Bekijk volle/desktop versie : de zogenaamde marokkaanse cultuur verne*kt de boel



Pagina's : [1] 2

04-04-2004, 23:48
laats zei ik tegen een marokkaans meisje ga je mee wat drinken, nee ze kon niet omdat ze zoiets niet mag vanwege haar ouders of broers. Er zijn tig van voorbeelden. Ik heb medelijden met meiden die niks mogen. Ik weet niet hoe het voelt want ik heb mijn vrijheid. Zulke meiden krijgen niet eens de kans om zicht te kunnen bewijzen.

Mijn neef die gescheiden is vraagt zich af hoe hij in hemelsnaam een gewone nederlandse (marokkaanse) meid kan ontmoeten als je niet een bijvoorbeeld een leuke disco of soort cafe hebt waar marokkanen komen of alle soorten mensen. Gewoon waar je gezellig leuke mensen ontmoet en waardoor je de ware kunt vinden.

Nu heb je natuurlijk mensen die graag thuis zitten om hun redenen dat vind ik goed. Maar de meeste en zeker wel veel meiden willen wel eens iets leuks doen met een jongen zonder lastig te worden gevallen door een famillie lid.

Ik heb een droom dat de tweede generatie respect houd met hun ouders maar de nodige vrijheid geeft aan hun kinderen.

Bytheway dit is mijn mening......

05-04-2004, 00:02


uit een ander demensie

05-04-2004, 00:32

Citaat:
Origineel gepost door Abu_Aymane
Dat heeft niks met cultuur te maken, dat is de islam.
Weetje wat vrijheid is......??? Dat je zelf bepaalt wat je kunt doen, zelf verantwoordelijk bent etc etc.

Kijk ik weet hoe jij denkt jij trekt natuurlijk de islam erbij. Want uiterraad ben jij een mujahdeen. Dus neem ik aan dat islam bij alles wordt betrokken.

Een mens die gelukkig is is toch goed

05-04-2004, 00:36

Citaat:
Origineel gepost door Ain_Sfa_Sscarr
uit een ander demensie
ligt er aan hoe je het bekijkt. Als jij bedoelt dat ik me hierover niet moet ergeren dan denk ik dat onze dimensies niet kruizen. Ik heb zon gevoel dat jij dan wel blij bent in jou dimensie? Alleen de realiteit in de "gewone dimensie" is bar slecht.

grt

05-04-2004, 01:06


ik ben moslim DUHHH!!!

alleen natuurlijk voor jou maatstaf ben ik er geen misschien. Dat boeit ook niet.

Maar nu de vraag, waarom vraag je dat?

05-04-2004, 01:23
klopt, maar zoveel plichten je dat kunt. Jij snapt 1 ding niet volgens mij. Een jongen kan doen en laten wat hij wil. Een meisje (vrouw) kan weinig tot niks. En met de werkwoord kan, doel ik op verschillende "leuke" dingen. Ik vind het oneerlijk voor vrouwen en meisjes. Er word van uit gegaan dat vrouwen zwak zijn......Oftwel als ze voor keuzes worden gesteld zij niet hun verantwoordelijkheid kunnen nemen, die ze moeten nemen. Maar wat is er nu mooier als je keuzes kunt maken. Voel je je dan niet vrij? Kijk ik heb het niet over de keuze van boodschappen doen bij de lidle of aldi ofzo nee echt levenskeuzes. (leefwijzes e.d.)

05-04-2004, 01:33
andalusieboy, je weet tog hoe dat komt,
de marokkaanse gemeenschap zijn allemaal bang voor roddels, that is it.
daarom mogen de marokkaanse meisjes niets doen, omdat andere mensen er altijd wel iets op te zegge hebben en ja dan gaan ouders dus dingen verbieden en zo ontstond ons cultuur denk ik

05-04-2004, 16:30

Citaat:
Origineel gepost door rifmonster
Je bent laatst gewoon keihard afgewezen pik!! Marokkaanse meisjes gebruiken de beperkte vrijheid als smoes om jou van zich af te schudden. Leg de schuld niet bij het meisje, dat ze geen vrijheid heeft, want ze gaat toch met jou afspreken als ze tegen jou opkijkt! Dus je bent afgewezen en het geeft niet, gebeurt iedereen wel eens Zie het als een tegenslag en leer daarmee om te gaan, in plaats van zo een waardeloze topic te beginnen!!


Maar ga vooral niet zeggen jij en je neef dat marokkaanse meisjes naar een disco uit zouden moeten gaan! Want dan sla ik je tanden uit je bek!! Ya dwaas van een Marokkaan , zeker afkomstig uit Casa


Maar toch als jij het zo wilt, dan zie ik jou zusjes graag in de disco, waarna ik de barkeeper verzoek om wat in de drankjes van je zusjes te stoppen, die ik na 15 minuten naar buiten toe sleep en daar de boel van verneuk!!

Mensen zoals jou brengen hun eigen bloed verwante zusjes op het verkeerde been!!!

Er zijn tig aantal manieren om aan een meisje te komen, niet vragen dat ze vogelvrij naar je toe komen a Hoofd!!!
Ten eerste wat bazel jij rond? Kijk ik weet wel wat jij gaat doen, want immers ben jij rifie. Je haalt zon boerin analfabeet uit marokko. Wat ik je natuurlijk niet kwalijk neem. Want wat zou jij tegen een (nl)marokkaanse meid kunnen beginnen NIKS. Ga jij maar lekker dat doen. En ga vooral vannuit dat ik ben afgewezen blijkbaar zoek jij een lotgenoot om over je eigen afwijzingen te praten dan ben je bij mij verkeerd.

En leer schelden want a hoofd doet zekers niet pijn....

Aap

05-04-2004, 16:54
Hallo zeg...Dus alle rifies halen een analfabeet uit marokko, zo een boerin...DAT HEB JE FOUT...dat vond ik echt een foute zin van je!

Aan de ene kant vind ik dat jij gelijk hebt en aan de andere kant vind ik ook wel dat rifmonster gelijk heeft. Mijn mening is een beetje tussenin

05-04-2004, 16:56

Citaat:
Origineel gepost door andalusieGUY
Ten eerste wat bazel jij rond? Kijk ik weet wel wat jij gaat doen, want immers ben jij rifie. Je haalt zon boerin analfabeet uit marokko. Wat ik je natuurlijk niet kwalijk neem. Want wat zou jij tegen een (nl)marokkaanse meid kunnen beginnen NIKS. Ga jij maar lekker dat doen. En ga vooral vannuit dat ik ben afgewezen blijkbaar zoek jij een lotgenoot om over je eigen afwijzingen te praten dan ben je bij mij verkeerd.

En leer schelden want a hoofd doet zekers niet pijn....

Aap
ok jongetje dit is dus helemaal onzin!! waarom moet je er weer bij vermelden JIJ BENT RIFFIE EN HAALT EEN BOERIN UIT DE BERGEN?? 3aath roegg!! zijn dan ten eerste geen mensen dan?? en jongen je mag hoog of laag springen maar met die filosofie in je hoofd kan je nog lang blijven doordromen! binnen de korste keren hor je jezelf strax bazelen dat je ook gemeenschap met elkaar mag ebben voor t huwelijk en dat dat ook de normaalste zaak van de wereld gaat worden!! je hebt regels en daar moet je je aan houden en er worden geen uitzonderingen gemaakt en zo simpel ligt dat!! ga jij maar vooral genieten van je vrijheid en heb vooral medelijden met meiden die GEEN VRIJHEID HEBBEN IN HEN LEVENS WIJZE, maar die zullen pas genieten in het volgende leven.maar jij..... hmmm...dat weet ik zo net nog niet....

toedeloee

05-04-2004, 17:00
ik ben erg tevreden met mijn "beperkte vrijheid" zoals jij dat noemt.
Wij moeten onze ouders en famillieleden dankbaar zijn om het feit dat zij zo goed opletten,hier zullen wij later insallah allemaal profijt van hebben.
En niemand wil het gezichtsverlies van haar vader op haar geweten hebben...
En de meisjes die het vervelend vinden dat ze "strak" gehouden worden, moeten nog een hoop leren....
Das mijn mening.

05-04-2004, 17:03
ik denk dat ouders dit doen omdat ze overbezorgd zijn... en om eerlijk te zijn .... ouders willen alleen maar het beste voor je...

yallah bye bye

05-04-2004, 17:09


Beste Tanewasht

ik heb het over rifmonster dat is 1. Rifmonster beweert dat er geen vrije meiden mogen zijn dus ga ik gewoon vannuit dat hij zijn vrouw achter slot en grendel wil houden.

Ik heb een mening dat is 2. Er zijn genoeg meisjes die wat vrijer willen zijn dus praat voor jezelf (lees het begin als jij blij bent met die leefwijze so be it).

Maak aub geen geloofskwestie van door te zeggen dat jij later in het paradijs komt en ik niet. Er moet gewoon geen onderschijd zijn tussen mannen en vrouwen. Ze3ma mannen kunnen beter op zich zelf passen. Ik denk dat vrouwen beter met verantwoordelijkheid kunnen omgaan dan mannen dus verdienen zij ook meer vrijheid.

Nogmaals als je blij bent om thuis te zitten en niks te mogen dan respecteer ik dat. Ik vind het jammer dat er ook meisjes zijn die niks mogen!

grt andalusie

05-04-2004, 17:18
goeiemiddag,

1. ik zei BIJVOORBEELD disco of cafe.......een cafe of disco kan van alles zijn.

2. Meiden die iets leuks willen doen en bellemert worden....daar heb ik het over

3. Nogmaals ik praat over de meiden die leuke dingen willen doen...en dat ze dat belangrijk vinden.

4. k ken genoeg marokkaanse meiden, ze willen wel maar mogen niks dus.....en nog iets ik kijk om mij heen.

5. en nogmaals waarom zou ik mij niet "druk" mogen maken. En ja het is een cultuur die wij zelf gevormt hebben. Jongens wel meisjes niet

PS: ik droom wel eens dus jah het hoef niet iets te zijn wat jou aanspreekt....

05-04-2004, 17:19
Ik zeg niet dat je in t paradijs komt of niet, k kan door niet over oordelen! maar ja je hebt nou eenmaal levenswijze waar je aan moet voldoen als je als moslims wilt leven. en onderscheid tussen mannen en vrouwen kan je ook niet maken want die zijn gelijk, kwa dingen doen die wel of niet mogen... Iedereen heeft zijn eigen levenswijze en dat ze niet graag naar een discotheek of cafe gaan om de ware te ontmoeten wil niet zeggen dat ze niks mogen. Meiden krijgen soms de vrijheid van de wereld maar ja t gaat er om hoe je die gebruikt...sommige kunnen dat en andere minder...

Pagina's : [1] 2