Bekijk volle/desktop versie : Moet Rif Een Eigen Staat Worden??????

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10

06-04-2004, 12:20
Wij wonen in Nederland met veel berbers. En die spreken een andere taal. Dan de andere marokkanen, namelijk het tamazight. In het verleden hebben er al vele Berbers gevochten om een eigen staat te krijgen. En je ziet nu ook weer na de aardbeving in Al hoceima en omstreken dat de hoge piefen van het Arabische gedeelte corrupt en niet meelevend zijn met de berberslachtoffers. De koning wordt gewoon misleid door zijn eigen kabinet. Daarom is mij stelling: Berbers hebben recht op een eigen staat, dan kan men voor zichzelf zorgen en is er geen onderdrukking van Arabieren.

06-04-2004, 12:23

........? wat loop je nu te bazelen ja ik kom uit tanger en ben arabisch maar we zijn kortom allemaal MAROKANEN dus kom nou niet slap praten mafketel wat probeer je hier nou mee te bereiken?...... een beetje oplopen hitsen tussen berbers en arabieren...pfff hou je mond nu maar dat onze koning niet zo goed is oke maar ga niet iedereen over 1 kam scheren vieze racist

06-04-2004, 12:24

Citaat:
Origineel gepost door minga
........? wat loop je nu te bazelen ja ik kom uit tanger en ben arabisch maar we zijn kortom allemaal MAROKANEN dus kom nou niet slap praten mafketel wat probeer je hier nou mee te bereiken?...... een beetje oplopen hitsen tussen berbers en arabieren...pfff hou je mond nu maar dat onze koning niet zo goed is oke maar ga niet iedereen over 1 kam scheren vieze racist
Allemaal Marokkaan, worden we in Marokko ook allemaal hetzelfde behandeld?

06-04-2004, 12:34

Citaat:
Origineel gepost door Reqrouz
Wij wonen in Nederland met veel berbers. En die spreken een andere taal. Dan de andere marokkanen, namelijk het tamazight. In het verleden hebben er al vele Berbers gevochten om een eigen staat te krijgen. En je ziet nu ook weer na de aardbeving in Al hoceima en omstreken dat de hoge piefen van het Arabische gedeelte corrupt en niet meelevend zijn met de berberslachtoffers. De koning wordt gewoon misleid door zijn eigen kabinet. Daarom is mij stelling: Berbers hebben recht op een eigen staat, dan kan men voor zichzelf zorgen en is er geen onderdrukking van Arabieren.
Een eigen staat zou de ondergang van Marokko betekenen.Wie zou dan de leiding krijgen?De Ibdarsen,iqer3ien,slou7,souassa,igzenien...wie?Gez ien de geschiedenis van marokko hebben in het verleden veel "stammenoorlogen" plaatsgevonden,en een eigen staat zou op den duur een burgeroorlog ontketenen om de zeggenschap...Of willen we voor iedere "stam" een eigen staat?En hoe groot gaan die eigen staten dan wel niet worden?En wie zegt dat alle partijen het eens zullen zijn met de grootte van hun "staatje"?Welk dialect zou er in die staat gesproken/geschreven moeten worden?

Een eigen staat zou leiden tot totale anarchie op den duur...dat is mijn mening.Er heerst al jaren onderlinge strijd tussen marokkanen onderling(ook de "stammen" onderling)...als er nu al geen eenheid is,hoe wil je dat dan realiseren in een eigen nieuw uit te roepen staat.
Mensen roepen heel makkelijk om een eigen staat...maar denken niet na hoe het te willen realiseren,en wat de mogelijke gevolgen daarvan kunnen zijn.

Ons ultra-nationalistische-arabieren-hatende-haatclubje van amazighpuntenel,gelooft heilig dat als deze staat er komt,alle problemen verwijnen als sneeuw voor de zon,en dat iedereen nog lang en gelukkig leeft...........Utopia is wat men dit noemde in het oude Griekenland

KLonbyz...mens,moslim,marokkaan,arabier,allochtoon ,buitenlander,

06-04-2004, 12:38

precies klonbyz dat bedoel ik ook en wat de berbers niet moeten vergeten is dat heel erg veel berbers in tanger etc wonen bij mij allemaal berbers overal vandaan en steeds meer komen in ons stadje wonen dus niet bazelen want heel veel mensen hebben het erg goed in onze land en natuurlijk zijn er mensen die het mincer hebben maar dat is overal op de wereld nederland amerika where so ever!! eigen staat pff zieke mensen hier komen met totaal domme onderwerpen....en maar snel de schuld naar de arabieren geven en ten 2e in jouw geval me oom bleef een hele tijd in alhoucima om de mensen te helpen en gratis eten onderdak te verstrekken en die is ARABIER......(marokaan maar als jij onderscheidt maakt tussen marokanen...)

06-04-2004, 13:21

Citaat:
Ik zou me om die eigen staat geen minuut over stil staan. Berbers hebben inderdaad meer rechten dan wat ze tot nu toe krijgen. Maak je meer zorgen over de rechten die je hebt. Zowel arabieren en berbers zijn alhamdoellilah in Marokka moslims. Een arabier moet een berber ook zien als een broeder in de Islam. Ik maak me meer zorgen om Palestina..

06-04-2004, 13:23
kaasje...we hebben het over marokko?...en dit is http://WWW.MAROKKO.NL ja dus toon respect ook al is het een domme onderwerp.....

06-04-2004, 13:31
ja klopt maar so what?...het blijft ook voor een deel je land maar om niet te ver van het onderwerp af te raken degene de dit verzonnen heeft voelt zich niet zo goed in zijn hoofd heb ik gemerkt let maar niet op hem/haar kaasju

06-04-2004, 13:50

Citaat:
Origineel gepost door kaasje
tja je zal wel gelijk hebben, ik houd er nooit rekening mee dat er mensen zijn die achterlijker zijn als ikzelf
Het is achterlijker DAN(en niet als)...vergrotende trap weet je nog!Integreren die kaaskoppen

06-04-2004, 13:52
Wat een onzinnige topic..

Maaaar om je toch maar een pleziertje te doen zal ik reageren op je onnozelige topic..

Beste jongen..leg je erbij neer dat de Arabieren marokko regeren en dat de berberen never nooit aan de macht zullen komen..ja misschien maken ze ooit een kans in NEVERLAND..

06-04-2004, 13:53

Citaat:
Origineel gepost door minga
Als er een racisten dan zijn het wel de vieze corrupte arabische leiders die je hier steunt en wij Imazighen willen saar niks mee temaken vooral nu de regering een westerse koers vaart wij zijn moslims geen koeffar .
En om het nog even duidelijker temaken wij Imazighen zijn geen racisten onze dorp waarvan ik kom is aan de arabieren uit teza gegeven omdat wij zo meelevend zijn met onze broeders alleeen helaas is het aan de andere kant niet het geval mijn volk is bijna uitgemoord door de fransen en spanjaarden tijdens de oorlog tegen de bezetting en wat krijgen wij nu STANK VOOR DANK .
Er is 123.000.000 euro gedoneerd over de hele werld voor de wederoopbouw van alhociema er is tot vandaag geen ene reet gedaan in alhociema en het zal ook niet gebeuren zolang wij zo toekijken .

06-04-2004, 14:00

Citaat:
dat betekent een oneindige burger oorlog en ik denk niet dat er iemand daarop zit te wachten.
wat versta jij onder berbers?alleen de riffies zoals blijkt uit jou stuk of ook de rest van de imazighn?
en geloof je nog steeds dat marocs zuiver arabische of berbers zijn.?
moet elke berg, elke stam een eigen staat krijgen?
als jij jou zin krijgt, dan wordt maroco een makkelijk hap voor de porizarijo en de algerijnen.

06-04-2004, 14:19

Citaat:
Origineel gepost door klonbyz
Een eigen staat zou de ondergang van Marokko betekenen.Wie zou dan de leiding krijgen?De Ibdarsen,iqer3ien,slou7,souassa,igzenien...wie?Gez ien de geschiedenis van marokko hebben in het verleden veel "stammenoorlogen" plaatsgevonden,en een eigen staat zou op den duur een burgeroorlog ontketenen om de zeggenschap...Of willen we voor iedere "stam" een eigen staat?En hoe groot gaan die eigen staten dan wel niet worden?En wie zegt dat alle partijen het eens zullen zijn met de grootte van hun "staatje"?Welk dialect zou er in die staat gesproken/geschreven moeten worden?

Een eigen staat zou leiden tot totale anarchie op den duur...dat is mijn mening.Er heerst al jaren onderlinge strijd tussen marokkanen onderling(ook de "stammen" onderling)...als er nu al geen eenheid is,hoe wil je dat dan realiseren in een eigen nieuw uit te roepen staat.
Mensen roepen heel makkelijk om een eigen staat...maar denken niet na hoe het te willen realiseren,en wat de mogelijke gevolgen daarvan kunnen zijn.

Ons ultra-nationalistische-arabieren-hatende-haatclubje van amazighpuntenel,gelooft heilig dat als deze staat er komt,alle problemen verwijnen als sneeuw voor de zon,en dat iedereen nog lang en gelukkig leeft...........Utopia is wat men dit noemde in het oude Griekenland

KLonbyz...mens,moslim,marokkaan,arabier,allochtoon ,buitenlander,
Beste vriend je hebt aan het totale verkeerde kant maar goed zo zijn alle mensen die anderen proberen zwatr temaken ,ik zalje het eve uitleggen er was inderdaad onderlinge strijd maar dat stelde niks voor bij de onderlinge strijd van de arabieren over het hele Maghreb wij riffeijnen zijn er in geslaagd om een eenheid tevormen om de vijandden in het begin de portugezen en daarna de spanjaarden en de fransen flinke tegenslagen tegeven en de spanjaarden zelfs te verjagen na dat wij de imazighen helemaal op waren kwamen jullie ons het leven flink zuur temaken en ga hier dom zitten praten over iets waar jij geen ene reet van weet potte bakker als je iemand dankbaar moet zijn voor de bevrijding van marokko dan zijn dat wel onze uitgemoorde voor ouders zieligerd en nou opgerot.

06-04-2004, 14:23

Citaat:
Origineel gepost door Chamsedin
Wat loop je nu te bazelen ik kom uit Tanger en ik ben een riffi.
De koning ging uit solidariteit 6 dagen in een tent slapen in Imzouren.Ik heb geen ene leider dat ooit zien doen

Mijn oma heeft al haar broers verloren in de strijd tegen de koloniale bezetting.
Betekend dat zij een voorkeurings behandeling moet krijgen jegens de rest van het Marokkaanse volk.

Enige steden die zijn geraakt zijn Ait qamra en imzouren de stad Al hoceima is nog intact.

Alleen de afgelegen dorpen en de steden die ik reeds heb opgenoemd zijn aangetast,omdat men daar sjoemelt in de bouw sector of mensen daar in modder huizen wonen.

Wat betreft de Koning iedereen mag hem in Ar rif behalve die jwahn en cerveza junks die geen leven hebben.

Ik ben elk jaar aanwezig in Al hoceima en omstreken beni bouhyash,beni yataift en daar heeft niemand het over om een of andere revolutie te ondernemen.

En als jij je geen Marokkaan voelt ga naar de Ambassade in den Haag en zeg dat je jou paspoort wilt inleveren.
Ga jij weg man wat weet jij nou de enige f..king ziekenhuis die in alhociema is dateerd vanaf de spaanse kolonie die dezelfde voormalige vijand zorgt nog steeds ervoor dat bij alle Imazizghen brood op de plank komt zonder hun shit waren de imazichen zo skeer als de als ik weet niet wat en trouwens ik ben GEBOREN in marokko hen daar geleefd ik weet donders goed waar ik over praat

06-04-2004, 14:25

Citaat:
Origineel gepost door Mokta25
Ga jij weg man wat weet jij nou de enige f..king zieken die in alhociema is dateerd vanaf de spaanse kolonie die dezelfde voormalige vijand zorgt nog steeds ervoor dat bij alle Imazizghen brood op de plank komt zonder hun shit waren de imazichen zo skeer als de als ik weet niet wat en trouwens ik ben GEBOREN in marokko hen daar geleefd ik weet donders goed waar ik over praat
NEE IK BEN GEEN MAROKKAAN IK BEN EEN AMAZICH IN HART EN NIEREN TOT IK MIJN LAATSTE ADEM BLAAS EN IK BEN DAAR HARSTIKKE TROTS OP

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10