Bekijk volle/desktop versie : Gevangen Door De Taliban, Gered Door De Islam!



24-03-2009, 15:40
Yvonne Ridley: GEVANGEN DOOR DE TALIBAN, GERED DOOR DE ISLAM!
Door Allan Koay:

bron: http://www.yvonneridley.org/
en.wikipedia.org/wiki/Yvonne_Ridley

De britse journaliste Yvonne Ridley werd bekend toen ze werd gevangen genomen door de Taliban in 2001. Ze werd gezond vrijgelaten en bekeerde 2 jaar later. Allan Koay zoekt uit wat er is veranderd sindsdien.
De as van het WTC(world trade center) vloog nog rond toen Sunday Express journaliste Yvonne Ridley werd gevangen genomen door de Taliban. Ze is 10 dagen vastgehouden. Ze was gezond vrijgelaten door de Taliban en 2 jaar later bekeerde ze tot de Islam.

Ridley,die naar Afghanistan is gegaan om het nieuws te brengen voor de Sunday Express, werd zelf het nieuws toen ze werd gevangen genomen door de Taliban en haar verhaal zat vol met verassingen en ironie.
Ridley, die in Kuala Lumpur vorige Zaterdag was om een lezing als deel van een liefdadigheidsinstellingsinspanning voor de Islamitische sociale dienstorganisatie al-Khaadem te geven, was een portret van rust en gunst aangezien zij over haar ervaringen en veranderingen in haar leven sprak. Het was een beeld ver verwijderd van haar bekering tot de Islam, toen ze nog heel erg veel dronk en dergelijke, zoals beschreven is door de media.
Op 28 Sept...2001, Ridley, toen 43, probeerde om illegaal in Afghanistan via Pakistan te kruisen. Bij een Taliban controlepost, vielen haar ezel en haar camera uit de burqa die zij droeg.

Zij werd later geworpen in gevangenis, en werd elke dag ondervraagd.
Tot haar verbazing behandelde "de extremistische taliban" haar met eerbied en hoffelijkheid en verschenen de slechte mannen met elektroden en martelgereedschap nooit.In plaats daarvan kreeg zij 3 keer per dag een maaltijd, ondanks dat ze op hongerstaking was. Haar handen werden zelfs gewassen door een man voordat haar eten werd gebracht.Ze kreeg te horen dat zij hun "gast" was,en hun "zuster".
"De gehele ervaring had me een zeer waardevolle les onderwezen, en dat wij geen propaganda moeten geloven die de machtige mensen op hoge
plaatsen ons willen laten geloven. zegt Ridley."

Wanneer ik nu terugkijk, en ik de stuitende beelden van de Baai van Guantanamo, en de verschrikkelijke beelden zie en de verhalen die uit de gevangenis van Abu Ghraib komen, dank ik Allah dat ik werd gevangen door het kwaadste en brutale regime in de wereld en niet door de Amerikanen...(sarcasme)

Tijdens haar tijd in de Taliban gevangenis, kwam op een dag een persoon naar haar toe en vroeg of zij zou willen bekeren naar de Islam. Vrezen van om het even welke reactie ongunstig worden gevergd, maakte zij een belofte aan hem dat zij Quran zou lezen als zij werd bevrijd.

Zij hield haar belofte, en wat als zuiver academische oefening begon,werd een spirituele pad.Ze ontdekte dat Quran niet over onderdrukking of geweld maar over vrede, tolerantie en begrip was. Bovenal, was zij verrast om te vinden dat de Moslimvrouwen niet werden onderworpen of onderdrukt maar gelijkheid werden veroorloofd.

In Augustus 2003, omhelste zij de Islam(Allahu akbar, Elhamdulillah)
Leven-veranderende omzetting
Vandaag, Ridley zich, die toegaf dat zij aan harde werk en hard spel gewend was en een "goeie" drinker was, vindt zichzelf nu meer gezonder, gelukkiger en vervuld.

"En mijn vriendinnen kunnen dit zien en vragen aan mij waardoor ik zo ben veranderd. Ik zeg dan: "dat komt door de Islam" en zij vragen dan aan mij wat de Islam is" zegt Ridley.
Ridley is ook een fervente anti-war campagnevoerder sinds haar vrijlating geworden. Zij heeft het Einde de Coalitie van de Oorlog gesteund en is rond de wereld gegaan om anti-oorlog bijeenkomsten te ondersteunen. Zij is een mede-oprichter van Vrouwen in Journalistiek en de baas van de Britse Politieke Terreur, die het welzijn van Moslims in Groot-Brittannië onderzoekt, vooral die die in de gevangenissen Belmarsh worden gehouden en Woodhill.

Zij heeft twee boeken geschreven: In de Handen van Taliban, over haar ervaring als gevangene; en een fictieve thriller, Kaartje voor het Paradijs, dat wordt verboden in Israël omdat het een Hamas vechter op de voorkant heeft. Zij schrijft nog voor de Sunday Express, en wekelijks ook voor Moslims in New York. Zij is momenteel geïmpliceerd met het Islam Kanaal, een satellietuitzending die een jaar geleden in Engeland begon.
Één van de dingen die Ridley moest onder ogen zien toen het naar huis terugkeren van van Afghanistan in 2001 was media die haar van onverantwoordelijke en egoïstische gedrag beschuldigden, en roekeloos Afghanistan is binnegegaan in oorlogstijd Anderen beweerden zelfs dat zij afghanistan niet eens is binnengekomen,maar bij de grens van Pakistan werd opgepakt
Zij beschouwde de meningen die uit haar collega's en Britse pers buitensporig kwamen, en zag geen verschil tussen hun adviezen en meningen en die van Taliban, met achting van het werk van de vrouw
I was figuurlijk gestenigd door journalisten. Zij zegt. En niet één enkele mannelijke journalist kan ik denken van ooit over zijn rol als ouder is gevraagd. Het maakte me dan realiseren dat wij nog een lange, lange weg hebben om het even welke soort gelijkheid bereiken.


En wat het schadelijkst was, omdat ik een mede-oprichter van Vrouwen in Journalistiek in Groot-Brittannië ben, was dat het grootste deel van deze commentaren van vrouwenleijke collega schrijvers was.
Politieke toekomst
Ridley ontdekte tot haar verrassing ook dat tijdens haar vangst, iemand had geprobeerd om haar gedood te krijgen door een dossier naar Taliban te verzenden die haar ervan beschuldigde een spion te zijn, een vrouwelijke gelijkwaardige van James Bond..
Zij beweert dat met hulp van haar contacten en medejournalisten, zij te weten kwam dat het dossier door de Amerikaanse intelligentie en Mossad was voorbereid. Zij gelooft dat het een inspanning was om de anti-oorlog beweging tot zwijgen te brengen.

"Was ik neergeschoten of gedood, zou dit gehelpt hebben het bombarderen van Afghanistan te rechtvaardigen. Het zou de Taliban verder "slecht" hebben gemaakt. Ik werd verteld door één intelligentie-ambtenaar: "Neem dit niet persoonlijk op. Het was niet tegen jou.." ze lacht....
Alles achter haar gelaten, heeft Ridley ook vooruitgang in het politieke koninkrijk gemaakt. Zij is een actief lid van de politieke partij van de EERBIED (Respect) in Groot-Brittannië, een partij geboren in Januari dit jaar uit de anti-war beweging die realiseerde dat het geen politieke stem had.
Ik bevond als kandidaat in de Europese verkiezingen en wij kregen een kwart nationaal miljoen stemmen. zegt Ridley. Het was niet genoeg voor een zetel maar wij gaan kandidaten in de algemene verkiezingen afhandelen die in Mei volgend jaar kunnen worden gehouden.
"Wat bijzonder mooi is het als ik succesvol ben. Dan zou ik de eerste vrouwelijke Moslimpoliticus worden in Westminster en waarschijnlijk de eerste vrouw te zitten die een hijab draagt om in de huizen van het parlement te zitten."


"Het is nog een lange weg, maar daar een grond zwelt van steun van mensen die voelen alsof zij niet meer een stem in de partij hebben die door een Britse Premier wordt geleid die zo te zien liever zijn bevelen van Washington krijgt,dan van de mensen die hem hebben verkozen."

24-03-2009, 16:34


Er is ook een interview van haar te vinden op video.google, erg interessant.

24-03-2009, 17:28
Link.

20-04-2009, 22:04

04-05-2009, 23:04


Allahoe Akbar.

"...Wa Allahoe Yahdie Man Ya Shaa' Bi Ghayrie 7isaab...."

En mogen er meer en meer volgen ya rabb!

17-02-2010, 20:39
Wanneer ik nu terugkijk, en ik de stuitende beelden van de Baai van Guantanamo, en de verschrikkelijke beelden zie en de verhalen die uit de gevangenis van Abu Ghraib komen, dank ik Allah dat ik werd gevangen door het kwaadste en brutale regime in de wereld en niet door de Amerikanen...(sarcasme)

Aldus Yvonne Ridley!

17-02-2010, 20:44
maschaalllah....ze straalt echt gewoon...mijn geliefde zuster is dit echt maschaallaaaah

17-02-2010, 20:45

Citaat door Tangerino:
Wanneer ik nu terugkijk, en ik de stuitende beelden van de Baai van Guantanamo, en de verschrikkelijke beelden zie en de verhalen die uit de gevangenis van Abu Ghraib komen, dank ik Allah dat ik werd gevangen door het kwaadste en brutale regime in de wereld en niet door de Amerikanen...(sarcasme)

Aldus Yvonne Ridley!



allahoe ahkbar