Bekijk volle/desktop versie : Beneliga is dat iets voor de toekomst??



25-03-2009, 16:50
25 maart 2009, 09:41 uur KNVB-voorzitter Michael van Praag wil een onderzoek instellen naar het samenvoegen van de Nederlandse en Belgische competitie. "Dit idee is altijd weggehoond op basis van emoties", aldus Van Praag woensdag tegen BNR Nieuwsradio. "Er is nooit echt gekeken naar de mogelijkheden die samenvoeging biedt."

"In mijn tijd bij Ajax hebben we vaak met het idee van een Beneliga gespeeld", vervolgde de oud-voorzitter van Ajax. "Onderzocht is het echter nooit. Ik wil wel eens weten of er inderdaad meer TV-geld uit de markt kan worden gehaald, en om welk bedrag het dan daadwerkelijk gaat."

Als voorzitter van PSV hield Harry van Raaij aan het begin van deze eeuw samen met toenmalig Anderlecht-manager Michel Verschueren een vurig pleidooi voor een Beneliga. De discussie hierover ebde echter snel weer weg. UEFA-preses Michel Platini blies die discussie vorige week echter nieuw leven in. De Fransman sprak openlijk over het samenvoegen van Nederlandse en Belgische competities.

Van Praag verblijft momenteel in Kopenhagen op het UEFA-congres. Hij hoopt een zetel te krijgen in het nieuwe bestuur van de Europese voetbalbond

25-03-2009, 16:55


Ik denk dat nederland daar niet veel beter op word.. de nederlandse subtop is beter dan de belgische subtop..

25-03-2009, 16:58

Citaat door Y86:
Ik denk dat nederland daar niet veel beter op word.. de nederlandse subtop is beter dan de belgische subtop..



Dat is wel zo, maar dan zou je wel een spannende competietie hebben, en zo kunnen er meer clubs Europa inkomen. Geen slecht idee.