Bekijk volle/desktop versie : Werken in Nederland met een spaanse verblijfsvergunning??



20-03-2009, 12:57
Persoon heeeft enkel Spaanse verblijfsvergunning en geen spaanse nationaliteit.
Iemand die er verstand van heeft .
Word niks wijzer via de IND .

20-03-2009, 13:36


ik heb daar ook een vraag over, kan iemand met de litouwse identiteit hier werken/leven enz?

het is een eu land

20-03-2009, 14:32
ja dat kan inderdaad je kan werken met een spaanse verblijfsvergunning

21-03-2009, 20:12
Het ligt er weer aan wat voor spaanse verblijfsvergunning je hebt,als je voor onbepaalde tijd hebt kan je hier werken...

21-03-2009, 20:49


Zolang het een tijdelijke document is lijkt het mij neit handig om naar het buitenland te gaan. De Spaanse autoriteiten controleren hier heel streng op. Hoelang je preceis in het buitenland mag verblijven weet ik neit precies maar het is zeker niet langer dan in Nl mag. Mochten ze je pakken dan kunnen de maatregelen desastreus zijn. Ze zijn heel streng en kunnen een hele hoge boete opleggen of deportatie naar land van herkomst.

21-03-2009, 23:32
nee dat mag niet alleen als je een eu paspoort hebt

25-09-2011, 22:27
Deze topic was van 2009.

Hoe zit dat nu?
Is het mogeijk in Nederland te werken met een Spaanse verblijfsvergunning en geen identiteit?

26-09-2011, 09:43
Nee dat mag niet zomaar dan hangt van je verblijfsstatus af. Het zou dan eventueel via een tewerkstelling-procedure moeten gaan. Dat betekend dat een werkgever jou hierheen moet halen ( daar zijn ook allerlei regeltjes en procedures voor). Kijk op de website van UWV - werkplein en website IND. Als je er echt niet uitkomt zou ik toch een advocaat bellen die gespecialseerd is in de Vreemdelingwet.

Succes.

26-09-2011, 17:47
5jr verblijfdocument is volgens mij wel mogelijk .. en ze kijken ook naar hoeveel premies je hebt betaald als het voldoende is dat verschilt per sector Landbouw Detailhandel enzv, dan kan je switchen ....

26-09-2011, 18:13
Met een permanente Spaanse verblijfsvergunning of een vergunning van 5/10 jaar kan hier wel werken alleen mogen ze niet langer dan een halfjaar buiten spanje verblijven anders vervalt hun verblijfsvergunning en is deze persoon illegaal

26-09-2011, 18:23

Citaat door Jadidaa:
Met een permanente Spaanse verblijfsvergunning of een vergunning van 5/10 jaar kan hier wel werken alleen mogen ze niet langer dan een halfjaar buiten spanje verblijven anders vervalt hun verblijfsvergunning en is deze persoon illegaal
hmmm addertje onder het gras .. zo kom je ook van ze af hhahah

siassa dial lihoed

26-09-2011, 20:48
vreemd..
En als de werkgever nu zijn/haar contract verlengt..?
En zijn ze hier dan niet verplicht de Nederlandse taal te leren en ze van plan zijn in Nederland te verblijven..?

21-10-2011, 10:25


dan moet er een MVV aanvraag gedaan worden hier in Nederland of door de partner of werkgever.
Hij mag hier echt niet zomaar verhuizen zonder een Spaanse nationaliteit!
Als hij enkel een verblijfsvergunning heeft in Spanje dan is hij in Nederland na een halfjaar illegaal.


hij moet dan idd ook verplicht inburgeren