Bekijk volle/desktop versie : Welke straf staat er op anaal sex?



Pagina's : [1] 2 3

26-03-2009, 17:51
Een serieuze vraag mensen.

26-03-2009, 17:54


Waarom?

Heb je het geflikt?

26-03-2009, 17:54
Met je eigen vrouw? Of wat?

26-03-2009, 17:55
Neen, gewoon, discussies met vrienden.
En mensen zeggen zoveel dan.
Ik zou graag een bewijs zien.

26-03-2009, 18:01



Citaat door H.M.:
Neen, gewoon, discussies met vrienden.
En mensen zeggen zoveel dan.
Ik zou graag een bewijs zien.


Ja mijn vraag is, wat voor situatie? Is deze zonde gepleegd met je eigen vrouw, of een onwettige echtgenote, met een man of met een dier etc. Voor elke situatie bestaat er een apart oordeel.

26-03-2009, 18:01
Ja, mensen, het is niet dat ik het wil doen.
Ik vraag het gewoon ter informatie.

26-03-2009, 18:02

Citaat door Samarqandi:
Ja mijn vraag is, wat voor situatie? Is deze zonde gepleegd met je eigen vrouw, of een onwettige echtgenote, met een man of met een dier. Voor elke situatie bestaat er een apart oordeel.


Doe maar allemaal.
Dan weet ik het zo al.

Maar schik ze dan ordelijk als je wil.

26-03-2009, 18:20

Citaat door H.M.:
Doe maar allemaal.
Dan weet ik het zo al.

Maar schik ze dan ordelijk als je wil.


Met je vrouw - Een grote zonde waar je dringend mee moet stoppen en berouw voor moet tonen.
Met een onwettige echtgenote - Beiden dienen dood gestenigd te worden binnen de Shari'a.
Met een dier - Beiden dier en man dienen ook gedood te worden, het staat echter open hoe.
Met een man - Beiden dienen gedood te worden in de Shari'a, er is een meningsverschil in hoe.

26-03-2009, 18:22
Hoe zit het met anale seks?

Vraag:

Hoe zit het met anale seks?

Antwoord:

Dit is niet toegestaan. En degene die zich hieraan schuldig heeft gemaakt dient berouw te tonen, vergiffenis te vragen, de intentie aan te nemen om dit niet meer te doen en spijt te betuigen voor zijn daad. De vrouw mag haar man niet gehoorzamen in het begaan van dit soort verdorvenheid en dient scheiding aan te vragen indien hij niet afziet van dit schaamteloze gedrag.
Sheich Ibn Baaz

26-03-2009, 18:22

Citaat door Samarqandi:
Met je vrouw - Een grote zonde waarmee je moet stoppen en berouw tonen.
Met een onwettige echtgenote - Beiden dienen dood gestenigd te worden.
Met een dier - Beiden dienen ook gedood te worden, het staat open hoe.
Met een man - Beiden dienen gedood te worden, er is verschil in hoe.



Heb je bewijs?

Hadieth?

26-03-2009, 18:24

Citaat door H.M.:
Heb je bewijs?

Hadieth?


Ja, ik zuig het niet uit mijn duim nee. Maar je moet zelf even op tik en klik jacht gaan.

Overigens is dit mijn laatste reactie in deze topic.

26-03-2009, 18:31
Wat is dan de zonde waarop geen vergeving bestaat?

26-03-2009, 18:32


de straf is voortaan alleen maar vloeibaar voedsel eten

26-03-2009, 18:52

Citaat door H.M.:
Heb je bewijs?

Hadieth?

Imam ibn Taymiyyah snijd dit onderwerp aan in zijn boek 'Asiyasah Shariyyah' (the political Shariah).

26-03-2009, 20:41
Iets wat ik nog wel wil toevoegen is dat wanneer je [onbewust] gemeenschap hebt gehad met je vrouw die ongesteld blijkt te zijn. Dan is er wel zoiets als een kafara [een goede daad waarmee je de zonde ongedaan maakt]. Die is niet zo hoog, ik weet het bedrag nu even niet uit mijn hoofd. Bij anale gemeenschap niet, want er is geen goede daad die dit recht kan zetten. Het enige wat je kunt doen is oprecht berouw tonen, en dit niet meer opnieuw doen, in de hoop dat Allah je vergeeft. Dit geeft dus aan hoe groot deze zonde wel niet is. Hoop dat dit duidelijk is.

Pagina's : [1] 2 3