Bekijk volle/desktop versie : mensen heb jullie hulp nodig



26-03-2009, 17:41
hoe kan ik mij aanmelden als beheerder op mijn laptop.

ik kan namelijk geen software verwijderen of downlouden

krijg melding ben geen beheerder

27-03-2009, 21:28


Start -> Configuratiescherm -> gebruikers.

Maar je kunt je pas als beheerder aanmelden als je een "beheerder/admin" bent. Gebruikt iemand anders ook je laptop? Kan zijn dat hij zelf een admin is, in dat geval moet je het hem/haar vragen.


Citaat:
Maar je kunt je pas als beheerder aanmelden als je een "beheerder/admin" bent.
Dit zinnetje klopt natuurlijk niet. Ik bedoel dat als je geen admin bent, het je niet zou lukken om jezelf beheerder rechten te geven. Dus je moet gebruik maken van een ander account die wel admin is, om de andere account de juiste rechten te geven.

Kijk maar bij gebruikers wie als beheerder staat geregistreerd.

27-03-2009, 22:36
of probeer als je wat wilt installeren , rechtermuisknop drukken erop en dan kiezen uitvoeren als dan kan je kiezen administrator als k het goed heb ?!?

27-03-2009, 22:38

Citaat door Nuclear:
of probeer als je wat wilt installeren , rechtermuisknop drukken erop en dan kiezen uitvoeren als dan kan je kiezen administrator als k het goed heb ?!?


Moet ze wel wachtwoord van beheerder kennen.

27-03-2009, 22:43



Citaat door moonwalker:
Moet ze wel wachtwoord van beheerder kennen.


dat klopt , had ergens geleze dat admin passw soms standaard zijn gewoon enter drukken of 12345 ofzo

27-03-2009, 22:44

Citaat door Nuclear:
dat klopt , had ergens geleze dat admin passw soms standaard zijn gewoon enter drukken of 12345 ofzo


Tijdens installeren van windows moet je een wachtwoord invoeren voor de administrator. Als ik me niet vergis is dat zelfs verplicht. Maar kan me vergissen, want ik voer altijd een wachtwoord in.

27-03-2009, 22:48

Citaat door moonwalker:
Tijdens installeren van windows moet je een wachtwoord invoeren voor de administrator. Als ik me niet vergis is dat zelfs verplicht. Maar kan me vergissen, want ik voer altijd een wachtwoord in.


dat s m nou ik heb op mijn pc geen ww ingesteld maar heb wel gewoon alle rechte erop

27-03-2009, 22:51

Citaat door Nuclear:
dat s m nou ik heb op mijn pc geen ww ingesteld maar heb wel gewoon alle rechte erop


Ok, bij jou kun je dus administrator worden door gewoon op Enter te drukken, maar voor haar weet ik niet wat er staat ingesteld.

27-03-2009, 22:52

Citaat door moonwalker:
Ok, bij jou kun je dus administrator worden door gewoon op Enter te drukken, maar voor haar weet ik niet wat er staat ingesteld.


ahh oke

28-03-2009, 09:22

Citaat door moonwalker:
Ok, bij jou kun je dus administrator worden door gewoon op Enter te drukken, maar voor haar weet ik niet wat er staat ingesteld.

De meeste zetten er geen w8woord op dus is het gewoon standaard op enter drukken

28-03-2009, 11:56
het is me gelukt en bedankt voor de hulp

28-03-2009, 17:17
anders opstarten in veiligheid modus

28-03-2009, 18:53


Start hem op in veilige modus, dit doe je zo:

De simpelste is de functietoets F8 ingedrukt te houden als je PC opstart. De meest gemaakte fout hier is dat je de toets te laat induwt. Druk je F8 toets in net nadat het scherm van je BIOS verdwenen is. Nu zou je normaal een menu moeten krijgen waarbij je kan kiezen hoe je wil opstarten. Gebruik je pijltjes toetsen om door het menu te navigeren, bevestigen doe je met een druk op de knop Enter.