Bekijk volle/desktop versie : Ik & mijn moeder...



22-03-2009, 18:46
Dit korte verhaaltje wil ik meedelen met jullie, om jullie moeders zachtaardig te behandelen..
Zoals het in de Qoraan staat, niet volgens het jaar 2009!


Almoehim, ik zal maar eens beginnen..
InchAllah dat jullie 't verhaaltje wat vinden..
Misschien kan 't verhaaltje jullie bekend voorkomen...


Moeder; Karima. (35)
Zoon; Soufian. (17)

RingggggggRingggg.

Pffff, daar gaat de bel weer zegt Hakim tegen zijn vriend Soufian..
Soufian kijkt diep naar de grond, en denkt na.. Hakim geeft hem een stoot op zijn achterhoofd " Haha, zied zied a Dounya.. Mis je haar!?" Soufian keek Hakim kwaad aan, en zei; Moet je het zonodig in he topenbaar zeggen? Dounya is een ex-vriendin van Soufian.. Helaas is het gedaan tussen hun..

Aangekomen in de klas, Hakim fluisterde in Soufian's oor of ze straks na school gaan voetballen.. Soufian zuchte, en knikte nee..
"TAZ, wat ben jij saai geworden man!" Hakim pakte zijn stoel en ging bij Rafik gaan zitten, een klasgenoot van Soufian & Hakim.. Soufian voelde zich helemaal down.. Na hij zijn Dounya niet meer heeft..

Ik snap niets meer 'k ben alles zat, geen vader in mijn leven? Geen broer waar ik mee kan spelen.. Men moeder die constant uitgelachen word.. Ik durf zelfs met haar nie tin de stad te lopen.. Ik schaam me helemaal kapot.. Zo ging hij maar denken en denken.. "He Soufian!" Riep een zachte meisjesstem.. Ik keek om me heen en zag Dounya.. Zij stapte naar me toe.. "Hoe is het met je?" Vroeg zij.. Het gaat goed antwoorde ik.. We zeiden dan helemaal niets meer.. 't was opeens stil.. Na een poosje keek ze me aan en zei; Het spijt me Souf.. Ik..Ik.. , Ik draaide me weg en zei; Is al goed Dounya ik weet genoeg..



Verder?



BaN,

22-03-2009, 19:00


[B]Ik zuchte en keek weg, Ik voelde de zachte handen van Dounya op mijn polsen.. En zei; Soufian.. Het gaat om je moeder, toen ik met jou wat had.. Ging iedereen me uitlachen.. Soufian kon amper zijn speeksel inslikken..

De moeder van Soufian heeft maar 1 oog..



Hij zei dan.. 't gaat om mij? Je hebt toch geen relatie met mijn moeder? Dounya antwoorde met verdriet; Ik weet lieve schat maar toch.. Je moeder is lief, alles.. Alleen ze lachen mij uit.. Net zoals ze jou uitlachen.. En daar kan ik niet tegen.. Soufian zuchte en zei; Is al goed Dounya, ik dacht dat je van me hield.. Maar men evrwacht het onverwachte.. Dounya keek hem droog aan en zei; Wat het onverwachte wat? Heb ik je dan wat verkeerds aangedaan? Ik hou nog altijd van je als mijn broer.. Maar ik kan geen relatie met je houden.. Ik ben eht zat om telkens gepest en uitgelachen te worden vanwege jou moeder.. Soufian zei niets.. Dounya zei dan 'k moet door! Moet naar men nicht.. Soufian zei met tranen in zijn ogen.." Is al goed.. Hou je goed..En mocht er wat zijn, ik ben er altijd voor je"..

Hij schopte een blik op de grond en stapte chagerijnig verder.. Thuis aangekomen, Sallaam mijn zoon.. Hoorde hij 'n zachte stem.. Hé zei hij koppig..Zijn moeder wist gelijk dat er wat was.. Zij vroeg wat er aan de hand was.. Hij schreeuwde NIETS, bemoei je met je eigen zaken.. Ze zei; Sorry.. Het was mijn bedoeling niet mijn zoon.. Hij was helemaal kwaad..

Opweg naar zijn kamer, sprong hij dan op bed.. En zuchte.. Hij dacht; Ik ben mijn vrienden kwijt.. Mijn vriendin.. Ik haal lage cijfers.. Wat is er toch met mij? Komt dit omwege mijn moeder? Mijn moeder is lief.. Zij wilt het allerbeste voor me.. Ik heb nooit mijn vader gekend.. Hoe zou het zijn als ik men vader nog had..[/B]



BaN,

22-03-2009, 19:28
Na al dat denken, viel Soufian in slaap.. Hij was al te laat voor school.. Zijn moeder maakte hem rustig wakker..Hij stond chagerijnig op... LAAT ME MET RUST! schreeuwde hij.. Ik kon zelf wel opstaan hoor.. Zijn moeder zei; Sorry mijn zoon.. Ik wou je wakker maken, anders kom je te laat.. JAAAAAAAHA HOEFT NIET! Ik kan zelf wel opstaan, schreeuwde hij nogmaals..

Hij dronk wat water en at 'n croissantje.. en vertrok van thuis.. Aangekomen op school.. Ohjeej, hij ziet Hakim naar hem toekomen " Zijn beste vriend"..Ewaaaaaaaaa, gister 4-1 vriend, je hebt wat gemist..! schreeuwde Hakim.. "Haha, lachte Soufian nep", ewa bsahtkoem hé met jullie 4 puntjes.. Heb je gescoord vroeg Soufian nieuwschierig?.. Jaaaa 1 goal en 2 gemist gek.. "Ewa mezyan mezyan, antwoorde Soufian kort"..

Toen ging de bel van 't school weer af.. "Pf de tijd vliegt joh", Riep Hakim lachend.. Samen gingen ze de klas in.. Na wat taken en klastaken te hebben ingevuld.. Klopte de moeder van Soufian op de klasdeur.. Soufian's moeder is namelijk poetsvrouw op die school.. Soufian was helemaal verlegen.. De moeder van Soufian vroeg aan de leraar of zij ff binnenmag.. Leerkracht antwoorde; Ja natuurlijk mevrouw!.. Zij stapte rustig binnen en ging richting Soufian's bank.. Soufian keek met grote ogen naar zijn moeder en schaamde zich helemaal dood.., Soufian mopperde; Wtf doe jij hier man?.. Alle medeleerlingen keken de moeder van Soufian aan.. " Soufian ga straks voor mij naar de bank na school , hier mijn kaart.. Is voor boodschappen zoon van me".. Hij werd helemaal rood.. en knikte is goed....

Na de moeder de klas uitging, ging heel de klas lachen.. "Hahaha, mevrouw 1-oog schreeuwde Samir lachend" 1 of andere klasgenoot van Soufian.. Soufian werd helemaal pissig.. En werd helemaal beschaamd..

't was al tijd.. Soufian stapte voorzichtig naar de bank.. En haalde geld voor zijn moeder.. Na het geld halen vand e bank.. ging hijr ichting huis.. Hij gooide zijn rugzak keihard op de grond.. en gooide het geld voor zijn moeder's gezicht... Zijn moeder zei; Wat is er mijn zoon.. Is er wat gebeurd , heb je gevochten?.. Hij schreeuwde; HOU JE FUCKING BEK, jij maakt mijn leven zwart.. Sinds jij rondloopt op school word ik alleen maar uitgelachen, EN HO je durft nog de klas binnen te komen.. Iedereen lacht je uittttttt, hij klapte de deur van zijn kamer dicht.. En zette harde muziek op...


BaN,

22-03-2009, 19:35


Upp BaN inow!

22-03-2009, 19:47


De moeder ging richting zijn kamer.. En wou op de deur kloppen maar zuchte.. Ah ya rabbie.. Maak mijn zoon gelukkig.. Zei de moeder ongerust..




Weer een nieuwe dag.. Soufian stond weer chagerijnig op zonder eten of drinken.. Klapte hij de huisdeur dicht.. Met mp3 in zijn oren liep hij naar school toe.. Hij keek om zich heen.. Iedereen keek hem scheef aan, en gingen stiekem lachen.. Hij wist wel dat het om zijn moeder ging.. Hij ging naar Hakim toe... En schudde hem een handje.. Hakim was best wel stil.. Soufian was helemaal verlegen.. Nooit werd hij zo bekijkt op school..


En jah, de bel ging al weer.. telkens als hij wat wou zeggen in de klas.. Hoorde hij "mevrouw 1 oog".. of "Aliën".. Dus besloot hij maar te zwijgen... Hij was het helemaal zat.. Hij werd altijd gepest... En dat allemaal door zijn geliefde moeder... Hij ging tijdens de middagpauze al naar huis.. Hij was school helemaal zat door zijn medeleerlingen...

Thuis aangekomen, "Wat ben je vroeg thuis... Zei Soufian's moeder".. Ja vroeg thuis ja.. En weet je waarom? Zei hij met een hoge stem.. "Waarom antwoorde zijn moeder zachtjes.." OMDAT IK JE NU VOOR EEUWIG ZAL VERLATEN! Ik ben alles zat.. Jij bent het zwarte gat in mijn leven , wist je dat? " Zijn moeder begon zachtjes te huilen, en vroeg wat zij verkeerd heeft gedaan".. Hij antwoorde niet, en pakte zijn koffer in.. En zei heel luid; IK WIL JE NOOIT MEER ZIEN, VERDWIJN UIT MIJN LEVEN.. hij klapte de deur toe.. en gooide de sleutels uit 't brievenbusje..


BaN,

22-03-2009, 20:07
Wooooow

mooi verhaaal

ga verder up!

22-03-2009, 20:33
8 jaren erna...



Zijn moeder werd erg ziek, zij moest weten waar haar zoon is.. Zij hoorde via via dat haar zoon getrouwd is en 2 kindjes heeft.. Zij ging haar zoon opzoeken.. En vond precies waar zijn huis.. Zij belde aan met 'n zakje snoep voor de kindjes en 'n taartje.. 'n kleine jongetje deed de deur open, hij schrok en begon te huilen... De moeder zei... Niet huilen.. Ik ben je oma maar.. Is je papa thuis?.. Hij rende gelijk naar binnen.. en riep zijn vader.. Soufian stapte naar de deur toe.. En schrok.. WAT HEB IK JOU GEZEGD... VERDWIJN UIT MIJN LEVEN ZEI IK JE, JE LIET ZELFS MIJN ZOONTJE SCHRIKKEN...! En hij klapte de deur toe..


De moeder begon te huilen en keerde terug naar huis.. Zij begon een brief te schrijven.. En belde naar haar buurvrouw.. "Buurvrouw, als er een jongeman komt.. dan is het mijn zoon.. Kan jij hem dat briefje geven?"..
De buurvrouw knuffelde de moeder van Soufian.. En zei; Is goed Karima ik beloof het...


Na een week of 2.. Had Soufian over zijn moeder gedroomd.. En besloot haar te zien.. Hij had een rare droom gedroomd.. En moest zo snel mogelijk naar haar toe, hij ging tijdens de middag bij zijn moeder.. Hij belde een paar keer aan.. Niemand die open deed.. De buurvrouw kwam naar buiten en vroeg wi hij is.. Hij antwoorde niet op haar vraag en zei; Waar is die vrouw die hier woont of woonde?.. Ze wou niet antwoorden en zei; Wie ben jij dan? Hij zei ik ben haar zoon.. De buurvrouw zei met trots; ben jij Soufian?.. Wat ben je groot geworden jongen... En zij kreeg gelijk kippenvel en tranen in haar ogen.. "Waar is mijn moeder" vroeg hij nieuwschierig... Je moeder is 1 week geleden gestorven.. Hij keek naar de grond.. En zijn tranen vloeiden over zijn wangen... De buurvrouw zei; Wacht even, ik heb wat voor je, ik moest 't geven van je moeder... Hij wachte even terwijl hij helemaal kapot ging.. Na 'n aantal seconde.. Was de buurvrouw er al... Hier heb je een briefje, die je moeder voor jou achterliet.. en gecondoleerd..

Hij veegde zijn tranen weg, en ging snel naar huis voor hij de brief las.. Thuis aangekomen ging hij de brief openen..[/SIZE]

[SIZE="2"]Mijn Allerliefste Soufian..

Het werd tijd dat ik je dit ga vertellen,
ik had nooit 't lef gehad om je dit te vertellen..
We gingen op reis.. En jij was nog 'n babytje..
Je vader maakte een accident.. Daardoor is je vader gestorven..
Ik had een lichte hersenschudding.. En jij had geen oog meer..
Je hebt lang in 't ziekenhuis gelegen..
Ik kon mijn zoon niet aanzien zonder oog..
Dus gaf ik jou mijn oog, zodat mijn zoon beter kon zien..
Het spijt me dat ik je dit niet eerder verteld heb..

Ik hou van je, mijn zoon.

Liefs, je moeder Karima.



EINDE.



BaN,

22-03-2009, 20:39







BaN,

22-03-2009, 22:28
wooooooow ...

zo zie je maar je moeder is echt alles voor je (L)


xxxxnofaiisaa

23-03-2009, 19:49

Citaat door miss_boyafagirl:
wooooooow ...

zo zie je maar je moeder is echt alles voor je (L)


xxxxnofaiisaa



Precies, daarom moet men zuinig zijn









BaN,

23-03-2009, 22:27

Citaat door MAGHRABIAATJE--:
UPP SCHATT



Thanks lieverdje









BaN,