Bekijk volle/desktop versie : bruid(egom) halen, eerst betalen

24-01-2002, 09:14
hallo mensen,

in B&W op tv hadden ze gisteren een discussie over een onderwerp wat best interessant is.
minister Boxtel wil dat een persoon die in Nederland woont en iemand trouwt uit Marokko de kosten voor de inburgeringscursus zelf moet betalen.
dit om er voor te zorgen dat marokkanen o.a. iemand trouwen die al in Nederland woont.
wat vinden jullie hiervan.
2 vraag is waarom neem je liever iemand uit je geboorteland dan een persoon die hier la woont ??

ik zie jullie reacties graag tegemoet

24-01-2002, 10:04

maar je hoort toch vaak dat de marokkaanse meiden en jongens hun landgenoten hier niet geschikt vinden.
de meiden vinden de jongens laag opgeleid, slecht nederlands sprekend en ouderwets.
de jongens vinden de dames te modern, te vrij en ga zo maar verder.

24-01-2002, 10:26
wat ik net zei is niet mijn mening.
iedereen moet doen wat hem of haar gelukkig maakt.
ik zei alleen wat ik wel eens hoor van anderen.

24-01-2002, 10:52
precies,

en het is toch nog vaak zo dat jongeren niet zelf mogen bepalen met wie ze trouwen.
maarja wie weet veranderd dat ooit nog

24-01-2002, 11:04

de aarbol is voor iedereen germaakt, en die nonsens regels die de mens maakt veranderd jullie levenswijze - hou een keertje jullie koppen dicht over wat vinden jullie ervan tzzzzzzzzz

24-01-2002, 12:34
volgens mij aan jou hersencellen, want een nuchter mens zou me wel begrijpen...

misschien moet jij op die striplezen of je wel daadwerkelijk de pil neemt en geen ander pil die in plaats van eiceldodend hersenceldoden is. wajajajoo die was goed en nog ter plekke verzonnen ook . get a life snitch.

voor zonnebloemetje tzzzz je naam

[Dit bericht is aangepast door Hicham21 (aangepast op 24 januari 2002).]

24-01-2002, 12:39
Beste allemaa,

Ergens vind ik het niet meer dan redelijk als zoiets wordt ingevoerd, want als je als Nederlander een vrouw in Rusland zou vinden, moet je zelf ook gigantische kosten maken om haar hier te halen en kan je het vaak niet zo snel op gezinshereniging gooien. Waarom zou daar dan een uitzondering voor allochtonen gemaakt moeten worden? Iedereen gelijk toch?

29-01-2002, 16:02
Hopelijk blijft het zo Frie..

29-01-2002, 17:39
Salam mensen,

ik wou ook even reageren.
Van Boxtel heeft die uitspraak niet gedaan om mensen te ontmoedigen uit marokko te trouwen. Je moet wel de aanleiding tot die uitspraak begrijpen. De aanleiding is dat veel mensen het inburgeringsprogramma niet afmaken. Dit komt doordat de staat het betaald en er dus geen incentive is om het af te maken. Het kost je zelf immers niets. Indien je er zelf voor moet betalen (voor je partner bedoel ik dan) dan is er ook meer druk en motivatie om door het inburgeringsprogramma heen te komen. Ik denk dat van boxtel daar een goed idee op tafel legt. Mede voor het verbeteren van de inburgering van onze landgenoten die hier nieuw komen. En zo kunnen ze de taal beter leren en tot uiting brengen in het dagelijks leven.

Asalaam

Ezinino