Bekijk volle/desktop versie : Dit is echt heel erg



Pagina's : [1] 2 3 4

27-03-2009, 15:20
Ergens op de Zuidelijke Stille oceaan drijft zoveel plastic afval rond, ter grootte van 2 keer de VS!! Ik moest het even met jullie delen, kijk wat we onze planeet aandoen


27-03-2009, 15:22


Ergens op een plek met twee keer de grootte van de VS. Lijkt me moeilijk te missen zo'n berg afval...

27-03-2009, 15:25
Heb je dat vandaag gedroomd of denk je dat of is dat echt zo.

Dan wil ik wel uitgebereid info hierover, om het te geloven.

Maar je hebt wel gelijk, de mens is de reden dat het met de aarde slechter gaat natuurlijk

27-03-2009, 15:29
Dat is niet zo vreemd, in Aziatische landen is het de gewoonte om je afval in de plaatselijke rivier te dumpen. Dat spoelt vanzelf naar zee.

Meeste afval vergaat maar plastic blijft rond dobberen.

Plastic afval is geld waard, hoe groter het tekort aan fossiele olie hoe hoger deze prijs oploopt, op een gegeven moment wordt het financieel aantrekkelijk om deze afval berg uit zee te vissen.

27-03-2009, 15:35



Citaat door varken:
Dat is niet zo vreemd, in Aziatische landen is het de gewoonte om je afval in de plaatselijke rivier te dumpen. Dat spoelt vanzelf naar zee.

Meeste afval vergaat maar plastic blijft rond dobberen.

Plastic afval is geld waard, hoe groter het tekort aan fossiele olie hoe hoger deze prijs oploopt, op een gegeven moment wordt het financieel aantrekkelijk om deze afval berg uit zee te vissen.


Ondertussen is het niet echt gezond natuurlijk.

Het verhaal klopt trouwens wel aardig, ik heb er ook al eerder artikelen over gezien.
Je moet het je natuurlijk niet voorstellen als een gigantische berg plastic, maar alles bij elkaar kom je inderdaad aan een enorme oppervlakte.

27-03-2009, 15:37

Citaat door varken:
Dat is niet zo vreemd, in Aziatische landen is het de gewoonte om je afval in de plaatselijke rivier te dumpen. Dat spoelt vanzelf naar zee.

Meeste afval vergaat maar plastic blijft rond dobberen.

Plastic afval is geld waard, hoe groter het tekort aan fossiele olie hoe hoger deze prijs oploopt, op een gegeven moment wordt het financieel aantrekkelijk om deze afval berg uit zee te vissen.


JA dat het er is, is natuurlijk geen twijvel aan, maar twee keer de vs.
Lijkt me wel erg veel.

27-03-2009, 15:39

Citaat door Nabil19..:
Heb je dat vandaag gedroomd of denk je dat of is dat echt zo.

Dan wil ik wel uitgebereid info hierover, om het te geloven.

Maar je hebt wel gelijk, de mens is de reden dat het met de aarde slechter gaat natuurlijk


Gedroomd

Bron:

http://www.svzo.nl/aquadestra.html

27-03-2009, 15:42

Citaat door Sarella:
Gedroomd

Bron:

http://www.svzo.nl/aquadestra.html


was meer cynisch bedoeld.

Nou mooi dat je even uitgeberid info geeft, ik wist namelijk niet dat het echt zoveel was.

27-03-2009, 15:45

Citaat door Nabil19..:
was meer cynisch bedoeld.

Nou mooi dat je even uitgeberid info geeft, ik wist namelijk niet dat het echt zoveel was.


graag gedaan

27-03-2009, 15:46

Citaat door Nabil19..:
JA dat het er is, is natuurlijk geen twijvel aan, maar twee keer de vs.
Lijkt me wel erg veel.


Het zijn voornamelijk plastic zakken die rond drijven, als je daar de oppervlakte van meet schiet het natuurlijk wel lekker op.

En het zal ook wel een beetje overdreven zijn, daar zijn de mileu beschermers altijd erg goed in.

27-03-2009, 15:51

Citaat door Sarella:
graag gedaan



27-03-2009, 15:53

Citaat door varken:
Het zijn voornamelijk plastic zakken die rond drijven, als je daar de oppervlakte van meet schiet het natuurlijk wel lekker op.

En het zal ook wel een beetje overdreven zijn, daar zijn de mileu beschermers altijd erg goed in.


JA, maar die oppervlakte is dan wel gigantisch

Maar je weet het nooit, misschien is het wel waar of misschien wel meer.
IN ieder geval of het een keer de vs is of 10 keer, zulke dingen mogen niet gebeuren en er moeten strengere maatregelen opkomen.

27-03-2009, 15:59


strengere maatregelen? mensen moeten zelf hun verantwoordelijkheid nemen en hun afval niet overal rond laten slingeren. Ik zie nog vaak op straat allerlei afval, van luiers tot aan blikjes maar schijnbaar doet het velen niet zoveel en dat is jammer

27-03-2009, 16:03

Citaat door dewijze:
strengere maatregelen? mensen moeten zelf hun verantwoordelijkheid nemen en hun afval niet overal rond laten slingeren. Ik zie nog vaak op straat allerlei afval, van luiers tot aan blikjes maar schijnbaar doet het velen niet zoveel en dat is jammer



Was het maar zo, dat men daar aan dacht.

Maar wat als ze er dus niet aan denken, moet je dat dan zo laten.

27-03-2009, 16:04

Citaat door Nabil19..:
JA, maar die oppervlakte is dan wel gigantisch

Maar je weet het nooit, misschien is het wel waar of misschien wel meer.
IN ieder geval of het een keer de vs is of 10 keer, zulke dingen mogen niet gebeuren en er moeten strengere maatregelen opkomen.


Ik heb een tijdje in India gewoond en zal je vertellen hoe het daar werkt. In het begin droeg ik al mijn plastic afval (lege water flessen) de hele dag mee. En terug in mijn hotel gooide ik dat in de vuilnisbak, tot ik er achter kwam dat de schoonmaakster de flessen over de muur het hotel in de storm drain gooide. (zodra het regent spoelen deze vanzelf de zee in).

Dan houd je vanzelf op met je lege flessen mee te sjouwen en gooi je het zelf wel op straat (aan openbare vuilnisbakken doen ze daar niet).

Pagina's : [1] 2 3 4