Bekijk volle/desktop versie : Depressie.



Pagina's : [1] 2 3

24-03-2009, 12:15
Zijn er mensen die hier een depressie hebben?

24-03-2009, 12:19


Winterdepressie heb ik altijd!

24-03-2009, 12:21
hebben niet, gehad wel. ik kan je maar één goede raad geven: begin niet aan pillen! want dan kan je niet meer zonder. die pillen geven je een beter gevoel maar dat is maar nep. van het moment je daarmee stopt ben je weer helemaal bij af!

weest sterk, overwin je depressie door te praten, desnoods met een psycholoog. focus op de mooie dingen in je leven, op je toekomst. aanvaard de minder leuke dingen en geef ze een plaats in je leven. leer eruit.

24-03-2009, 12:23
Antidepressiva moet je zeker niet aan gaan beginnen, je krijgt zelfmoordneigingen en al

24-03-2009, 12:27


Nee. IK gebruik geen pillen, die heb ik ook weggegooid. Mijn depressie is niet meer zo sterk als vroeger.. Nu gaat het wel goed, maar er zijn dagen dat ik gewoon nergens zin in heb.

24-03-2009, 17:47
Vervelend als je je depressief voelt. Belangrijk is om gewoon de dingen te blijven doen die moeten, dwing jezelf er toe, dat is niet makkelijk.
Belangrijk om goed te blijven eten, voldoende te bewegen en structuur in je leven te behouden. Blijf je je depressief voelen ga dan naar je huisarts, en overleg wat je kan doen. Aan een depressie is vaak iets te doen.

Wil je tips of gewoon even kletsen dan kan dat anoniem met hulpverleners op hulpmix.nl.

24-03-2009, 19:32
ik ben al een paar jaar depressief, dan gaat het goed en dan weer wat minder. ik ben dan zo lui om iets te doen en kan gewoon de hele dag gewoon janken, terwijl ik hier voor alles aankon enzo.

24-03-2009, 20:10
niet meer maar wel gehad

24-03-2009, 20:13

Citaat door AdOrable_:
Antidepressiva moet je zeker niet aan gaan beginnen, je krijgt zelfmoordneigingen en al

wat een onzin!!

je moet geen dingen roepen als je het niet zeker weet!! zeker niet als het over dit soort onderwerpen gaat.

antidepressiva moet je afbouwen anders en nooit plotsklaps stoppen

24-03-2009, 20:16

Citaat door sweety_neda:
Zijn er mensen die hier een depressie hebben?


ja ik ..

24-03-2009, 20:27

Citaat door freemale:
niet meer maar wel gehad


Hoe ben jij uit jouw depressie gekomen als ik vragen mag?

24-03-2009, 20:34

Citaat door youssra.el:
Hoe ben jij uit jouw depressie gekomen als ik vragen mag?

allereerst moet je uit de ontkenningsfase..

Ik ben bij een psychiater geweest, antidepressiva geslikt en heb een reintegratietreaject gevolgt.

Ik had namelijk en een burnout en een depressie. In dat traject leren ze je op te komen voor je zelf. Meeste depressies ontstaan dat je anderen gelukkig wil maken maar dat het dan ten koste van jezelf gaat.

Komt in ons cultuur veel voor.

Ik hoop echt dat de taboe omtrent depressies in onze cultuur snel minder wordt.

24-03-2009, 21:01


Freemale: Werd je niet dik van die pillen?

24-03-2009, 21:02

Citaat door freemale:
wat een onzin!!

je moet geen dingen roepen als je het niet zeker weet!! zeker niet als het over dit soort onderwerpen gaat.

antidepressiva moet je afbouwen anders en nooit plotsklaps stoppen


Zo he val me niet aan aub

24-03-2009, 22:26
Vragen over de gezondheid en/of medicijnen.

Stel ze op http://www.zorgvoorjeouders.nl aan de internetapotheker.
Dit kan anoniem.

Pagina's : [1] 2 3