Bekijk volle/desktop versie : Afghaanse Broeders ??



Pagina's : [1] 2 3

26-03-2009, 22:30
Assalaamu 'Alaykum wa Rahmatu'Alaahi wa Barakaatuh,

Een goede (Afghaanse) vriendin van mij (ongeveer 23) wilt heel graag trouwen, ze praktiseert niet echt want dat is haar ook niet echt geleerd door haar familie, maar daarom wilt ze ook zo graag trouwen zodat haar man haar kan onderwijzen en kan meetrekken op het juiste pad insha'Allaah.

Vanwege haar ouders dient het een Afghaanse broeder te zijn, alleen noch ik noch mijn man kent praktiserende Afghaanse broeders...

Ik hoop met dit berichtje te weten te komen of die überhaubt bestaan in Nederland.

Wassalaamu 'Alaykum !

26-03-2009, 22:32


Moge Allah swt het voor haar te vermakelijke.
Ik hoor eigenlijk ook nooit wat over een afgaanse broeder.
Ben benieuwd of ze er nog zijn in nederland

26-03-2009, 22:42
Na3am vandaar mijn vraag hihi,

Ameen op je dou'a !

26-03-2009, 22:55

Citaat door Erhabiya:
Moge Allah swt het voor haar te vermakelijke.
Ik hoor eigenlijk ook nooit wat over een afgaanse broeder.
Ben benieuwd of ze er nog zijn in nederland


Jewel, zat afganen in Nederland. Vooral omgeving Haarlem had ik begrepen. Ow en Beverwijk is gewoon klein Afganistan, stikt er van de afganen daarzo. Waar je een praktiserende afgaanse broerder vind weet ik niet. Misschien moet ze vaker naar Beverwijk gaan en even vragen in welke moskee daar in de buurt veel afganen komen.. Dan vaker naar die moskee gaan contacte opbouwen en insha allah zal iemand haar dan in contact brengen met een praktiserende afgaanse broerder.

26-03-2009, 22:56


Insha'Allaah ik zal het doorgeven bi idniAllaah !

BarakAllaahu fiekhie !!!

27-03-2009, 16:16
salam alaykoem zuster

ik ken wel een praktiserende afghaanse familie. ik zal eens bellen om te kijken of die broeder nog ongetrouwd is.

hij was ook heel lang op zoek naar een afghaanse vrouw .

27-03-2009, 16:29
heb gebeld maar helaas die is ook alweer getrouwd.

27-03-2009, 21:53

Citaat door kimmie:
heb gebeld maar helaas die is ook alweer getrouwd.



Oooh wat jammer zeg.

28-03-2009, 00:58
Zeg tegen haar:

Chetor haste, Tu haste dogtar maqboul.

28-03-2009, 10:24
ohhh jammer!! Nouja in elk geval ontzettend bedankt Kimmie !!!

28-03-2009, 12:46
Ik heb het voor je nagevraagd.Hij kent helaas geen afghaanse broeders.
Moge Allaah het voor de zuster vergemakkelijken, Ameen.

28-03-2009, 12:59

Citaat door Oum_Abdullah:
ohhh jammer!! Nouja in elk geval ontzettend bedankt Kimmie !!!


graag gedaan hoor, die zuster zei overigens wel dat ze bij haar schoonfamilie ging checke of er nog beschikbare broeders zijn, ze zou me gisterenavond bellen, maar dat heeft ze nog niet gedaan. ik hou je wel op de hoogte.

die zuster is ze een pashtoense afghaan of een perzische afghaan, heb begrepen dat daar verschil in zit, wat weet ik niet precies

29-03-2009, 15:10



Citaat door Onbestemd:
Ik heb het voor je nagevraagd.Hij kent helaas geen afghaanse broeders.
Moge Allaah het voor de zuster vergemakkelijken, Ameen.


AMIEN

Aaah echt heel erg bedankt lieve zuster voor de moeite, ghair inshaAllaah !!

BarakAllaahu fiekhie, !!!

29-03-2009, 15:11

Citaat door kimmie:
graag gedaan hoor, die zuster zei overigens wel dat ze bij haar schoonfamilie ging checke of er nog beschikbare broeders zijn, ze zou me gisterenavond bellen, maar dat heeft ze nog niet gedaan. ik hou je wel op de hoogte.

die zuster is ze een pashtoense afghaan of een perzische afghaan, heb begrepen dat daar verschil in zit, wat weet ik niet precies


Aaah insha'Allaah !!!! Nou heeeeeel erg bedankt voor de moeite ukhti !! Ben echt heel blij met alle moeite die de zusters hier doen!! Moge Allaah jullie veelvoudig belonen met het allerbeste !

AMieenn !!

29-03-2009, 21:50
Ik ben zelf afghaan.

En er zijn alhamdoelilah genoeg afghaanse broeders. Maar de meeste zijn zoals mij al getrouwd. Er zijn er echter wel een paar die nog niet zijn getrouwd.

Maar goed, wat ik me wel afvraag is. Je zoekt een praktiserende broeder, voor een zuster die niet echt praktiseerd. Wat moet ik me hierbij voorstellen.

Pagina's : [1] 2 3