Bekijk volle/desktop versie : Moet Rif Een Eigen Staat Worden??????



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10]

08-08-2007, 01:32

Citaat door YasmineElMontez:
En Chamsedin, als wij (Eraouafa) in Marokko een verzet gaan plegen, worden we mooi opgepakt en vermoord in opdracht van onze zogenaamde koning, hij is Allah (Sabhanu wa ta3ala) niet!
Klootzak! Hij laat wel mooi zijn witte tandjes op de televisie zien, maar achter die lelijke uiterlijk en Fendi pakken schuilt een shaytan! En die Marokkaanse televisiezenders Om Van Te Kotsen!


ik wil me nergens mee bemoeien maarree als ik jou was zal ik er een beetje om denken wat je allemaal zegt.

ik bedoel je weet maar nooit wie dit allemaal leest voordat je ineenkeer spoorloos bent.

08-08-2007, 02:30


Deze topic dient verwijderd te worden, weer die oorlog tussen arabieren & berbers Jullie zijn allemaal broeders en zusters, is dat niet genoeg voor jullie ?!

08-08-2007, 10:23
Prachtig om te zien hoeveel Riffijnen voor de onafhankelijkheid zijn van de Rif. Dit geeft nog hoop voor de toekomst van de Onafhankelijke Riffijnse Staat

!!!!!!! LANG LEVE DE ONAFHANKELIJKE RIFFIJNSE REPUBLIEK !!!!!!![/SIZE]

[SIZE="4"]DIE VOLLEDIG ONAFHANKELIJK IS VAN DE ILLEGALE ANNEXATIE (1958) EN BEZETTING VAN HET ONAFHANKELIJKE NOORDEN DOOR MAROKKO EN FRANKRIJK!!!


29-11-2009, 21:45
Deze klassieker verdient een UP.



En weg.................

24-04-2010, 20:34



Citaat door klonbyz:
Een eigen staat zou de ondergang van Marokko betekenen.Wie zou dan de leiding krijgen?De Ibdarsen,iqer3ien,slou7,souassa,igzenien...wie?Gez ien de geschiedenis van marokko hebben in het verleden veel "stammenoorlogen" plaatsgevonden,en een eigen staat zou op den duur een burgeroorlog ontketenen om de zeggenschap...Of willen we voor iedere "stam" een eigen staat?En hoe groot gaan die eigen staten dan wel niet worden?En wie zegt dat alle partijen het eens zullen zijn met de grootte van hun "staatje"?Welk dialect zou er in die staat gesproken/geschreven moeten worden?


ten eerste hoe dom ben je om te zeggen welk taal moet er gesproken worden en in wat geschreven
hoe dan ook ik denk dus dat ze zouden kijken naar de stam die het belangsrijkst was in de rif-oorlog waar iedereen samenwerkte tegen de spanjaarden .
dat zou feitelijk de Ait Touzine zijn ze waren ook de meest gevreesde stam samen met de Ait wayagher de Ait Touzine was een van de gevreedste stam in het Rif-gebied
de Ait Touzine gaf ook onderdak aan de Ait wayagher en de Ighzennayen
en als het ging om iedereen een eigen staat dan zou het zijn net als in de vroegere tijd toen een aantal steden en stam vormde ze kunnen dan die verdeling gebruiken
en waarom kan er geen koning zijn want uiteindelijk zal er iemand zijn die evoor zorgde voor de opstandingen de amazigh bevrijde
die kan een zeggenschap op de troon doen en ik denk dat iedereen wel mee zal stemmen

24-04-2010, 20:43
hahaha
nee

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10]