Bekijk volle/desktop versie : Rente betalen over spaargeld.



Pagina's : [1] 2

28-03-2009, 00:12
Salam alaikoem

Ik begrijp dat als je een bedrag van ongeveer 47000 euro samen met je partner hebt gespaard je dit moet opgeven bij de belastingdienst via je aangifte en dat je daar rente over moet betalen, klopt dit?

28-03-2009, 00:13


Moet dit in de Islaam? Sterker nog, mag dit?

28-03-2009, 00:14

Citaat door Moerraabita:
Salam alaikoem

Ik begrijp dat als je een bedrag van ongeveer 47000 euro samen met je partner hebt gespaard je dit moet opgeven bij de belastingdienst via je aangifte en dat je daar rente over moet betalen, klopt dit?


Naar Marokko

28-03-2009, 00:16

Citaat door Moerraabita:
Salam alaikoem

Ik begrijp dat als je een bedrag van ongeveer 47000 euro samen met je partner hebt gespaard je dit moet opgeven bij de belastingdienst via je aangifte en dat je daar rente over moet betalen, klopt dit?


belasting betalen bedoel je.

Je kunt gewoon ff googelen. Het is bekend welk percentage je moet betalen over je spaargeld.

take a look at this:
http://www.spaarbaak.nl/art_Fiscus_en_Spaargeld.html

28-03-2009, 00:17



Citaat door Munaqaba:
Moet dit in de Islaam? Sterker nog, mag dit?


Nee, in de islam is het niet toegestaan elke vorm van rente te betalen.

Ik wist niet dat je zelf rente derover moest betalen

28-03-2009, 00:18

Citaat door Moerraabita:
Nee, in de islam is het niet toegestaan elke vorm van rente te betalen.

Ik wist niet dat je zelf rente derover moest betalen


De ziekte van rente is een ziekte die de hele wereld heeft besmet en het lijkt wel alsof niemand hieraan kan ontkomen.

28-03-2009, 00:20

Citaat door JuztMe:
belasting betalen bedoel je.

Je kunt gewoon ff googelen. Het is bekend welk percentage je moet betalen over je spaargeld.

take a look at this:
http://www.spaarbaak.nl/art_Fiscus_en_Spaargeld.html



Nee echt rente. Ik heb het namelijk aan iemand van de belasting gevraagd en die zei dat je inderdaad belasting moet betalen over dat geld maar over die belasting betaal je ook rente. Dit omdat de belasting maanden heeft moeten wachten op die belasting die je over je spaargeld betaald. Je kan namelijk pas belasting over het spaargeld betalen, als je je aangifte invult.

Maar ik vraag het voor de zekerheid.

28-03-2009, 00:20

Citaat door Khataarlijk:
Naar Marokko


Marokko?

28-03-2009, 00:21

Citaat door Munaqaba:
De ziekte van rente is een ziekte die de hele wereld heeft besmet en het lijkt wel alsof niemand hieraan kan ontkomen.


Tegenwoordig ontkom je der niet aan waar je ook woont

28-03-2009, 00:24

Citaat door Moerraabita:
Tegenwoordig ontkom je der niet aan waar je ook woont


Je kan er wel aan ontkomen door het gewoonweg niet te betalen, zeker niet wanneer het spaargeld betreft. Niemand verplicht jou het geld op een rekening te zetten en niemand verbied jou het geld in Marokko of elders onder te brengen. Doe het desnoods in een oude sok.

Immers, "Er is geen gehoorzaamheid aan iemand in ongehoorzaamheid aan ALLAH".

28-03-2009, 00:27

Citaat door Munaqaba:
Je kan er wel aan ontkomen door het gewoonweg niet te betalen, zeker niet wanneer het spaargeld betreft. Niemand verplicht jou het geld op een rekening te zetten en niemand verbied jou het geld in Marokko of elders onder te brengen. Doe het desnoods in een oude sok.

Immers, "Er is geen gehoorzaamheid aan iemand in ongehoorzaamheid aan ALLAH".


Maar het is verboden te stelen, dus dat kan ik niet doen. En als je het niet betaald dan eindig je met een hogere rente en meschien wel erger.

Daarnaast stel ik begin een eigen bedrijf en maak veel winst, de belastingdienst ziet hoeveel je verdient en als je het van je rekening haalt, dan gaan ze zich afvragen hoe het kan dat je zoveel verdient maar niets meer op je rekening hebt. Ze worden wantrouwig en zo beginenn ze een onderzoek en dan heb je een probleem.

Om deze reden ga ik hier ook niet sparen, want ik wil de oorlog niet aan allah en zijn profeet vrzmh verklaren.

28-03-2009, 00:28

Citaat door Munaqaba:
Je kan er wel aan ontkomen door het gewoonweg niet te betalen, zeker niet wanneer het spaargeld betreft. Niemand verplicht jou het geld op een rekening te zetten en niemand verbied jou het geld in Marokko of elders onder te brengen. Doe het desnoods in een oude sok.

Immers, "Er is geen gehoorzaamheid aan iemand in ongehoorzaamheid aan ALLAH".


Ja als je eraan wilt ontkomen moet je het ook niet op je rekening zetten..

Ik vraag me af hoe het in Marokko zit...? wat betreft belasting, rente etc.

28-03-2009, 00:29



Citaat door JuztMe:
Ja als je eraan wilt ontkomen moet je het ook niet op je rekening zetten..

Ik vraag me af hoe het in Marokko zit...? wat betreft belasting, rente etc.


Als je een eigen bedrijf hebt en je haalt elke maand duizenden van je bank, dan is het wel heel opmerkelijk voor de belastingdienst en ze kunnen wantrouwig worden.

28-03-2009, 00:30

Citaat door Munaqaba:
Moet dit in de Islaam? Sterker nog, mag dit?


Als het verplicht is in Nederland heb je toch geen keus? Ze kan moeilijk de betaling weigeren.

Of niet opgeven aan de belasting? Dat is fraude, en daarmee haram.

Weinig keus dus.

28-03-2009, 00:31
Ik hoef me daar trouwens nog laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang geen zorgen over te maken

Pagina's : [1] 2