Bekijk volle/desktop versie : Herplaatst: Artikel VI.nl



20-03-2009, 16:40
Herplaatst wegens aangepast artikel elders in dit forum. Shame on YOU.

Gewilde kroonjuwelen: van Suárez tot El Hamdaoui
20/03/2009 13:30

Klaas-Jan Huntelaar was in januari van dit jaar de voorlopig laatste topper die Nederland verliet. De spits vertrok naar Real Madrid. Elke transferperiode verliest de Eredivisie zijn beste spelers. Wie zijn komende zomer de topspelers waarop de buitenlandse clubs zich richten?

Voetbal International stelde een toptien samen van de meest gewilde voetballers in de vaderlandse competitie. Na de nummers zes tot en met tien die we gisteren publiceerden, vandaag de topvijf van het klassement.


1. Luis Suárez
Geboortedatum 24 januari 1987
Lengte 1 meter 81
Nationaliteit Uruguayaanse
Club Ajax
Contract tot en met 30 juni 2012
Management Daniel Fonseca

Rapport Ajax kan niet zonder Suárez. Zonder de aanvaller creëert de ploeg helemaal niets. Suárez is een fenomeen met zijn eigen stijl. Hij speelde inmiddels zestien interlands voor Uruquay waarbij hij acht goals maakte, het gemiddelde van een aanstaande topspeler. Suárez is een jonge, talentvolle aanvaller die op diverse posities inzetbaar is en steeds beter presteert.

Geschatte waarde 20 miljoen euro
Geschatte vraagprijs 25 miljoen euro

2. Moussa Dembélé
Geboortedatum 17 juli 1987
Lengte 1 meter 77
Nationaliteit Belgische
Club AZ
Contract tot en met 30 juni 2011
Management Patrick Vervoort

Rapport Dembélé heeft bij AZ geleerd op alle posities in de aanval te spelen. Hoewel hij door zijn fysieke kracht in potentie een uitstekend aanspeelpunt zou kunnen zijn, heeft hij ook op 10 leren spelen. In feite heeft de Belg alles in huis om een internationale topspits te worden. Hij heeft nog niet het doelpuntengemiddelde van een echte topaanvaller.

Geschatte waarde 10-12 miljoen euro
Geschatte vraagprijs 20 miljoen euro

3. Ibrahim Afellay
Geboortedatum 2 april 1986
Lengte 1 meter 80
Nationaliteit Nederlandse
Club PSV
Contract tot en met 30 juni 2011
ManagementSportPromotion

Rapport Getuige zijn elf goals maakt Afellay dit seizoen zijn vrije rol als aanvallende middenvelder helemaal waar. Daarnaast valt op dat hij serieus werk heeft gemaakt van zijn discipline. Andere seizoenen liep Afellay te vaak tegen een onnodige gele kaart op. Dit seizoen heeft hij nog geen enkele keer geel ontvangen.

Geschatte waarde 8-10 miljoen euro
Geschatte vraagprijs 15 miljoen euro (clausule)

4. Eljero Elia
Geboortedatum 3 juli 1987
Lengte 1 meter 76
Nationaliteit Nederlandse
Club FC Twente
Contract tot en met 30 juni 2013
Management Frank Schouten

Rapport Bij FC Twente heeft Elia zich ontwikkeld tot een spectaculaire buitenspeler. Eentje die heeft geleerd om uiterst gedisciplineerd zijn verdedigende taken uit te voeren, terwijl hij daarnaast in aanvallend opzicht het verschil maakt. Elia heeft iets waar elke trainer zo naar zoekt: de kwaliteit om altijd en overal mensen uit te spelen. Bovendien scoorde hij al tien keer.

Geschatte waarde 8 miljoen euro
Geschatte vraagprijs 10 miljoen euro

5. Mounir El Hamdaoui
Geboortedatum 4 juli 1984
Lengte 1 meter 83
Nationaliteit Nederlandse/Marokkaanse
Club AZ
Contract tot en met 30 juni 2012
Management Sietje Moush

Rapport In het verleden slaagde El Hamdaoui er nooit in zijn acties van voldoende rendement te voorzien. Dit seizoen is alles anders. Trainer Louis van Gaal was bereid om hem een vrije rol te gunnen en de rest van het elftal naar hem in te richten. Van die keuze kreeg Van Gaal geen spijt. El Hamdaoui betaalde hem terug met onder meer twintig competitiegoals.

Geschatte waarde 8 miljoen euro
Geschatte vraagprijs 15 miljoen euro

20-03-2009, 16:44


vind je dit echt nodig!!! ik zal je helpen hupakee eerste reactie

20-03-2009, 16:53

Citaat door twaalfdeman:
vind je dit echt nodig!!! ik zal je helpen hupakee eerste reactie



nee jij dan met je laatse nieuws dat al dagen bekend is

20-03-2009, 17:00

Citaat door Yunus23:
nee jij dan met je laatse nieuws dat al dagen bekend is



ik doe er niet moeilijk over

20-03-2009, 17:09



Citaat door twaalfdeman:
ik doe er niet moeilijk over





20-03-2009, 17:10
suarez is een sierduiker

20-03-2009, 17:21
Pardón?!
Elia op 4, en Hamdaoui op 5?!

Klopt niets van!

20-03-2009, 17:23

Citaat door ZAKENVROUW__:
Pardón?!
Elia op 4, en Hamdaoui op 5?!

Klopt niets van!



112 bellen

20-03-2009, 17:25

Citaat door Yunus23:
nee jij dan met je laatse nieuws dat al dagen bekend is


hij komt met hockey nieuws over Canada, dat is pas interessant

20-03-2009, 17:26

Citaat door twaalfdeman:
112 bellen


Tenzij je de boete betaalt, die daarvan het gevolg wordt.

20-03-2009, 17:30

Citaat door snorro91:
hij komt met hockey nieuws over Canada, dat is pas interessant

Is goed voor de menelijke sport ontwikkeling



Citaat door ZAKENVROUW__:
Tenzij je de boete betaalt, die daarvan het gevolg wordt.
waarom boete #31#

20-03-2009, 17:38

Citaat door MeneerG:
suarez is een sierduiker


40 miljoen vriend. Ac Milan na de zomer.

20-03-2009, 17:40



Citaat door ZAKENVROUW__:
Pardón?!
Elia op 4, en Hamdaoui op 5?!

Klopt niets van!


Vind ik ook vreemd. Maar ja dat is het originele artikel. Als je naar de waardes kijkt dan had Elhamdaoui op een gedeelde 3e plaats moeten staan.

20-03-2009, 17:43

Citaat door MarocinoRifino:
40 miljoen vriend. Ac Milan na de zomer.
Net als gilardino met veel tam tam in huis gehaald en uiteindelijk niets van gebakken

20-03-2009, 17:46

Citaat door MarocinoRifino:
Vind ik ook vreemd. Maar ja dat is het originele artikel. Als je naar de waardes kijkt dan had Elhamdaoui op een gedeelde 3e plaats moeten staan.



HE ik wil je wel opwijzen dat die bedragen niet kloppen, er staat GESCHATE WAARDE en die prijzen zijn volgens VI gemaakt, en het kan zijin dat ze enrgens een paar miloen minder doen en bij de annder eeen paar meer?? Kijk naar de vraag van de clubs, hoe meer interesse hoe hoger de prijs, ken je die nog.

maar ik wou je sfeer niet verpesten, omdat je zo vast houdt aan andermans verhaal