik een bloemenwinkel inrichten speciaal voor mensen uit marokko! Maar nu wil ik natuurlijk heel graag weten hoe bloemen in jullie cultuur worden gebruikt en of jullie vaak bij een bloemist komen. Staat jullie huis vol bloemen of meer met kunstbloemen? Van welke bloemen houden jullie en welke kleuren? Ik ben heel benieuwd hoe jullie hierover denken en hoe jullie favoriete bloemenwinkel eruit ziet. Tips, wensen, ideeën ik hoor het graag!
.

28-03-2009, 08:54


Bloemen mooi vinden is een persoonlijke kwestie. In Marokko hebben we geen Nationale bloem en omdat wij Marokkaans zijn hebben we ook niet een algemene bloemensmaak.

Voor mij persoonlijk geld dat ik dol ben op bloemen. Ze zijn sfeervol aan de eettafel maar ook tijdens een feestje. Mijn voorkeur zou uitgaan naar rozen, anjers, zonnebloemen en orchideeen. Kunstbloemen vind ik waardeloos.

28-03-2009, 09:06
De marokkaanse meiden van hier houden meestal van echte bloemen... zoals tulpen, rozen, enz. Terwijl de dames uit Marokko meestal kunstbloemen in huis hebben, omdat echte bloemen bijna niet te verkrijgen zijn in Marokko... Ik denk dat elke dame wel van echte bloemen houdt.. kleurige, fleurige en lekker geurige bloemen!