Bekijk volle/desktop versie : Voeding & Gezondheid Honing, wondermiddel voor de huid



23-03-2009, 00:12
Honing, wondermiddel voor de huid
Een brandwonde behandelen met honing doet de wonde sneller genezen, dat blijkt uit recent onderzoek. Daarnaast is honing het ideale middel om een droge, doffe huid opnieuw te laten stralen.

Sneller g[B]enezen
Het onderzoek bestudeerde meer dan 2.500 patiënten met verschillende soorten wonden. Lichte tot gemiddeld zware wonden genazen sneller dan wanneer andere verbandmiddelen gebruikt werden.

Infecties
Hoe de honing juist werkt is nog onduidelijk. Maar het lijkt er op dat het infecties tegengaat en het lichaam helpt dode cellen te verwijderen. Honing werd al gebruikt door de oude Grieken en Egyptenaren als zalf voor brandwonden en zweren.

Hydrateren
Maar honing hydrateert ook een droge en doffe huid en helpt die terug zacht te worden. Honing trekt vocht aan en houdt het vast. Daarnaast wordt het goed verdragen door een gevoelige huid. Daarom leren we jullie zelf schoonheidsproducten op basis van honing te maken die je huid zullen laten stralen. Makkelijk en goedkoop.

Vochtinbrengende crème voor het gezicht
- 2eetlepels honing
- 2 eetlepels cacaoboter
- 1 druppel lavendelolie
Laat de honing en de boter smelten en meng ze met de lavendelolie. Laat het mengsel even afkoelen tot het lauw is. Breng de crème aan op een schoon, droog gezicht. Heb je over, bewaar deze crème dan in een potje in de kast. Het zal wel stollen. Dus als je het een volgende keer wil gebruiken, warm het dan tien seconden op in de microgolfoven. Vervolgens even roeren en klaar.

Scrub voor ganse lichaam
- 2 kopjes honing
- Half kopje druivenpitolie
- Zes dessertlepels donkere chocolade, kan ook vervangen worden door cacaopoeder
- 2 kopjes grof zout
Meng de honing en de olie in een kom. Voeg dan de chocolade en het zout al roerend toe. Zorg ervoor dat je alles goed mengt en een dikke, korrelige materie krijgt. Breng de scrub vervolgens aan op het lichaam en masseer het in de huid. Verwijder vervolgens met een warme vochtige handdoek of spoel af onder de douche. [/B]

24-03-2009, 20:01


Waar kun je cacaoboter kopen & lavendelolie

is die cacaoboter hetzelfde als die van the body shop?

& nog een klein vraagje ; geeft warme honing geen brandvlekken mag het ook gewoon koud zyn?

& nog iets heel kleins ; hoe was je dat achteraf er weer af ; word dat geen geknoei

25-03-2009, 01:51
he meid weet ik veel, dit heb ik gwn toevallig op et net gevonden

25-03-2009, 12:11
Gaan jullie echt honing op jullie lichaamsmeren lijkt me een foute boeltje... Of valt het best mee wanneer je jou mixje hebt gemaakt... Mss interessant voor mijn zusje

25-03-2009, 15:35


nou lekker dan, aangezien honing kleeft, raak je dan je wimpers e.d. net kwijt??

25-03-2009, 17:37
notiii

25-03-2009, 20:52
Ja hoe kryg je honing het snelst eraf dat vraag ik me ook af

het is al een hele karwei als het aan de handen plakt

25-03-2009, 21:04

Citaat door StreetChic:
Waar kun je cacaoboter kopen & lavendelolie

is die cacaoboter hetzelfde als die van the body shop?

& nog een klein vraagje ; geeft warme honing geen brandvlekken mag het ook gewoon koud zyn?

& nog iets heel kleins ; hoe was je dat achteraf er weer af ; word dat geen geknoei



hey meid,

ga je dit uitproberen

25-03-2009, 21:19
Ik wil wel hoor maar ik weet niet of die cacaoboter van the body shop ook goed is

& de vraag die er rest is hoe kryg je die honing eraf

14-08-2010, 23:32
helpt dat wel allemaal denk je

15-08-2010, 00:54
Try it and you will see

15-08-2010, 14:42

Citaat door -Proud:
Honing alleen is moeilijk eraf te wassen. Als je er een eetlepel melk in doet kan het er beter af en het is nog eens goed voor je huid.
Wat ook goed vooor je huid is, is Sabon n azroe. Als je dat gebruikt krijg je ook een prachtig resultaat.



hey meid,
waar kan ik die sabon n azroe vinden,

15-08-2010, 14:56



Citaat door Hoezodat:
hey meid,
waar kan ik die sabon n azroe vinden,



In marokko en hiero in marokkaanse (islamitische) winkeltjes

15-08-2010, 18:13
ja honing is heel goed voor het huid ik gebruik het als masker met leghasoul en dan meen ik echt dat ik een prachtig resultaat heb geboekt, en heb het alemaal van me moeder geleerd en heb nog nooit verzorgingsspullen gekocht met die chemiche troep enzo, tot nu toe alles naturel

15-08-2010, 20:07
kan je daarna nog van eten