Bekijk volle/desktop versie : bid jij?



Pagina's : 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10

05-02-2003, 20:46
Salaam allemaal

Ik bid en hamdoelilah ook 5 keer per dag, gelukkig hebben we op school een gebedsruimte daar bid ik ook altijd, dan hoef ik het thuis niet meer te doen. Echt een zorg en last minder als je hebt gebeden.
Ik hoop dat de mensen die niet bidden ook beginnen, en gaan inzien dat het toch belangrijk is voor een moslim om te bidden.

Groet M_Girl

05-02-2003, 20:48


Ben na de ramadan gestopt het domste wat ik ooit heb gedaan maar morgen begin ik en ik stop niet echt ik beloof het jullie

05-02-2003, 21:27
ik bid ook 5 keer per dag, hamdoelilah.
En waarom? omdat ALLAH dat van ons verwacht. Het is de wil van Hem. En Zijn wil is wet!!
En omdat ik moslima ben hamdoelilah

05-02-2003, 21:41

Citaat:
Origineel gepost door ATLANTICA
Mensen, wallah ik wil dolgraag leren bidden, want het hoort gewoon bij ons geloof en het kijkt mij ook zo rustgevend. Maar heb 1 probleempje.

Ik wil het leren, maar van ouders lukt het me niet op een 1 of andere manier.

Nou is mijn vraag of een van jullie de gebeden op een lijstje heeft staan en deze kan mailen of zo, of op deze site wil plaatsen. Ik ben al naar islam.com gegaan, maar ik vond dat ook te moeilijk.

Het liefst gewoon nederlands geschreven, zodat je die klanken zo goed mogelijk kan lezen. Bijvoorbeeld de 3/ 7 zo weet ik ongeveer hoe ik die klanken moet zeggen.

Wallah heb echt allerei schuldgevoelens, dus 3afek als iemand het gebed heeft, 3afek als je uiteraard wilt, mail/ plaats het (dan doe je ook voor andere AZJIR!)

SHOEKRAN!!

Beslema oe thallew

hoi atlantica ....in islamitische boekwinkels kun je boekjes kopen met kleine koranverzen (uit het laaste hoofdstuk van de koran ) die zowel in het arabisch als in het nederlands geschreven zijn en er zit ook een vertaling bij , ideaal als je geen arabisch kunt lezen kun je zo toch de verzen uit je hoofd leren

05-02-2003, 22:05



Citaat:
Origineel gepost door Boyfriend
bid jij? indien ja? waarom?

indien nee? waarom ?
Jes..ik bid,,en waarom, omdat ik in één God geloof, en het hiernamaals.
Allah ou Akbar.

05-02-2003, 22:07

Citaat:
Origineel gepost door MevrBinladen
Ben na de ramadan gestopt het domste wat ik ooit heb gedaan maar morgen begin ik en ik stop niet echt ik beloof het jullie
Nou, nou en dan ben jij mevrouw Bin laden,,Hij zou dit niet leuk vinden hoor..En Allah vzmt ook niet..

Maarre goed van je dat je er aan denkt..

05-02-2003, 22:09
Ik bid ook....waarom??? om een logische reden....het is het eerste waarna gevraagd wordt in jouw graf.......als je niet bid, is alles voor niets geweest.......

05-02-2003, 22:12

Citaat:
Origineel gepost door -xxx-Rachida
Ik bid ook....waarom??? om een logische reden....het is het eerste waarna gevraagd wordt in jouw graf.......als je niet bid, is alles voor niets geweest.......
Goed zo meid ...enné mooie avator

05-02-2003, 22:12

Citaat:
Origineel gepost door Emshoom
ahlal a ouma

helaba emshoom ...hoe gaat het ..??

05-02-2003, 22:15

Citaat:
Origineel gepost door Salaama
Goed zo meid ...enné mooie avator
dank je....hey k zag je vandaag niet??? ik was tot 18.00 op school man!!! school en ik kunnen bijna een huwelijks contract afsluiten

05-02-2003, 22:17

Citaat:
Origineel gepost door -xxx-Rachida
dank je....hey k zag je vandaag niet??? ik was tot 18.00 op school man!!! school en ik kunnen bijna een huwelijks contract afsluiten
Whahaha...Ik was op school,,,Om 3 uur was ik uit..En om 6 uur moest ik terug komen toen had ik een keuze vak...ergggg..

05-02-2003, 22:19

Citaat:
Origineel gepost door Salaama
Whahaha...Ik was op school,,,Om 3 uur was ik uit..En om 6 uur moest ik terug komen toen had ik een keuze vak...ergggg..
o ja joh.....damn....ik heb het volgend kwartaal keuzenvak

welke heb jij?

05-02-2003, 22:21


De bewegingen bij het gebed deed ik al sinds ik kon lopen!
Ik vond het altijd prachtig om te zien en te doen (ik kende geen soeras dus zei ik steeds achter alkaar: Allahoe Akbar )
Echt bidden doe ik al sinds mijn 6de en ik vindt het nu nog prachtig.
Ik voel me altijd rustig en opgelucht na het gebed, als jullie begrijpen wat ik bedoel.

Ben op dit moment mijn turkse buurmeisje aan het leren bidden. Meskiena niemand van haar gezin bid, ze roken en drinken allemaal (ook de moeder)
Ze dacht nooit aan bidden maar ik had haar kunnen overtuigen Alhamdoelillah.

05-02-2003, 22:23

Citaat:
Origineel gepost door Emshoom
salamaa ? ik heb een vraagje voor jou

kun jij een huwelijkscontract afsluiten
ejaw...menaja??

05-02-2003, 22:24

Citaat:
Origineel gepost door -xxx-Rachida
o ja joh.....damn....ik heb het volgend kwartaal keuzenvak

welke heb jij?
Niet lachen..

Ik heb keuzevak: eigen web site maken..Is leuk joh..Ik zat met allemaal jongens in de klas,,Ik dacht schit..maar die jongens zijn wel aardig hoor,,vandaag was mijn 2e keer,,Toen heb ik mijn vriendin meegeslpeept,..

P.S Ik mail je de site door kan je zien,,,,maar niet lachen,,de teksten slaan namelijk nergens op..

Pagina's : 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10