Bekijk volle/desktop versie : Geef je mening. Zijn mensen met kinderen gelukkiger?



Pagina's : [1] 2

23-03-2009, 14:44
AMSTERDAM - Ouders overschatten de voordelen van kinderen, zo blijkt uit verschillende onderzoeken. De mijlpalen uit het leven van een kind zoals het eerste woordje, de eerste stapjes en de eerste schooldag zijn een schat voor elke moeder of vader.
Maar sociologen zeggen dat deze momenten niet opwegen tegen de nadelen van het ouderschap.

Professor Nattavudh Powdthavee, die zelf geen kinderen heeft, zegt dat het ouderschap je niet gelukkiger kan maken. „Wetenschappers ontdekten dat er geen verband bestaat tussen het ouderschap en geluk. Een recente Britse studie toonde aan dat ouders en kinderloze mensen even tevreden zijn over hun leven.”

Hij verklaart waarom het ouderschap vaak wordt overschat. „De meeste ouders herinneren zich de eerste mijlpalen uit het leven van hun kinderen. Ze denken dat deze beloningen de vermoeiende taak van het ouderschap compenseren. Maar deze kleine oplevingen van geluk compenseren de last van de dagelijkse taken niet.”

23-03-2009, 14:47


nou sommige mensen zijn zo ongelukkig over hun kids.. die klagen 24/7 ....

23-03-2009, 14:51

Citaat door Deemah:
AMSTERDAM - Ouders overschatten de voordelen van kinderen, zo blijkt uit verschillende onderzoeken. De mijlpalen uit het leven van een kind zoals het eerste woordje, de eerste stapjes en de eerste schooldag zijn een schat voor elke moeder of vader.
Maar sociologen zeggen dat deze momenten niet opwegen tegen de nadelen van het ouderschap.

[SIZE="4"]Professor Nattavudh Powdthavee, die zelf geen kinderen heeft[/SIZE], zegt dat het ouderschap je niet gelukkiger kan maken. „Wetenschappers ontdekten dat er geen verband bestaat tussen het ouderschap en geluk. Een recente Britse studie toonde aan dat ouders en kinderloze mensen even tevreden zijn over hun leven.”

Hij verklaart waarom het ouderschap vaak wordt overschat. „De meeste ouders herinneren zich de eerste mijlpalen uit het leven van hun kinderen. Ze denken dat deze beloningen de vermoeiende taak van het ouderschap compenseren. [SIZE="4"]Maar deze kleine oplevingen van geluk compenseren de last de dagelijkse takvan en niet.” [/SIZE]




hoe kan hij hier nou over oordelen als hij zelf geen kinderen heeft. of heeft hij zelf last van kinderen in zijn buurt als kinderloze man

23-03-2009, 14:54

Citaat door xXxwolkjexXx:
hoe kan hij hier nou over oordelen als hij zelf geen kinderen heeft. of heeft hij zelf last van kinderen in zijn buurt als kinderloze man


Hij zal wel een psycholoog zijn die wetenschappelijk onderzoek verricht heeft.

23-03-2009, 14:55


Je moet je geluk NOOIT van anderen af laten hangen ... Dus NEE kinderen maken je niet gelukkiger...!

23-03-2009, 14:59
Ik denk niet dat je dat kan zeggen, idd omdat je je geluk niet van anderen moet laten afhangen zeg maar.
Maar ik ben ervan overtuigd dat kinderen je wel rijker maken en dan bedoel ik geen geld. Kinderen hebben maakt je bewuster, geduldiger, je gaat anders denken, je kind staat op nr. 1 etc.
En dat is wel een heel mooi gevoel vind ik, ik merk het aan mezelf nu ik moeder ben alhamdoulilah. Het is toch een geschenk wat je krijgt.. Kinderen zijn toch de toekomst.

De ene is gelukkig zonder kinderen, de andere is gelukkig met kinderen, de ene is happy met zijn of haar carriere zo heb je talloze verschillen.

23-03-2009, 15:00
nou ja ouders hopen toch dat hun kinderen later als ze zelf bejaard zijn hun leven kunnen vergemakelijken en opvrolijken. dus op langer termijn hopen we allemaal dat het zijn vruchten geeft toch.


maar mijn zus heeft dus geen kinderen (om medische redenen) en zij ervaart dit als een zeer groot gemis. ze is er zelfs een tijdje flink depri van geweest.

23-03-2009, 15:01
Geluk is iets wat jezelf moet bereiken. Als je pas gelukkig kan zijn als je pas kinderen hebt, dan heb je echt een probleem. Dat is hetzelfde als die vrouwen die denken dat ze gelukkig worden van een cosmetische ingreep. na de ingreep zijn ze het nog steeds niet. Duuh.

23-03-2009, 15:04
wij zijn op deze aarde om ons voor te planten dat is ons aardse doel voortplanten. als niemand meer kinderen neemt omdat het ons geluk niet vergroot dan zijn er over 100 jaar geen mensen meer.

23-03-2009, 15:05

Citaat door Vlampje:
Geluk is iets wat jezelf moet bereiken. Als je pas gelukkig kan zijn als je pas kinderen hebt, dan heb je echt een probleem. Dat is hetzelfde als die vrouwen die denken dat ze gelukkig worden van een cosmetische ingreep. na de ingreep zijn ze het nog steeds niet. Duuh.


Mooi gezegd. Sommige vrouwen zijn of te dik of hebben andere onmooie karakteristieken. Maar omdat ze vrolijk en opgewekt zijn, vinden we ze prachtig.

23-03-2009, 15:10
Nee,natuurlijk worden ze niet gelukkiger met een paar koters. Dat lees je hier; alleen al die reacties van gefrustreerde moeders, en bijna oma's. Je zou denken dat ze daar ongelukkiger van zijn worden.

Wat een onzinnige onderzoeken zeg, dat had ik ze zelf ook wel kunnen vertellen.

23-03-2009, 15:16

Citaat door Shinny:
Nee,natuurlijk worden ze niet gelukkiger met een paar koters. Dat lees je hier; alleen al die reacties van gefrustreerde moeders, en bijna oma's. Je zou denken dat ze daar ongelukkiger van zijn worden.

Wat een onzinnige onderzoeken zeg, dat had ik ze zelf ook wel kunnen vertellen.


Had het ze maar verteld. Dan waren er nu wellicht minder gefrustreerde ouders!

Heb je POLL gezien?


23-03-2009, 15:20



Citaat door Deemah:
Had het ze maar verteld. Dan waren er nu wellicht minder gefrustreerde ouders!

Heb je POLL gezien?




Ja, dan moest ik weer met cijfers komen enzo. 't had toch geen zin gehad. Anyway, ik ben 't met de 3de uitspraak van de poll eens.

23-03-2009, 15:33
ik vind sowieso mensen die kinderen willen egoistisch. ze nemen kinderen om zelf gelukkig te worden, om hun leegte op te vullen.

23-03-2009, 15:35

Citaat door xXxwolkjexXx:
wij zijn op deze aarde om ons voor te planten dat is ons aardse doel voortplanten. als niemand meer kinderen neemt omdat het ons geluk niet vergroot dan zijn er over 100 jaar geen mensen meer.

nee overbevolking.. dat is goed voor onze kleinkleinkleinkinderen

Pagina's : [1] 2