Bekijk volle/desktop versie : Hasj mogelijk op lijst verboden middelen



06-04-2004, 12:22
Sterke hasj van Nederlandse bodem en nederwiet komen mogelijk op de lijst van verboden middelen. Dat blijkt uit de nog geheime 'cannabisbrief' van het kabinet.




Hardere aanpak softdrugs

Onderzoek
In de brief kondigt het kabinet wetenschappelijk onderzoek aan naar de effecten van softdrugs. Als blijkt dat de gezondheidsrisico's te groot zijn, worden de softdrugs straks net zo behandeld als heroïne en cocaïne.


Er zijn steeds meer aanwijzingen dat cannabis schadelijk kán zijn en leidt tot psychoses. Wetenschappers moeten van het kabinet onderzoeken of de risico's niet onaanvaardbaar zijn.

Aanpakken
De ministers van Binnenlandse Zaken, Volksgezondheid, Justitie komen in de brief met veel plannen om de negatieve effecten van softdrugs, zoals criminaliteit en overlast, keihard aan te pakken.

Gewoon dogen, dat geldt ook voor harddrugs!

06-04-2004, 13:03



Citaat:
Origineel gepost door appie666
Sterke hasj van Nederlandse bodem en nederwiet komen mogelijk op de lijst van verboden middelen. Dat blijkt uit de nog geheime 'cannabisbrief' van het kabinet.




Hardere aanpak softdrugs

Onderzoek
In de brief kondigt het kabinet wetenschappelijk onderzoek aan naar de effecten van softdrugs. Als blijkt dat de gezondheidsrisico's te groot zijn, worden de softdrugs straks net zo behandeld als heroïne en cocaïne.


Er zijn steeds meer aanwijzingen dat cannabis schadelijk kán zijn en leidt tot psychoses. Wetenschappers moeten van het kabinet onderzoeken of de risico's niet onaanvaardbaar zijn.

Aanpakken
De ministers van Binnenlandse Zaken, Volksgezondheid, Justitie komen in de brief met veel plannen om de negatieve effecten van softdrugs, zoals criminaliteit en overlast, keihard aan te pakken.

Gewoon dogen, dat geldt ook voor harddrugs!
Hash uit Marokko mag nog wel.

OK, dan is het goed

06-04-2004, 16:40

Citaat:
Origineel gepost door Corrie
Als ze dan eerst alcohol eens gaan verbieden dan schieten ze een stuk harder op, scheelt de maatschappij 2 miljard aan kosten per jaar door de nadelen van alcohol...

juist jah

06-04-2004, 16:52

Citaat:
Origineel gepost door Corrie


Snert balkenellende met zijn zogenaamde moraal, blllllllllgggggggghhhhhhhhh!!!!!!!!!!


06-04-2004, 17:04



Citaat:
Origineel gepost door grendel


hhahhaha die is grappig zeg

06-04-2004, 17:20
Het heeft allemaal niks met volksgezondheid te maken. Uiteindelijk willen ze volgens mij naar een systeem waarin telers gewoon net als brouwers en stokers gecontroleerd worden en belasting af gaan dragen.

06-04-2004, 17:21
Lijkt me niet echt verstandig , om het uit het legale circuit te halen , ze hebben nu al moeite met de harddrugs criminelen en zodra zodra softdrugs illegaal worden , wordt de criminaliteit alleen maar erger , m.a.w. dom plan.

06-04-2004, 19:49

Citaat:
Origineel gepost door Corrie
Was het maar waar dat het legaal was, dat is namelijk niet helemaal waar, dat is het kromme eraan...

Coffeeshops mogen wiet verkopen, maar wiet mag niet geteelt worden, dus wat legaal uit de voordeur gaat moet er illegaal aan de achterkant in...

Grendel,

Die is echt ontzettend goed, wil je dat niet meer zomaar doen, ik viel van mijn stoel af van het lachen
Credit for the makers:

Gudolf en Hannie Bamboom

http://normenwaarden.neplog.nl/


En dan nog beweren dat kaaskoppen geen humor hebben

---------------------------------------------------------------------------------



Coffeeshops woest over verbod nederwiet

AMSTERDAM - Coffeeshophouders zijn woedend dat de ministers Donner van Justitie en Hoogervorst van Volksgezondheid overwegen de verkoop van nederwiet te verbieden. Volgens de Vereniging van Cannabisdetaillisten wordt met zo'n verbod veertig jaar overheidsbeleid "in één keer te grabbel gegooid" .

Het werkzame bestandsdeel THC in nederwiet is volgens de ondernemers de afgelopen jaren niet veel hoger geworden. Nederwiet heeft volgens hen niets met harddrugs te maken. Dat zei de voorzitter J. Goos van de vereniging dinsdag. "Softdrugs blijven softdrugs. Het is een kwestie van doseren."

De coffeeshophouders waarschuwen voor criminalisering van nederwiet. " We krijgen dan met straatdealers en achterkamertjeshandel te maken. Een vermenging met de harddrugswereld. Daar zit niemand op te wachten."

http://www.telegraaf.nl/binnenland/article9443881.ece


Ik sluit me hier geheel bij aan